a11y.skip.navigation
Kundeservice
Elkjøps privatkunderElkjøps bedriftskunder
Finn butikk / åpningstider

Populære kategorier - Elkjøp

VifterAirconditionTVMobiltelefonBærbar PCVaskemaskinOppvaskmaskinNettbrettGamingSmarte hjemStøvsugere og rengjøring

Main Categories follow

  • PC, datautstyr og kontor
    PC, datautstyr og kontor
  • Mobil, nettbrett og smartklokker
    Mobil, nettbrett og smartklokker
  • TV, lyd og smarte hjem
    TV, lyd og smarte hjem
  • Gaming
    Gaming
  • Epoq kjøkken og vaskerom
    Epoq kjøkken og vaskerom
  • Hvitevarer
    Hvitevarer
  • Hjem, rengjøring og kjøkkenutstyr
    Hjem, rengjøring og kjøkkenutstyr
  • Personlig pleie, skjønnhet og velvære
    Personlig pleie, skjønnhet og velvære
  • Sport, hobby og fritid
    Sport, hobby og fritid
  • Tjenester og tilbehør
    Tjenester og tilbehør
  • Outlet
    Outlet
  • kundeklubb_Hotspot_670x335
    Elkjøps kundeklubb
  • kampanj-menu-900x450
    Kampanjer
  • b2b-menu-900x450
    Elkjøp Bedrift
  1. Kundeservice
  2. Ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

På denne siden vil du finne spørsmål som vi ofte vet forekommer i en kjøpsprosess, vi har også gitt dem svar som vi håper vil være med på å gjøre din kjøpsopplevelse enklere. Vi har delt opp spørsmålene i fire kategorier:  ordre og pris, faktura og betaling, levering og service, garanti og retur.

Finner du ikke svar på det du lurer på kan du ta kontakt med vårt kundesenter her.

Vanlige spørsmål og vilkår

Gjelder angrerett og åpent kjøp når jeg har åpnet produktet?

14 dagers angrerett gjelder når du kjøper online. Vi tilbyr også 50 dagers åpent kjøp som gir deg muligheten til å returnere uåpnede produkter, unntatt produkter med abonnement, mobiltelefoner, varer som er "med på kjøpet", skreddersydde varer som benkeplater, samt film, spill og programvarer.

I de tilfeller hvor varene kjøpes fra våre Partnere på Elkjøp Marketplace tilbys ikke 50 dagers returrett slik denne fremkommer på elkjop.no.

Hvordan kontakter jeg min lokale butikk?

Henvendelser til våre aller fleste varehus tas imot hos vårt kundesenter, men et fåtall av varehusene velger likevel å ta imot henvendelser selv. Du kan se hva som gjelder for ditt lokale varehus ved å benytte søkefunksjonen

Informerer dere NRK dersom jeg kjøper et produkt med TV-mottaker?

Ja, vi er pliktig å informere i henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere når vi selger apparater med TV-mottaker. Dette innebærer at vi straks etter kjøpet sender navn, adresse og telefonnummer på den som blir innehaver og avgiftspliktig. Alle saker vedrørende oppsigelse må skje direkte med NRK ettersom Elkjøp ikke har mulighet til å gjøre dette for deg.

Hvis jeg må vente på et produkt, når begynner garantitiden å løpe?

Det er alltid datoen du mottar varen som gjelder. Din garanti eller reklamasjonsrett påvirkes ikke av eventuelle leveringsforsinkelser.

Er kampanjevarer alltid på lager?

Vi har annonsegaranti. Det betyr at vi garanterer at du er sikret tilbudsvaren du ønsker deg i HELE den oppgitte kampanjeperioden. I enkelte tilfeller kan vi tilby tilsvarende vare til samme pris mens andre ganger blir vi nødt til å sende deg varen hjem kostnadsfritt når vi får den tilbake på lager. Annonsegarantien gjelder kun i våre fysiske varehus og for varer som ikke annonseres med begrenset antall.

Hvor godt stemmer lagerstatusen som vises online?

Lagersaldoen oppdateres kontinuerlig og stemmer derfor godt! Det kan likevel i blant gå fort dersom mange kunder kjøper samme produkt i løpet av noen minutter, så vi tar forbehold om at det kan bli feil.

Har dere prisgaranti?

Vi jobber hardt hver eneste dag for å. kunne gi deg markedets laveste priser. Vi etterstreber å alltid være billigst. Lykkes vi ikke, så matcher vi prisen til norske konkurrenter i kjøpsøyeblikket. Det eneste du trenger å gjøre er å dokumentere at en norsk konkurrent har lavere pris og at varen er tilgjengelig for kjøp til oppgitt pris.

Elkjøps prisløfte gjelder ikke for produkter solgt av våre Partnere på Elkjøp Marketplace. Våre Partnere har sine egne retningslinjer og garantier.

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrev?

Du finner en link nederst i nyhetsbrevet du kan trykke på. Da kommer du til en side der du kan velge å melde deg av fra framtidige utsendelser. Etter det skal det ikke komme flere nyhetsbrev. Skulle du mot formodning ikke få det til å fungere, er det bare å kontakte oss. Vi hjelper deg!

Ordre, pris, spar/før og betaling

Hva betyr varer merket med Spar, før, klubbpris og ordinærpris?

Kampanjevarer er merket med spar/førpris/klubbpris. Hver enkelt kampanjevare er markert med slutten på kampanjeperiode. - SPAR-beregning er laveste pris på tilsvarende produkt på prisjakt.no, 10 virkedager før kampanjestart (5 virkedager for rene nettkampanjer). Dette gjelder lagerførte produkter hos alle norske tilbydere på prisjakt.no. - For varer du får eksklusivt hos Elkjøp regnes FØRPRIS ut fra Elkjøps pris på produktet 10 virkedager før kampanjestart (5 virkedager for rene nettkampanjer). - Ordinærpris for KUNDEKLUBBTILBUD er pris hos Elkjøp utenfor klubb 10 virkedager før kampanjestart. Laveste pris kan gå opp eller ned etter gitt dato. Vi oppfordrer alle til å besøke prissammenligningstjenester for å se siste oppdaterte prispunkt i markedet. Vi tilbyr PRISMATCH mot norske konkurrenter på identiske varer.

Når mottar jeg kvittering eller faktura?

Rett etter du har gjennomført kjøpet online får du en bekreftelse per mail. Du får SMS med link til ordrestatus kort tid etter at vi har mottatt ordren. Selve kvitteringen eller fakturaen sendes på e-post til deg, samtidig som varene sendes fra vårt lager. Har du inngått en avbetalingsplan via Santander, mottar du første faktura i henhold til betalingsplanen.

Kan jeg velge å delbetale min faktura?

Nei, dessverre ikke. Vi synes likevel det er en god idé og jobber med en fremtidig løsning.

Jeg finner ikke kvitteringen min, kan dere hjelpe meg?

Selvsagt, men det enkleste er å gå inn på Min side. Der kan du skrive ut ordrebekreftelse dersom du har handlet online. Dersom du kontakter kundesenteret bør du vite at vi bare har lov til å sende en kvitteringskopi til den adressen og e-postadressen som står på originalkvitteringen. Besøker du et varehus, trenger du legitimasjon.

Kan jeg betale med gavekort online?

Ja, du kan bruke gavekort på nett.

Kan jeg forskyve forfallsdato på fakturaen?

Ja, hvis produktet har blitt forsinket hjelper vi deg gjerne med det. Det er verdt å vite at vi sender fakturaen med 10 dagers forfall samtidig som varen forlater vårt lager, men det kan selvsagt oppstå forsinkelser underveis. Ved øvrige omstendigheter kan vi ikke flytte forfallsdato.

Kan jeg betale med faktura som foretak?

Vi tilbyr også faktura som betalingsmetode for våre bedriftskunder. Dette kan gjøres via vår bedriftsside www.elkjop.no/bedrift, i varehusets bedriftsavdeling eller via vår bedriftstelefon på 452 98 000.

Hvorfor kan jeg ikke handle på faktura?

Det kan være ulike grunner, som for eksempel alder eller sist oppgitt inntekt, men den mest vanlige feilen er at man har valgt en annen leveringsadresse enn den man er folkeregistrert på.

Hvis jeg betaler med kort, debiteres kortet med en gang?

Hvis du bruker betalingskort, PayPal eller direktebank som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

Betaling for varer solgt av Partner på Elkjøp Marketplace vil debiteres når Partneren sender dine varer. Dersom du har kjøpt varer fra flere Partnere samtidig, vil du bli belastet for en del av det totale ordrebeløpet når hver Partner sender dine produkter til deg. Du vil aldri bli belastet for mer enn totalbeløpet for ditt kjøp.

Hvordan ser jeg hva frakten koster for et spesifikt produkt?

For ordre som overstiger kr. 1000,- og sendes via postpakke vil frakt være kostnadsfritt. Ønsker du raskere levering eller tilleggstjenester som innbæring, vil du se prisen når du har lagt produktene i varekurven og gått til kassen. Der kan du velge mellom flere fraktalternativer samt kunne se hva de ulike tjenestene koster.

Elkjøps fraktpriser gjelder ikke for produkter solgt av våre Partnere på Elkjøp Marketplace. Våre Partnere har sine egne priser og retningslinjer.

Hva innebærer det å forhåndsbestille et produkt hos dere?

Med forhåndsbestilling vil det si at du kjøper et produkt før vi har mottatt det på vårt lager. Så snart produktet har lansering vil det bli utsendt.

Hva gjør jeg hvis produktet har blitt billigere før jeg har fått leveransen?

Skulle det forekomme at et produkt har blitt billigere innen du har mottatt bestillingen, kan du kontakte oss mens den lave prisen fremdeles er gjeldende, så vil vi kunne tilbakeføre mellomlegget.

Elkjøps prisløfte gjelder ikke for produkter solgt av våre Partnere på Elkjøp Marketplace. Våre Partnere har sine egne retningslinjer og garantier.

Hvorfor fungerer ikke Klikk&hent når produktet finnes på lager online?

Nettlageret viser tilgjengeligheten på vårt hovedlager. Ved å benytte seg av Klikk&hent vil produktet reserveres hos ditt foretrukne varehus. Dersom produktet ikke er på lager i din nærmeste butikk, kan du alltid sjekke om det finnes i noen andre av våre butikker i nærheten.

Hvorfor finner jeg ikke min butikk i listen over Klikk&hent?

Vi viser kun butikker som har det aktuelle produktet på lager.

Kan jeg legge til et produkt i en eksisterende ordre?

Etter at en ordre blir lagt inn vil denne behandles såpass raskt at det ikke vil være mulig å foreta korrigeringer av denne. Vi anbefaler deg å legge inn en ny ordre dersom du ønsker å legge til flere produkter.

Levering, opphenting og retur

Kan jeg bestille et mer eksakt leveringstidspunkt?

Nei, det er dessverre ikke mulig å spesifisere leveringstidspunktene utover hva som er mulig i leveringsportalen, men sjåføren skal alltid ringe deg 30 minutter før levering.

Dersom et av mine produkter er forsinket, hva skjer da med de andre?

Du skal ikke vente lenger enn nødvendig. Produktene som er tilgjengelige sendes i en separat forsendelse, og du betaler bare for en levering.

Må jeg være hjemme når leveransen kommer?

Dersom du ikke har muligheten til å være hjemme kan du legge igjen din signatur og legitimasjon til noen andre som tar i mot varene dine. Vedkommende må ha sin egen og din legitimasjon.

Leveringen kunne ikke gjennomføres, hva skjer nå?

Sjåføren informerer oss og deretter kontakter vi deg for avtaling av ny levering. Vi står for kostnader for ny levering dersom uteblitt levering skyldes oss eller sjåføren. Hvis det skyldes hindringer hos deg, må dette utbedres, og du må også betale for neste utkjøring.

Må jeg avbestille ved Klikk&hent?

Nei, det trengs ikke. Vi fjerner reservasjonen automatisk etter 24 timer dersom du ikke har hentet produktene.

Tar dere med mitt gamle produkt når dere leverer nye?

Dersom du har kjøpt med tjenesten "Retur av vare til gjenvinning", tar sjåføren med den gamle varen. Hvis du glemte det da du bestilte varene kan du kontakte oss i god tid før leveringen, så ordner vi dette!

Hva skjer hvis min leveranse blir forsinket?

Vi skal holde orden på leveranser og ringe deg på forhånd hvis noe skulle bli forsinket. Oppstår det en forsinkelse, prøver vi å finne en ny levering. Skulle det ta for lang tid, vil vi kunne se på andre alternativer.

Ved spørsmål angående leveranse av ordre fra en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes fra ‘Min Side’ på elkjop.no.

Kontakter dere meg før levering?

Våre sjåfører skal alltid ringe minst 30 minutter før levering for å varsle at varene nærmer seg.

Kan jeg selv hente varene på deres lager?

Handler du online sender vi alle varer rett fra vårt hovedlager i Jønkøping, så det vil derfor ikke være mulig å hente ut produktet fra butikken.

Får jeg et nytt produkt dersom det jeg mottok er skadet?

Du kan få et nytt produkt dersom du ønsker det, men det er også mulig å få kompensasjon mot at du beholder produktet. Siden hvert tilfelle er unikt, ber vi deg ta bilder av skaden, tar vare på emballasjen og kontakter oss så fort som mulig.

Ved retur eller bytte av varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes for vilkår og for nærmere beskrivelse av hvordan retur skal gjennomføres. Produkter kjøpt fra en Partner kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

Hvordan endrer jeg navn, nummer eller adresse på leveransen?

Det går dessverre ikke å gjøre selv, men hvis du kontakter oss ordner vi det. Husk at dersom du betaler med faktura, har vi ikke lov å endre leveringsadressen i ettertid ettersom denne sendes til folkeregistrert adresse.

Ved spørsmål eller endringer i en ordre fra en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes fra ‘Min Side’ på elkjop.no.

Hva gjør jeg for å avbestille hele leveransen?

Kontakt oss og vi hjelper deg! Husk at avbestilling må skje senest to virkedager før levering. Ved for sene avbestillinger har vi dessverre ikke mulighet til å refundere fraktkostnaden.

Ved kansellering eller avbestilling av varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes fra ‘Min Side’ på elkjop.no.

Hva gjør jeg hvis noe mangler i pakken?

Kontakt oss, så undersøker vi hva som har skjedd og sørger for at du får det som mangler.

Ved spørsmål om varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes for kunne undersøke vi hva som har skjedd og sørge for at du får det som mangler.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke var hjemme da varene skulle leveres?

Dersom du ikke er tilgjengelig ved det avtalte leveringstidspunktet vil du selv måtte betale for ny utkjøring. Kontakt oss, så hjelper vi deg å finne et nytt tidspunkt.

Hva må jeg forberede før hjemlevering?

Du finner alle detaljer i leveringsvilkårene på vår nettside, men generelt må du huske å fjerne hinder, beskytte gulvet mot skader og gjøre klar varer som har blitt bestilt retur til gjenvinning av.

Kan jeg returnere et produkt til en butikk i stedet for å sende det?

Ja, du vil kunne returnere et produkt du har handlet i vår nettbutikk til våre varehus. Medbring det uåpnede produktet med til nærmeste butikk, så hjelper vi deg. Husk også å medbringe kvitteringen. Dette gjelder ikke mobiltelefoner, produkter med abonnement, programvare, spill og film.

Ved retur eller bytte av varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes for vilkår og for nærmere beskrivelse av hvordan retur skal gjennomføres. Produkter kjøpt fra en Partner kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

Får jeg tilbake penger for frakt om jeg returnerer en vare?

Hvis varen er levert så får du ikke pengene tilbake for leveransen. En eventuell avbestilling/ombooking skal skje minst 2 virkedager før leveringstidspunktet. I tilfelle leveransen ikke kan utføres eller fullføres og ansvaret er kundens, tilbakebetales ikke kostnaden for leveransen samt de tilvalg som er bestilt. Dette gjelder også dersom avbestilling/ombooking har skjedd for sent. Eventuelle kostnader for å returnere varen til oss, dekker vi dessverre ikke.

Elkjøps garantier gjelder ikke for produkter solgt av våre Partnere på Elkjøp Marketplace. Våre Partnere har sine egne retningslinjer og garantier.

Jeg har returnert et produkt. Når kommer pengene tilbake på konto?

Så fort vi har mottatt og kontrollert produktene, betaler vi tilbake med samme metode som du betalte de. Det kan ta opptil 50 dager, men det går sjelden så lang tid.

Kan jeg returnere eller få produktet reparert hos hvilken Elkjøp-butikk som helst?

Ja, du kan levere inn produktet til reparasjon eller returnere det i alle Elkjøps varehus, uansett hvor du opprinnelig har kjøpt produktet (gjelder også nettbutikken)

Ved retur eller bytte av varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes for vilkår og for nærmere beskrivelse av hvordan retur skal gjennomføres. Produkter kjøpt fra en Partner kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

Service, support og forsikring

Hva gjør jeg hvis produktet mitt har gått i stykker?

Start gjerne med å kontakte produsentens produktsupport. Det kan hende de kan hjelpe deg direkte via telefon, eller sende en reparatør hjem til deg. For store TV-er vil vi kunne organisere for at produktet hentes og fraktes videre til verkstedet. Ved service på hvitevarer vil produsenten selv organisere for at tekniker blir utsendt. Ved problemer på mindre produkter anbefaler vi at du kommer innom et av våre varehus.

Ved retur, bytte eller service av varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes for vilkår og for nærmere beskrivelse av hvordan retur eller service skal gjennomføres. Produkter kjøpt fra en Partner kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

Får jeg låne et produkt når mitt må på verksted?

Om en service på et behovsprodukt, som for eksempel TV, vaskemaskin, mobiltelefon eller datamaskin, blir estimert til mer enn 7 virkedager har du krav på et tilsvarende låneprodukt mens ditt produkt blir utbedret. Du er derfor hjertelig velkommen innom nærmeste varehus for organisering av dette.

Hva gjør jeg hvis et produkt går i stykker og jeg har en forsikring hos dere?

For at forsikringsselskapet skal kunne ta stilling til din sak må du levere skademelding til skadesenteret på telefonnummer 23 29 84 10. Du kan også skademelde produktet digitalt på http://www.trygghetsavtale.com/ved-skade/meld-skade/

Starter reklamasjonstiden etter at garantitiden er gått ut?

Nei, garanti og reklamasjon starter alltid samtidig og det er dagen du tar imot produktene som gjelder.

Hvorfor får jeg et kostnadsoverslag på service når garanti og reklamasjon fortsatt gjelder?

Garanti- og reklamasjonstid betyr ikke at alle feil repareres kostnadsfritt. Vi sender alltid produktene til autoriserte verksteder som foretar en kvalifisert vurdering. Skyldes problemet noen form for ytre påvirkning vil det ikke dekkes, og du vil få et kostnadsoverslag. Et tips er å sjekke om din hjemforsikring dekker deler av eller hele skaden.

Hva slags garantier har jeg?

Produsenten setter selv garantien for sine produkter, men du kan likevel være trygg på at du har minimum 2 års reklamasjonstid på alle produkter du kjøper hos oss. Produkter som forventes å ha en vesentlig lengre levetid enn dette omfattes av en reklamasjonstid på 5 år.

Hva er forskjellen på garanti og reklamasjonsrett?

Reklamasjonsretten er obligatorisk i henhold til norsk lovverk, mens garantien er noe som forhandlere og produsenter selv kan legge til.

Hvor lang tid tar det å reparere et defekt produkt?

Normalt tar det 2-3 uker, men vanligvis går det fortere.

Kan jeg leverer inn et produkt til service dersom jeg har kjøpt det fra noen andre?

Ja, så lenge det er innenfor garanti- og reklamasjonstiden er det vanligvis ikke noe problem. De fleste forhandlere selger de samme varemerkene, og våre verksteder er autoriserte for det meste. Vær oppmerksom på reparasjonskostnadene dersom det er et gammelt produkt eller ikke dekkes av garanti eller reklamasjon. Ta med produktet til nærmeste butikk, så hjelper vi deg!

Ved reklamasjon av varer kjøpt av en Partner på Elkjøp Marketplace må Partner kontaktes for vilkår og for nærmere beskrivelse av hvordan reklamasjon skal gjennomføres. Produkter kjøpt fra en Partner kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

Kan jeg kjøpe reservedeler fra dere?

Det beste er å kontakte produsenten, men du kan også få hjelp i et av våre varehus. Det er ikke mulig å bestille reservedeler via vårt kundeservice.

Hvor mange ganger kan et produkt sendes på service?

Du kan be om et nytt produkt eller heving av kjøpet dersom samme feil blir konstatert tre ganger, eller det har blitt konstatert ulike feil fire ganger av et autorisert verksted. Feilene må være av en art som dekkes av reklamasjon eller garanti.

Hvor kan jeg sjekke status på en service?

Dersom vi registrerte ditt mobilnummer ved serviceinnleveringen, får du fortløpende informasjon på SMS om prosessen. Du kan også bruke ordrenummeret som står på kvitteringen fra innleveringen for å sjekke status her.

Får man alltid en bruksanvisning på norsk?

Alt blir mer og mer digitalt, så også bruksanvisninger. Vanligvis følger det en manual med selve produktet (datamaskiner, TV-er, mobiltelefoner osv), men i blant bare i papirform eller på produsentens hjemmeside, der du kan skrive den ut. Manualen finnes ikke alltid på norsk, men den skal være tilgjengelig på et nordisk språk.

Hvordan avslutter jeg min forsikring?

Dersom du ønsker å avslutte din forsikring kan du kontakte vårt forsikringsselskap på nummer 815 58 589. Du vil da få tilbakeført beløpet for den gjenværende forsikringstiden.

Elkjøp Marketplace

Hva er Elkjøp Marketplace?

Elkjøp har inngått samarbeid med en rekke Partnere for å tilby deg et større utvalg av produkter enn noensinne.
Våre Partnere tilbyr sine produkter via Elkjøps webside – det er dette vi kaller Elkjøp Marketplace.

Vi håper at det brede produktutvalget på Marketplace gir deg en enda bedre kjøpsopplevelse!

Hvordan fungerer Elkjøp Marketplace?

Kjøper du et produkt fra en av våre Partnere, utføres transaksjonen gjennom Elkjøps sikre utsjekk. Når Partneren har mottatt din bestilling, vil produktet bli sendt til oppgitt leveringsadresse. Dersom du har bestilt produkter fra flere Partnere, vil du motta en leveranse fra hver Partner.

Har du spørsmål til bestillingen eller ønsker å returnere en vare, kontakter du Partneren ansvarlig for bestillingen. Informasjon om ansvarlig Partner, finner du ved siden av varen på produktsiden, i varekurven og på Min Side på elkjop.no. Her kan du også se leveringsstatus for din ordre og sende en melding til Partneren.

Hva er en Partner?

En Partner er en leverandør som tilbyr salg av produkter på Elkjøps Marketplace. Våre Partnere er nøye utvalgt for å sikre at de tilbyr produkter og service av høy kvalitet. Alle Partnere er pålagt å opptre i henhold til forbrukerkjøpsloven. For oss er din kjøpsopplevelse høyeste prioritet! Vi er interesserte i å vite hvordan du oppfattet kjøpsopplevelsen med våre Partnere, og oppfordrer deg til å vurdere Partneren etter at bestillingen er levert.

Hvorfor har kortet mitt blitt debitert flere ganger?

Når du handler på Elkjøp Marketplace, kan du oppleve at ditt kort debiteres flere ganger. Dette er normalt, og du vil aldri bli belastet for mer enn totalbeløpet for ditt kjøp.
Når du handler produkter fra en Partner, vil kortet du benyttet til å betale kjøpet med belastes når Partneren sender din ordre fra sitt varelager.

Dersom du har kjøpt produkter fra mer enn én Partner samtidig, vil hver Partner sende deg din leveranse separat, og du vil derfor bli belastet flere ganger – én gang for hver Partner du har handlet fra.

Dersom du har bestilt produkter fra både Elkjøp og en Partner samtidig, vil kortet ditt også belastes flere ganger – én gang for ditt Elkjøpprodukt, og én gang når Partneren sender deg din bestilling.


Totalbeløpet som belastes vil aldri overstige totalbeløpet som er oppgitt for din ordre.

Hvem skal jeg kontakte angående min Marketplace-ordre?

Dersom du har spørsmål om en ordre, ber vi deg ta kontakt med Partneren via meldingsfunksjonen på Min Side. Partneren vil svare på spørsmålet ditt innen to virkedager. Når Partneren har respondert på din henvendelse, vil du motta varsel på e-postadressen du oppga da du bestilte produktet.

Hvordan kan jeg kontakte en Partner?

Følg disse enkle stegene for å kontakte en Partner og få hjelp med spørsmålene du måtte ha om din ordre eller et produkt:

  1. Åpne ordrehistorikken på Min Side
  2. Finn din ordre og klikk på Kontakt Partner
  3. Skriv din melding
  4. Trykk "Send inn"

Partneren vil svare deg innen to virkedager. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din henvendelse fra Partneren etter to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Elkjøp Kundeservice vil hjelpe deg og tilrettelegge videre dialog med Partneren.

Dersom du kontakter Elkjøp Kundeservice før du kontakter Partneren, vil du bli bedt om å ta kontakt med Partneren som et første steg.

Hvordan returnerer jeg et produkt fra en Partner?

Produkter kjøpt på Marketplace må returneres til Partneren som du kjøpte produktet av. Produkter kjøpt på Marketplace kan ikke returneres i Elkjøps butikker.

For å be om å retur, refusjon eller et bytte, kontakt Partneren du kjøpte produktet av for å få hjelp. Partneren er ansvarlig for din ordre og vil hjelpe deg med alle spørsmål, utfordringer og henvendelser du måtte ha relatert til kjøpet du har utført. For å returnere produkter, ber vi deg fylle inn angrerettskjemaet som ble levert av Partneren og kontakte Partneren for å ordne returen.

Hvordan returnerer jeg et defekt produkt fra en Partner?

Produktet ditt bør alltid være i utmerket stand når du mottar det! Dessverre går ikke alltid ting som planlagt. Dersom du mottar et produkt som er defekt eller mangelfullt, vil Partneren erstatte produktet eller refundere kjøpet når du har returnert produktet du ikke er fornøyd med. Kontakt Partneren du kjøpte varen av for assistanse.

Alle våre Partnere opptrer i henhold til forbrukerkjøpsloven, og tilbyr minimum 14 dagers angrerett. Vennligst merk at hver Partner har egne retningslinjer for retur, og disse retningslinjene vil ikke være de samme som for produkter kjøpt av Elkjøp.

Vi anbefaler at du alltid leser Partnerens retningslinjer for refusjon før du legger inn en bestilling. Du finner hver Partners retningslinjer ved å klikke på Partnerens logo på siden med produktdetaljer.

Gjelder prisgaranti for Marketplace-produkter?

Nei, Elkjøps garantier gjelder ikke for produkter solgt av våre Partnere på Marketplace. Våre Partnere har sine egne retningslinjer for prising.

Er det garanti på produkter solgt av Partnere?

Ja, produkter solgt av Partnere på vår Marketplace er dekket av produsentens garanti. I noen tilfeller kan noen Partnere tilby ekstra garantier. Informasjon om garantier er inkludert i produktbeskrivelsen. Du kan finne flere detaljer under i Elkjøps salgsbetingelser.

Kan jeg velge hvilken adresse ordren skal sendes til?

Ja, fyll inn leveringsadressen du ønsker at ordren skal leveres til ved utsjekk.

Hvor mye koster levering av produkter kjøpt fra en Partner?

Leveringskostnadene vil variere avhengig av hvilket leveringsalternativ du valgte og størrelsen på produktet du bestilte. Når du sjekker prisen på et produkt, vil det rimeligste leveringsalternativet for dette produktet vises. Du kan endre leveringsmetode ved utsjekk.

Dersom du kjøper flere produkter fra en Partner, vil alle produktene sendes i samme leveranse og du vil kun belastes for levering én gang.

Dersom du kjøper flere produkter fra ulike Partnere, vil hver Partner sende deg en separat pakke og du vil betale for levering for hver av forsendelsene.

Kan jeg spore en ordre fra en Partner?

Ja, i de fleste tilfeller. De fleste av våre Partnere vil gi deg en sporingslink til transportøren de benytter. Du vil motta en e-post med en link til sporingssiden når Partneren har sendt din ordre. Sporingsinformasjon vil også være tilgjengelig via ordrehistorikken på Min Side når ordren er sendt fra Partneren.

Dersom du ikke har mottatt en sporingslink, ber vi deg ta kontakt med Partneren via Min Side for å få en oppdatering på hvor din forsendelse befinner seg.

Hvor er min ordre?

Når du har lagt inn en ordre, vil Partneren sende en ordrebekreftelse innen 72 timer. Du vil også motta en e-post med en sporingslink når din ordre har blitt sendt fra Partnerens lager.

Dersom du har spørsmål om din ordre på Marketplace, ber vi deg kontakte Partneren via Min Side.

Hva skjer dersom en Partner kansellerer min bestilling?

Ved enkelte anledninger kan en Partner måtte kansellere din ordre. Dette kan for eksempel forekomme dersom Partnerens lager er tomt for produktet du har bestilt. Dersom dette forekommer, vil du motta en e-post som informerer deg om at din ordre er kansellert og at betalingen blir refundert til kortet ditt. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil syv virkedager før refusjonsbetalingen vises på din bankkonto.

Kan jeg returnere et produkt kjøpt for mer enn 14 dager siden?

Elkjøps 50-dagers returrett gjelder ikke for produkter kjøpt fra en av våre Partnere. Partnere opptrer i henhold til forbrukerkjøpsloven, men er ikke pålagt å følge Elkjøps utvidede 50-dagers returrett. Vi ber deg lese Partnerens retningslinjer for retur, som du finner ved å klikke på Partnerens navn på produktdetaljsiden.

Den raskeste måten å returnere produktene dine på, er å kontakte Partneren via Min Side. Vær oppmerksom på at produkter som er kjøpt fra en av våre Partnere på Marketplace ikke kan returneres i Elkjøps butikker.

Hva skjer dersom varen jeg mottar ikke er som beskrevet?

Dersom varen du har mottatt ikke samsvarer med beskrivelsen på produktsiden, ber vi deg kontakte Partneren direkte. Partneren vil svare på din henvendelse innen to virkedager. Dersom du ikke hører fra Partneren innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp Kundeservice for å få hjelp.

Hvilke returbetingelser gjelder for en Partner?

Hver Partner på Marketplace har sine egne prosedyrer for refusjon og retur. Vi anbefaler å gjennomgå Partnerens returpolicy nøye før du ferdigstiller en ordre. Du kan finne returpolicy ved å klikke på Partnerens navn på produktdetaljside.

Dersom du ønsker å etterspørre refusjon eller ønsker å bytte en vare du har mottatt, må du kontakte Partneren du kjøpte varen av. Dersom Partneren ikke har besvart din forespørsel innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice for å få hjelp.

Vi ber deg være oppmerksom på at produkter kjøpt via en Partner på Elkjøp Marketplace ikke kan returneres i Elkjøps butikker. Du må kontakte Partneren direkte via Min Side for å håndtere en retur.

Hvordan endrer jeg leveringsinfo på leveransen fra en Partner?

Kontakt Partneren du har bestilt varene av på Min Side på elkjop.no for å få hjelp!

Hva bør jeg gjøre dersom en Partner ikke kan løse problemet mitt på en tilfredsstillende måte?

Det er alltid Partnerens ansvar å løse problemet ditt på best mulig måte. Det hender likevel at ting ikke alltid går som planlagt! Dersom du ikke er fornøyd med måten en Partner har løst et problem, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Når du tar kontakt med oss, ber vi deg ha ordrenummer og detaljer om problemet med Partneren klart, slik at vi kan undersøke saken videre så raskt som mulig.

Hvem kontakter jeg dersom jeg ikke er fornøyd med løsningen som Partneren har foreslått?

Dersom du ikke er fornøyd med løsningen du har fått foreslått fra en av våre Partnere, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Dette alternativet kan ta noe lengre tid, men vi vil forsøke å løse problemet ditt innen syv virkedager.

Dersom du kontakter Elkjøp Kundeservice før du kontakter Partneren direkte, vil du bli bedt om å kontakte Partner som første steg.

Hvor lenge bør jeg vente på svar fra en Partner?

Når du har sendt en melding til en av våre Partnere via Min side, skal Partneren svare på din henvendelse rå raskt som mulig. Dersom du ikke har mottatt en bekreftelse på din melding fra Partneren innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice.

Dersom du kontakter Elkjøp Kundeservice før du kontakter Partneren direkte, vil du bli bedt om å kontakte Partner som første steg.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar uautorisert reklame fra en Partner?

Vi ber deg gjøre oss oppmerksomme på dette! Du skal ikke motta e-post eller meldinger som ikke er relatert til ordren du har bestilt fra Partneren. Dersom du har grunn til å anta at du mottar uautoriserte e-poster fra en Partner, kan du kontakte Elkjøp kundeservice, slik at vi kan undersøke saken videre.

Hvem kontakter jeg dersom min ordre er sen eller har mangler?

Dersom din ordre ikke ankommer eller ordren mangler enkelte varer, ber vi deg kontakte Partneren direkte for å finne en løsning. Du kan enkelt kontakte Partneren via Min Side.

Dersom du kontakter Partneren fordi enkelte varer fra ordren mangler, vil Partneren kunne informere deg om varen som mangler er sendt separat eller om det har oppstått et problem med denne delen av ordren. Partneren vil respondere på henvendelser innen to virkedager.

Dersom Partneren ikke har svart innen to virkedager, kan du kontakte Elkjøp kundeservice. Dette alternativer kan ta lengre tid, men vi vil forsøke å løse problemet ditt innen syv virkedager.

Hvordan kan jeg gi tilbakemelding om en Partner?

Når din ordre er ferdigstilt vil du motta en e-post med spørsmål om å gi tilbakemelding om Partneren. Din kjøpsopplevelse er selvsagt det viktigste for oss. Dersom du føler for å fortelle oss om din kjøpsopplevelse, vil vi sette stor pris på din hjelp!

Elkjøps kundeklubb

Hva er Elkjøps kundeklubb?

Medlemskap i Elkjøps kundeklubb gir deg avslag på visse medlemsprodukter, spennende tilbud, samt tips og råd. Du vil også motta invitasjoner til temakvelder og kundearrangementer, samt tidlig tilgang til visse tilbud.

Hvem kan bli medlem?

Elkjøps kundeklubb er tilgjengelig for privatpersoner over 15 år, og medlemskapet er gratis.

Hvilke klubbfordeler har jeg?

Tilbudene i kundeklubben varierer, og oppdateres hver måned. Tilbud og fordeler baseres på medlemmenes ønsker, sesongen, og hvilke avtaler vi kan forhandle oss til for klubben.

Hvor finner jeg informasjon om medlemsfordelene?

Vi oppdaterer våre medlemsfordeler hver måned, og alle medlemmene mottar automatisk en e-post den første dagen i måneden, der vi presenterer de nye tilbudene. Du får også informasjon om nye produkter, invitasjoner til fysiske og strømmede arrangementer, samt tips fra våre spesialister.

Må jeg kjøpe noe for å være medlem?

Nei, det er ingen krav til kjøp av produkter eller tjenester for å være medlem.

Hvordan blir jeg medlem?

Du kan bli med i Elkjøps kundeklubb ved å logge på eller lage en ny konto på hjemmesiden vår, og krysse av for at du ønsker å bli medlem, eller ved å besøke en av våre varehus. Fordi vi må bekrefte identiteten din når du blir med i kundeklubben kan vi dessverre ikke registrere medlemskapet ditt via telefon til kundeservice.

Hvordan melder jeg meg ut?

Det er lett å melde seg ut av kundeklubben. Logg på hjemmesiden vår og gå til Min Side. Klikk "Meld meg ut av kundeklubben"-knappen. Du kan også besøke en av våre varehus for å forlate klubben. Det kan ta opptil tre dager å oppdatere alle våre systemer med din medlemskapsstatus.

Hvor lenge varer medlemskapet

Medlemskapet varer til du velger å forlate Elkjøps kundeklubb. Det finnes ingen minstekrav for lengden på medlemskapet.

Finnes det en minste bindingstid?

Nei, det er ingen bindingstid for å være medlem i kundeklubben.

Koster det noe å være medlem?

Nei, det er gratis å være medlem i Elkjøps kundeklubb.

Hvordan behandles persondata?

Medlemsinformasjon behandles på trygt vis, etter gjeldende lovverk for personvern.

Slettes informasjonen min når jeg forlater klubben?

Informasjonen din slettes ikke automatisk når du forlater kundeklubben. Vennligst gi oss beskjed skriftlig om å slette all din kundeinformasjon.

Kan jeg overføre fordelene mine til andre?

Nei, du kan ikke overføre dine personlige tilbud og fordeler til andre.

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrevet?

Den enkleste måten å melde deg av nyhetsbrevet på er å bruke lenken nederst i nyhetsbrevet. Du kan også melde deg av på Min Side, ringe oss, eller gi oss beskjed i ett av våre varehus. Merk at å melde deg av nyhetsbrevet også betyr at du forlater kundeklubben, og at du dermed ikke kan benytte deg av medlemstilbud og -fordeler.

Hvordan returnerer jeg varer kjøpt gjennom kundeklubben?

Vennligst ta med varen og kvitteringen din til ett av våre varehus og returner varen som vanlig. Hvis du har kjøpt varen på nett, kan du velge å returnere den i ett av våre varehus eller å sende den til oss i posten. Husk returskjemaet. Se våre kjøpsbetingelser for mer informasjon.

Hvor kan jeg spørre om Elkjøps Kundeklubb?

Besøk ett av våre varehus, ring oss, eller bruk chat-funksjonen på siden hvis du har ytterligere spørsmål om kundeklubben.

Kan jeg få refundert et kjøp?

Se våre generelle vilkår angående retur og refusjon.

Hva skjer når jeg forlater klubben?

Medlemskapet ditt slutter, og du kan ikke lenger benytte deg av medlemstilbud fra Elkjøps kundeklubb.

Hvorfor vises ikke medlemskapsprisene på nett?

Hvis du registrerer deg i ett av våre varehus kan det ta opp til 24 timer før du kan benytte deg av medlemstilbudene på nettsidene våre. Hvis du registrerer deg på elkjop.no og lager en profil, så kan du begynne å handle umiddelbart. Det er viktig at du bruker samme e-post adresse når du handler online som den du brukte da du registrerte deg i kundeklubben. Hvis du bruker en annen e-postadresse, vil vi dessverre ikke kunne gjenkjenne deg.

Jeg bor i utlandet. Kan jeg bli med i Elkjøps kundeklubb?

Du må ha en norsk adresse for å kunne bli medlem i kundeklubben.

Trenger du hjelp?

KundeserviceKontakt oss
Levering, montering og klargjøring
Levering, montering og klargjøring
Annonsegaranti
Annonsegaranti
Prismatch
Prismatch
Opptil 50 dagers åpent kjøp
Opptil 50 dagers åpent kjøp
Kundeservice
  • Kundeservice
  • Kontakt oss
  • Ofte stilte spørsmål
  • Butikker og åpningstider
  • Tjenester
  • Fjernhjelp
  • Elkjøps guider og artikler
  • Partner
Om Elkjøp
  • Elkjøps personvernerklæring
  • Informasjonskapsler
  • Ledige stillinger i Elkjøp
  • Slik gjenvinner du elektronisk avfall
  • Elkjøps kundeklubb
  • Bærekraft: Guider og artikler
  • Varslingsrutiner hos Elkjøp (whistleblowing)
Elkjøps privatkunderElkjøps bedriftskunder

©2022 Elkjøp Norge AS. Alle rettigheter reservert. Org nr.: NO947 054 600MVA

BetalingsbetingelserProduktkategorierMerker