Hopp over navigasjonen

Slik fungerer åpent kjøp hos Elkjøp

Noen ganger er det vanskelig å vite om et kjøp er helt riktig, derfor tilbyr Elkjøp 50 dager Åpent Kjøp. Du kan teste produktet hjemme, og se om du er fornøyd med det.

Dersom du ønsker å benytte Åpent Kjøp og returnere et produkt, er det viktig å sette seg inn i hvordan denne kunderettigheten fungerer. De aller fleste av våre produkter kan testes og returneres, med noen spesifikke unntak. Vi stiller dessuten noen krav til tilstanden et produkt må ha ved retur. Dette fordi vi så langt mulig vil bidra til å redusere bruk og kast og kunne rabattere og selge videre returnerte produkter.

Produkter unntatt fra Åpent kjøp:

  • Produkter kjøpt med abonnement (pga avtale med tredje part)
  • Programvare, spill eller film med brutt emballasje
  • Epoq-kjøkken og spesialbestilte kjøkkendeler
  • Hygieneprodukter med brutt forsegling (tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter, barbermaskiner og lignende)
  • Ørepropper / in-ear hodetelefoner med brutt forsegling
  • Mobiltelefoner med brutt forsegling
  • Spillkort (f.eks Pokemon-kort) ved brutt emballasje.
  • Produkter solgt av partnere på Elkjøp Marketplace, omfattes av partnernes returrett. Du må da ta direkte kontakt med forhandleren vi selger varen på vegne av, og avtale retur.

Spesifikke unntak for B2B

B2B-ordre er ofte store i kvantitet. Vi ønsker at også våre B2B kunder skal kunne benytte seg av Åpent kjøp, men har noen unntak og krav i tillegg til de ordinære nevnt over:

  • For B2B gjelder Åpent Kjøp ordre på inntil fem identiske produkter.
  • For B2B gjelder Åpent Kjøp alle våre standard produkter, unntaket er spesialbestilte produkter og ferdig installerte/konfigurerte produkter.
Spørsmål og svar om Elkjøps Åpent kjøp garanti

Fant du ikke det du lette etter? Utforsk mer her.