a11y.skip.navigation
VELKOMMEN TIL ELKJØP BEDRIFT
Kundeservice
Vis priser:
Elkjøps privatkunderElkjøps bedriftskunder
Finn butikk / åpningstider

Populære kategorier - Elkjøp

TVMobiltelefonBærbar PCVaskemaskinOppvaskmaskinNettbrettGamingSmarte hjemStøvsugere og rengjøring

Main Categories follow

  • PC, datautstyr og kontor
    PC, datautstyr og kontor
  • Mobil, nettbrett og smartklokker
    Mobil, nettbrett og smartklokker
  • TV, lyd og smarte hjem
    TV, lyd og smarte hjem
  • Gaming
    Gaming
  • Epoq kjøkken og vaskerom
    Epoq kjøkken og vaskerom
  • Hvitevarer
    Hvitevarer
  • Hjem, rengjøring og kjøkkenutstyr
    Hjem, rengjøring og kjøkkenutstyr
  • Personlig pleie, skjønnhet og velvære
    Personlig pleie, skjønnhet og velvære
  • Sport, hobby og fritid
    Sport, hobby og fritid
  • Tjenester og tilbehør
    Tjenester og tilbehør
  • Outlet
    Outlet
  • kampanj-menu-900x450
    Kampanjer
  • b2b-menu-900x450
    Elkjøp Bedrift
  1. Kundeservice
  2. Ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

På denne siden vil du finne spørsmål som vi ofte vet forekommer i en kjøpsprosess, vi har også gitt dem svar som vi håper vil være med på å gjøre din kjøpsopplevelse enklere. Vi har delt opp spørsmålene i fire kategorier:  ordre og pris, faktura og betaling, levering og service, garanti og retur.

Finner du ikke svar på det du lurer på kan du ta kontakt med vårt kundesenter her.

Vanlige spørsmål og vilkår:

Kan vår bedrift få faktura?

Elkjøp Bedrift gjennomfører en kredittsjekk før kontoen din aktiveres. Les mer om hvordan du søker om fakturabetaling her. 

Har jeg angrerett på mitt kjøp?

Noen produkter kan returneres under Elkjøp sin regel om åpent kjøp. Se den siste versjonen av disse reglene ved å klikke her. Spesielle regler og begrensninger gjelder for bedriftskjøp (B2B). 

Informerer dere NRK dersom jeg kjøper et produkt med TV-mottaker?

Vi er pliktig å informere i henhold til forskrifter om fjernsynsmottakere når vi selger apparater med TV-mottaker. Dette innebærer at vi straks etter kjøpet sender navn, adresse og telefonnummer på innehaver og avgiftspliktig. Alle saker vedrørende oppsigelse må skje direkte med NRK ettersom Elkjøp ikke har mulighet til å gjøre dette for deg.

Hvor godt stemmer lagerstatusen som vises online?

Lagersaldoen oppdateres kontinuerlig og skal til enhver tid stemme. Vi forbeholder oss om at det ved perioder med økt trykk på enkelt produkter kan forekomme feil.

Hvordan kan jeg kontakte lokal butikk?

Henvendelser til våre varehus tas imot hos gjennom vårt kundesenter. Kontakt oss her.

Jeg har spørsmål om en faktura. Hvem kontakter jeg?

Kontakt oss her. Vi hjelper deg med dine spørsmål rundt faktura.

Jeg har sett et kampanjetilbud på elkjop.no. Får jeg samme pris som bedrift?

Ja, kampanjer og tilbud gjelder stort sett alltid også for bedriftskunder. Unntak kan være tilbud kun for klubbmedlemmer eller andre tilbud der dette er spesifisert kun for privatkunder.

Bedriften vår ønsker å handle et stort antall varer. Hvor får jeg tilbud på dette?

Kontakt oss angående din ordre her. så kontakter vi deg med et tilbud innen 24 timer.

Jeg har spørsmål om et produkt eller ønsker forslag til produkter. Hvem kontakter jeg?

Vi har salgsrepresentanter som besitter stor kunnskap innenfor alle produktkategorier, og de er klare til å bistå deg i jakten det beste produktet til din bedrift. Du kan kontakte oss her. 

Ordre, pris, spar/før og betaling:

Bedriften vår ønsker å handle et stort antall varer. Hvor får jeg tilbud på dette?

Kontakt oss angående din ordre, så kontakter vi deg med et tilbud innen 24 timer.

Hvordan kan jeg finne ut om et produkt er på lager i min butikk?

Dette gjør du enkelt ved å søke opp aktuelt produkt og velge "Hent i butikk" fanen ved kjøpsknappen. Tast postnummer eller søk opp ønsket butikk for å finne lagerstatus i butikkene.

Jeg har sett et kampanjetilbud på elkjop.no. Får jeg samme pris som bedrift?

Ja, kampanjer og tilbud gjelder stort sett alltid også for bedriftskunder. Unntak kan være tilbud kun for klubbmedlemmer eller andre tilbud der dette er spesifisert kun for privatkunder.

Jeg har spørsmål om et produkt eller ønsker forslag til produkter. Hvem kontakter jeg?

I våre butikker har vi salgsrepresentanter som besitter stor kunnskap innenfor alle produktkategorier, og de er klare til å bistå deg i jakten det beste produktet til din bedrift. Du kan også kontakte vårt kundesenter.

Når mottar jeg faktura?

Etter at bestillingen er gjort og produktene er mottatt vil du motta en faktura fra oss.

Hvor mange dager forfall tilbyr Elkjøp?

Elkjøp tilbyr alle bedriftskunder 14 dager kreditt fra leveringsdato.

Tilbyr Elkjøp Bedrift betalingsutsettelse eller delbetaling?

Hos oss vil du både ha mulighet til å betale med Visa og Mastercard, eller du kan søke om å få betale med faktura. Vi tilbyr også leasingavtale. Ved å finansiere utstyret kan bedriften opprettholde sin likviditet i stedenfor å binde opp kapital i utstyr med stadig redusert verdi. Les mer om betalingsløsninger.

Hvorfor kan jeg ikke handle på faktura?


Alle bedrifter som ønsker å handle på faktura må gjennom en kredittvurdering. Har man gått gjennom kredittvurderingen og fått avslag kan årsakene for eksempel være nyetablert bedrift, manglende godkjent årregnskap eller betalingsanmerkninger.

Du kan også kontakte oss for en manuell vurdering. 


Levering

Hvordan sendes varene jeg har jeg bestilt?

Små og mellomstore varer sendes som bedriftspakke, om ikke annet er valgt, på dør og leveres mellom 08.00 og 16.00. Store hvitevarer, TV-er eller lignende leveres med hjemkjøring innenfor et tidsintervall som oppgis på ordrebekreftelsen.

Kan jeg bestille varer på nett og hente ut i butikk?

Du kan selv bestille varer på nettet og hente I butikk. Om du ønsker kan du også kontakte oss så vil vi hjelpe deg med å reservere produktet i butikken så fremt det er tilgjengelig.

Får jeg et nytt produkt dersom det jeg mottok er skadet?

Om produktet mot formodning skulle være skadet når du mottar det, vil vi kostnadsfritt sørge for utbedring. Mulige løsninger kan for eksempel være at vi sender reparatør, prisavslag, eller at vi bytter varen. Les mer og registrer transportskade.

Hva gjør jeg for å avbestille hele leveransen?

Kontakt oss så hjelper vi deg med endring eller avbestilling. Husk at avbestilling må skje senest to dager før levering. Ved for sene avbestillinger refunderes ikke fraktkostnaden. Vi tar forbehold om at eventuelle bestillingsvarer ikke kan returneres.

Hva gjør jeg hvis noe mangler i pakken?

Kontakt oss så undersøker vi hva som har skjedd og sørger for at du får det som mangler.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke var hjemme da varene skulle leveres?

Dersom du ikke er tilgjengelig ved det avtalte leveringstidspunktet vil du selv måtte betale for ny utkjøring. Vårt kundesenter vil kontakte for å finne et nytt tidspunkt.

Kontakter dere meg før levering?

Våre sjåfører skal alltid ringe minst 30 minutter før levering for å varsle at varene nærmer seg.g

Kan jeg bestille varer på nett og hente ut i butikk?

Kontakt oss her så vil vi hjelpe deg med å reservere produktet i butikken så fremt det er tilgjengelig. 

Får jeg et nytt produkt dersom det jeg mottok er skadet?

Du kan få et nytt produkt dersom du ønsker det, men det er også mulig å få kompensasjon mot at produktet beholdes. Siden hvert tilfelle er unikt, ber vi deg ta bilder av skaden, tar vare på emballasjen og kontakt oss så fort som mulig. 

Leveringen kunne ikke gjennomføres, hva skjer nå?

Om leveringen ikke er utført etter bekreftet avtale vil sjåføren informere oss. Deretter kontakter vi deg for avtaling av ny levering. 

Hva skjer hvis min leveranse blir forsinket?

Vi holder orden på leveranser og ringer deg på forhånd hvis noe skulle bli forsinket. Oppstår det en forsinkelse, finner vi nytt tidspunkt for levering. 

Hvilke leveringstjenester tilbyr Elkjøp Bedrift?

Vi tilbyr tjenester som innbæring av varer, utpakking og retur av emballasje, retur av gammel defekt vare og en rekke monteringstjenester. Les mer her.
Ønsker du å legge til leveringstjenester til din ordre kan dette legges til ved bestillingstidspunktet.

Kontakter dere meg før levering?

Våre sjåfører skal alltid ringe minst 30 minutter før levering for å varsle at varene nærmer seg.

Service, support og garanti:

Kan jeg returnere et produkt til en butikk i stedet for å sende det?

Du vil kunne returnere et produkt du har handlet i vår nettbutikk til våre varehus innenfor 14 dager. Les mer om retur.

Hva gjør jeg hvis produktet mitt har gått i stykker?

Har du et produkt som ikke fungerer finner du informasjon i vår Serviceguide. Merk at det kan være andre regler for garanti og reklamasjon for bedriftskunder.
Har du kjøpt tjenesten extend, kan du lese mer om tjenesten her.

Hva slags produktgarantier har jeg?

Du vil få den garantien produsenten setter på sine produkter for alle varene vi selger. Vær oppmerksom på at vi ikke selv gir noen garantier med hensyn til varene, og at alle andre garantier og representasjoner. Dermed vil garantiene alltid følge det maksimale omfang loven tillater. Vi kan imidlertid være villige til å selge deg en ekstra tilleggs garanti for å supplere produsentens garanti. Vær oppmerksom på at husholdningsapparater, og varer som er beregnet for husholdningsbruk, som blir brukt i kommersielt formål kan føre til ugyldiggjøring av produsentens garanti.

Hvor lang tid tar det å reparere et defekt produkt?

Reklamasjonsretten gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. Det er også reklamasjonsrett ved næringskjøp. Les mer her.

Elkjøp Marketplace

Hva er Elkjøp Marketplace?

Elkjøp har inngått samarbeid med en rekke Partnere for å tilby deg et større utvalg av produkter enn noensinne.
Våre Partnere tilbyr sine produkter via Elkjøps webside – det er dette vi kaller Elkjøp Marketplace.

Vi håper at det brede produktutvalget på Marketplace gir deg en enda bedre kjøpsopplevelse!

Hvordan fungerer Elkjøp Marketplace?

Kjøper du et produkt fra en av våre Partnere, utføres transaksjonen gjennom Elkjøps sikre utsjekk. Når Partneren har mottatt din bestilling, vil produktet bli sendt til oppgitt leveringsadresse. Dersom du har bestilt produkter fra flere Partnere, vil du motta en leveranse fra hver Partner.

Har du spørsmål til bestillingen eller ønsker å returnere en vare, kontakter du Partneren ansvarlig for bestillingen. Informasjon om ansvarlig Partner, finner du ved siden av varen på produktsiden, i varekurven og på Min Side på elkjop.no. Her kan du også se leveringsstatus for din ordre og sende en melding til Partneren.

Hva er en Partner?

En Partner er en leverandør som tilbyr salg av produkter på Elkjøps Marketplace. Våre Partnere er nøye utvalgt for å sikre at de tilbyr produkter og service av høy kvalitet. Alle Partnere er pålagt å opptre i henhold til forbrukerkjøpsloven. For oss er din kjøpsopplevelse høyeste prioritet! Vi er interesserte i å vite hvordan du oppfattet kjøpsopplevelsen med våre Partnere, og oppfordrer deg til å vurdere Partneren etter at bestillingen er levert.

Hvorfor har kortet mitt blitt debitert flere ganger?

Når du handler på Elkjøp Marketplace, kan du oppleve at ditt kort debiteres flere ganger. Dette er normalt, og du vil aldri bli belastet for mer enn totalbeløpet for ditt kjøp.
Når du handler produkter fra en Partner, vil kortet du benyttet til å betale kjøpet med belastes når Partneren sender din ordre fra sitt varelager.

Dersom du har kjøpt produkter fra mer enn én Partner samtidig, vil hver Partner sende deg din leveranse separat, og du vil derfor bli belastet flere ganger – én gang for hver Partner du har handlet fra.

Dersom du har bestilt produkter fra både Elkjøp og en Partner samtidig, vil kortet ditt også belastes flere ganger – én gang for ditt Elkjøpprodukt, og én gang når Partneren sender deg din bestilling.


Totalbeløpet som belastes vil aldri overstige totalbeløpet som er oppgitt for din ordre.

Hvem skal jeg kontakte angående min Marketplace-ordre?

Dersom du har spørsmål om en ordre, ber vi deg ta kontakt med Partneren via meldingsfunksjonen på Min Side. Partneren vil svare på spørsmålet ditt innen to virkedager. Når Partneren har respondert på din henvendelse, vil du motta varsel på e-postadressen du oppga da du bestilte produktet.

Hvordan kan jeg kontakte en Partner?

Følg disse enkle stegene for å kontakte en Partner og få hjelp med spørsmålene du måtte ha om din ordre eller et produkt:

  1. Åpne ordrehistorikken på Min Side
  2. Finn din ordre og klikk på Kontakt Partner
  3. Skriv din melding
  4. Trykk "Send inn"

Partneren vil svare deg innen to virkedager. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din henvendelse fra Partneren etter to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Elkjøp Kundeservice vil hjelpe deg og tilrettelegge videre dialog med Partneren.

Dersom du kontakter Elkjøp Kundeservice før du kontakter Partneren, vil du bli bedt om å ta kontakt med Partneren som et første steg.

Hvordan returnerer jeg et produkt fra en Partner?

Produkter kjøpt på Marketplace må returneres til Partneren som du kjøpte produktet av. Produkter kjøpt på Marketplace kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

For å be om å retur, refusjon eller et bytte, kontakt Partneren du kjøpte produktet av for å få hjelp. Partneren er ansvarlig for din ordre og vil hjelpe deg med alle spørsmål, utfordringer og henvendelser du måtte ha relatert til kjøpet du har utført. For å returnere produkter, ber vi deg fylle inn angrerettskjemaet som ble levert av Partneren og kontakte Partneren for å ordne returen.

Hvordan returnerer jeg et defekt produkt fra en Partner?

Produktet ditt bør alltid være i utmerket stand når du mottar det! Dessverre går ikke alltid ting som planlagt. Dersom du mottar et produkt som er defekt eller mangelfullt, vil Partneren erstatte produktet eller refundere kjøpet når du har returnert produktet du ikke er fornøyd med. Kontakt Partneren du kjøpte varen av for assistanse.

Alle våre Partnere opptrer i henhold til forbrukerkjøpsloven, og tilbyr minimum 14 dagers angrerett. Vennligst merk at hver Partner har egne retningslinjer for retur, og disse retningslinjene vil ikke være de samme som for produkter kjøpt av Elkjøp.

Vi anbefaler at du alltid leser Partnerens retningslinjer for refusjon før du legger inn en bestilling. Du finner hver Partners retningslinjer ved å klikke på Partnerens logo på siden med produktdetaljer.

Gjelder prisgaranti for Marketplace-produkter?

Nei, Elkjøps garantier gjelder ikke for produkter solgt av våre Partnere på Marketplace. Våre Partnere har sine egne retningslinjer for prising.

Er det garanti på produkter solgt av Partnere?

Ja, produkter solgt av Partnere på vår Marketplace er dekket av produsentens garanti. I noen tilfeller kan noen Partnere tilby ekstra garantier. Informasjon om garantier er inkludert i produktbeskrivelsen. Du kan finne flere detaljer under i Elkjøps salgsbetingelser.

Kan jeg velge hvilken adresse ordren skal sendes til?

Ja, fyll inn leveringsadressen du ønsker at ordren skal leveres til ved utsjekk.

Hvor mye koster levering av produkter kjøpt fra en Partner?

Leveringskostnadene vil variere avhengig av hvilket leveringsalternativ du valgte og størrelsen på produktet du bestilte. Når du sjekker prisen på et produkt, vil det rimeligste leveringsalternativet for dette produktet vises. Du kan endre leveringsmetode ved utsjekk.

Dersom du kjøper flere produkter fra en Partner, vil alle produktene sendes i samme leveranse og du vil kun belastes for levering én gang.

Dersom du kjøper flere produkter fra ulike Partnere, vil hver Partner sende deg en separat pakke og du vil betale for levering for hver av forsendelsene.

Kan jeg spore en ordre fra en Partner?

Ja, i de fleste tilfeller. De fleste av våre Partnere vil gi deg en sporingslink til transportøren de benytter. Du vil motta en e-post med en link til sporingssiden når Partneren har sendt din ordre. Sporingsinformasjon vil også være tilgjengelig via ordrehistorikken på Min Side når ordren er sendt fra Partneren.

Dersom du ikke har mottatt en sporingslink, ber vi deg ta kontakt med Partneren via Min Side for å få en oppdatering på hvor din forsendelse befinner seg.

Hvor er min ordre?

Når du har lagt inn en ordre, vil Partneren sende en ordrebekreftelse innen 72 timer. Du vil også motta en e-post med en sporingslink når din ordre har blitt sendt fra Partnerens lager.

Dersom du har spørsmål om din ordre på Marketplace, ber vi deg kontakte Partneren via Min Side.

Hva skjer dersom en Partner kansellerer min bestilling?

Ved enkelte anledninger kan en Partner måtte kansellere din ordre. Dette kan for eksempel forekomme dersom Partnerens lager er tomt for produktet du har bestilt. Dersom dette forekommer, vil du motta en e-post som informerer deg om at din ordre er kansellert og at betalingen blir refundert til kortet ditt. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil syv virkedager før refusjonsbetalingen vises på din bankkonto.

Kan jeg returnere et produkt kjøpt for mer enn 14 dager siden?

Elkjøps 50-dagers returrett gjelder ikke for produkter kjøpt fra en av våre Partnere. Partnere opptrer i henhold til forbrukerkjøpsloven, men er ikke pålagt å følge Elkjøps utvidede 50-dagers returrett. Vi ber deg lese Partnerens retningslinjer for retur, som du finner ved å klikke på Partnerens navn på produktdetaljsiden.

Den raskeste måten å returnere produktene dine på, er å kontakte Partneren via Min Side. Vær oppmerksom på at produkter som er kjøpt fra en av våre Partnere på Marketplace ikke kan returneres i Elkjøps butikker.

Hva skjer dersom varen jeg mottar ikke er som beskrevet?

Dersom varen du har mottatt ikke samsvarer med beskrivelsen på produktsiden, ber vi deg kontakte Partneren direkte. Partneren vil svare på din henvendelse innen to virkedager. Dersom du ikke hører fra Partneren innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp Kundeservice for å få hjelp.

Hvilke returbetingelser gjelder for en Partner?

Hver Partner på Marketplace har sine egne prosedyrer for refusjon og retur. Vi anbefaler å gjennomgå Partnerens returpolicy nøye før du ferdigstiller en ordre. Du kan finne returpolicy ved å klikke på Partnerens navn på produktdetaljside.

Dersom du ønsker å etterspørre refusjon eller ønsker å bytte en vare du har mottatt, må du kontakte Partneren du kjøpte varen av. Dersom Partneren ikke har besvart din forespørsel innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice for å få hjelp.

Vi ber deg være oppmerksom på at produkter kjøpt via en Partner på Elkjøp Marketplace ikke kan returneres i Elkjøps butikker. Du må kontakte Partneren direkte via Min Side for å håndtere en retur.

Hvordan endrer jeg leveringsinfo på leveransen fra en Partner?

Kontakt Partneren du har bestilt varene av på Min Side på elkjop.no for å få hjelp!

Hva bør jeg gjøre dersom en Partner ikke kan løse problemet mitt på en tilfredsstillende måte?

Det er alltid Partnerens ansvar å løse problemet ditt på best mulig måte. Det hender likevel at ting ikke alltid går som planlagt! Dersom du ikke er fornøyd med måten en Partner har løst et problem, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Når du tar kontakt med oss, ber vi deg ha ordrenummer og detaljer om problemet med Partneren klart, slik at vi kan undersøke saken videre så raskt som mulig.

Hvem kontakter jeg dersom jeg ikke er fornøyd med løsningen som Partneren har foreslått?

Dersom du ikke er fornøyd med løsningen du har fått foreslått fra en av våre Partnere, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Dette alternativet kan ta noe lengre tid, men vi vil forsøke å løse problemet ditt innen syv virkedager.

Dersom du kontakter Elkjøp Kundeservice før du kontakter Partneren direkte, vil du bli bedt om å kontakte Partner som første steg.

Hvor lenge bør jeg vente på svar fra en Partner?

Når du har sendt en melding til en av våre Partnere via Min side, skal Partneren svare på din henvendelse rå raskt som mulig. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din melding fra Partneren innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice.

Dersom du kontakter Elkjøp Kundeservice før du kontakter Partneren direkte, vil du bli bedt om å kontakte Partner som første steg.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar uautorisert reklame fra en Partner?

Vi ber deg gjøre oss oppmerksomme på dette! Du skal ikke motta e-post eller meldinger som ikke er relatert til ordren du har bestilt fra Partneren. Dersom du har grunn til å anta at du mottar uautoriserte e-poster fra en Partner, kan du kontakte Elkjøp kundeservice, slik at vi kan undersøke saken videre.

Hvem kontakter jeg dersom min ordre er sen eller har mangler?

Dersom din ordre ikke ankommer eller ordren mangler enkelte varer, ber vi deg kontakte Partneren direkte for å finne en løsning. Du kan enkelt kontakte Partneren via Min Side.

Dersom du kontakter Partneren fordi enkelte varer fra ordren mangler, vil Partneren kunne informere deg om varen som mangler er sendt separat eller om det har oppstått et problem med denne delen av ordren. Partneren vil respondere på henvendelser innen to virkedager.

Dersom Partneren ikke har svart innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Dette alternativer kan ta lengre tid, men vi vil forsøke å løse problemet ditt innen syv virkedager.

Hvordan kan jeg gi tilbakemelding om en Partner?

Når din ordre er ferdigstilt vil du motta en e-post med spørsmål om å gi tilbakemelding om Partneren. Din kjøpsopplevelse er selvsagt det viktigste for oss. Dersom du føler for å fortelle oss om din kjøpsopplevelse, vil vi sette stor pris på din hjelp!

Elkjøps kundeklubb

Hva er Elkjøps kundeklubb?

Medlemskap i Elkjøps kundeklubb gir deg avslag på visse medlemsprodukter, spennende tilbud, samt tips og råd. Du vil også motta invitasjoner til temakvelder og kundearrangementer, samt tidlig tilgang til visse tilbud.

Hvem kan bli medlem?

Elkjøps kundeklubb er tilgjengelig for privatpersoner over 15 år, og medlemskapet er gratis.

Hvilke klubbfordeler har jeg?

Tilbudene i kundeklubben varierer, og oppdateres hver måned. Tilbud og fordeler baseres på medlemmenes ønsker, sesongen, og hvilke avtaler vi kan forhandle oss til for klubben.

Hvor finner jeg informasjon om medlemsfordelene?

Vi oppdaterer våre medlemsfordeler hver måned, og alle medlemmene mottar automatisk en e-post den første dagen i måneden, der vi presenterer de nye tilbudene. Du får også informasjon om nye produkter, invitasjoner til fysiske og strømmede arrangementer, samt tips fra våre spesialister.

Må jeg kjøpe noe for å være medlem?

Nei, det er ingen krav til kjøp av produkter eller tjenester for å være medlem.

Hvordan blir jeg medlem?

Du kan bli med i Elkjøps kundeklubb ved å logge på eller lage en ny konto på hjemmesiden vår, og krysse av for at du ønsker å bli medlem, eller ved å besøke en av våre varehus. Fordi vi må bekrefte identiteten din når du blir med i kundeklubben kan vi dessverre ikke registrere medlemskapet ditt via telefon til kundeservice.

Hvordan melder jeg meg ut?

Det er lett å melde seg ut av kundeklubben. Logg på hjemmesiden vår og gå til Min Side. Klikk "Meld meg ut av kundeklubben"-knappen. Du kan også besøke en av våre varehus for å forlate klubben. Det kan ta opptil tre dager å oppdatere alle våre systemer med din medlemskapsstatus.

Hvor lenge varer medlemskapet

Medlemskapet varer til du velger å forlate Elkjøps kundeklubb. Det finnes ingen minstekrav for lengden på medlemskapet.

Finnes det en minste bindingstid?

Nei, det er ingen bindingstid for å være medlem i kundeklubben.

Koster det noe å være medlem?

Nei, det er gratis å være medlem i Elkjøps kundeklubb.

Hvordan behandles persondata?

Medlemsinformasjon behandles på trygt vis, etter gjeldende lovverk for personvern.

Slettes informasjonen min når jeg forlater klubben?

Informasjonen din slettes ikke automatisk når du forlater kundeklubben. Vennligst gi oss beskjed skriftlig om å slette all din kundeinformasjon.

Kan jeg overføre fordelene mine til andre?

Nei, du kan ikke overføre dine personlige tilbud og fordeler til andre.

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?

Den enkleste måten å melde deg av nyhetsbrevet på er å bruke lenken nederst i nyhetsbrevet. Du kan også melde deg av på Min Side, ringe oss, eller gi oss beskjed i ett av våre varehus. Merk at å melde deg av nyhetsbrevet også betyr at du forlater kundeklubben, og at du dermed ikke kan benytte deg av medlemstilbud og -fordeler.

Hvordan returnerer jeg varer kjøpt gjennom kundeklubben?

Vennligst ta med varen og kvitteringen din til ett av våre varehus og returner varen som vanlig. Hvis du har kjøpt varen på nett, kan du velge å returnere den i ett av våre varehus eller å sende den til oss i posten. Husk returskjemaet. Se våre kjøpsbetingelser for mer informasjon.

Hvor kan jeg spørre om Elkjøps Kundeklubb?

Besøk ett av våre varehus, ring oss, eller bruk chat-funksjonen på siden hvis du har ytterligere spørsmål om kundeklubben.

Kan jeg få refundert et kjøp?

Se våre generelle vilkår angående retur og refusjon.

Hva skjer når jeg forlater klubben?

Medlemskapet ditt slutter, og du kan ikke lenger benytte deg av medlemstilbud fra Elkjøps kundeklubb.

Hvorfor vises ikke medlemskapsprisene på nett?

Hvis du registrerer deg i ett av våre varehus kan det ta opp til 24 timer før du kan benytte deg av medlemstilbudene på nettsidene våre. Hvis du registrerer deg på elkjop.no og lager en profil, så kan du begynne å handle umiddelbart. Det er viktig at du bruker samme e-post adresse når du handler online som den du brukte da du registrerte deg i kundeklubben. Hvis du bruker en annen e-postadresse, vil vi dessverre ikke kunne gjenkjenne deg.

Jeg bor i utlandet. Kan jeg bli med i Elkjøps kundeklubb?

Du må ha en norsk adresse for å kunne bli medlem i kundeklubben.

Trenger du hjelp?

KundeserviceKontakt oss
Levering, montering og klargjøring
Levering, montering og klargjøring
Annonsegaranti
Annonsegaranti
Prismatch
Prismatch
Opptil 50 dagers åpent kjøp
Opptil 50 dagers åpent kjøp
Kundeservice
  • Kundeservice
  • Kontakt oss
  • Ofte stilte spørsmål
  • Slik blir du bedriftskunde hos Elkjøp
  • Butikker og åpningstider
  • Fjernhjelp
  • Elkjøps guider og artikler
  • Partner
Om Elkjøp
  • Elkjøps personvernerklæring
  • Informasjonskapsler
  • Slik gjenvinner du elektronisk avfall
  • Elkjøp Bedrift
  • Bærekraft: Guider og artikler
  • Varslingsrutiner hos Elkjøp (whistleblowing)
Elkjøps privatkunderElkjøps bedriftskunder

©2022 Elkjøp Norge AS. Alle rettigheter reservert. Org nr.: NO947 054 600MVA

BetalingsbetingelserProduktkategorierMerker