Hopp over navigasjonen

Vilkår og betingelser for våre bedriftskunder

På denne siden finner du vilkår og betingelser for næringskjøp gjort av deg som bedriftskunde. Hvis du handler som privatkunde, vennligst besøk vår side for Vilkår og betingelser for privatkunder

1.         Generelt

1.1         Disse vilkår (“Salgsbetingelser” eller “Avtalen”) gjelder for alle næringskjøp (“B2B”) gjort av en næringsdrivende («Kunden») når Kunden handler i Elkjøps fysiske butikker eller på www.elkjop.no/bedrift, med mindre annet er særskilt avtalt mellom Elkjøp og Kunden. 

1.2         Når Kunden handler i Elkjøps fysiske butikker er selger Elkjøp Norge AS («Elkjøp Norge») dersom Kunden handler i en av våre egeneide butikker eller med faktura (også der kjøpet skjer i en franchisebutikk), eller en av våre franchisetakere som driver den aktuelle butikken. Kontaktinformasjon for Elkjøp Norge finner du i punkt 11 nedenfor. Når Kunden handler i Elkjøps nettbutikk, er selger Elkjøp Norge. Når vi bruker betegnelsen «Selger» eller «Elkjøp» i denne Avtalen, skal dette forstås som den aktuelle selger avhengig av hvilken plattform Kunden handler i/på, enten Elkjøp Norge eller den relevante franchisetaker.

1.3         Ved å kjøpe varer og tjenester fra Elkjøp anerkjenner og bekrefter Kunden at kjøpet utføres av Kunden som forretningsvirksomhet til næringsformål. 

1.5         Varer og tjenester avhenger av tilgjengelighet, og kan avvike fra det som annonseres. Elkjøp er ikke ansvarlige for å sikre at varene kan brukes for formålet Kunden kjøper det inn for. 

1.7         Salg til Svalbard (gjelder kun for kjøp gjort i Elkjøps nettbutikk): Elkjøp leverer ikke varer og tjenester til Svalbard uten moms. For bestilling av produkter og levering til Svalbard fakturerer Elkjøp Kunden med moms. Som bedriftskunde kan du få refundert moms ved å sende e-post til nordicvat@elkjop.no og oppgi ordrenummer/fakturanummer. Dette forutsetter at varen har blitt levert direkte til en adresse på Svalbard. Elkjøp selger ikke installasjonstjenester på Svalbard.

1.8         Elkjøp tillater ikke videresalg for kommersielle formål. Dersom Selger mistenker at formålet med kjøpet er videresalg for kommersielle formål, kan Selger avvise ordren/kjøpet. Kunden skal holde Selger skadesløs for ethvert tap eller skade som følge av at Kunden urettmessig videreselger våre produkter for kommersielle formål. 

1.9         Ved kjøp av digitale, nedlastbare produkter. som programvare, regner Elkjøp produktet som levert når Kunden trykker "Se detaljer" på sin bedriftskonto. Dette er det samme som å bryte forseglingen på et fysisk produkt.

2.         Kjøp og bestilling av produkter 

2.1         Kundens bestilling 

2.1.1      Innsendingen av en bestilling ikke er en juridisk bindende avtale. En bindende avtale er kun inngått mellom Kunden og Selger når Kunden har mottatt bindende ordrebekreftelse fra Selger. Kunden må lese nøye gjennom ordrebekreftelsen når den mottas, og kontrollere at ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Dersom Selger ikke aksepterer Kundens bestilling kommer Kunden til å bli notifisert på e-post. 

2.1.2      Avvik mellom bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra Selger, som Kunden kan akseptere eller avvise. Dersom Kunden har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at Kunden får produktene i separate forsendelser. 

2.2         Marketplace 

2.2.1      Elkjøp har inngått partnerskap med en rekke tredjeparter for å tilby Elkjøps kunder et større utvalg av varer på ett sted. Vi kaller dette Marketplace. Med Marketplace kan Kunden kjøpe varer direkte fra tredjeparten.

2.2.2      Når Kunde handler fra en Partner inngås det en kjøpsavtale direkte med Partneren. Kjøpet reguleres således både av denne Avtalen, siden kjøpet gjøres på Elkjøps nettside, samt av Partnerens egne salgsvilkår. Hvis Kunden kjøper varer på Marketplace fra flere Partnere, vil Kunden inngå separate kjøpsavtaler med hver enkelt Partner. Om Partner ikke aksepterer Kundens bestilling vil Kunden bli notifisert på e-post direkte fra Partner.

2.2.3      Når Kunden handler fra en Partner vil det tydelig fremkomme av produktsiden på nettstedet, i handlekurven og på ordrebekreftelsen at selgeren av produktet er et annet selskap enn Elkjøp. Elkjøp er ikke en del av avtaleforholdet mellom Kunden og Partneren. Partneren er ansvarlig for oppfyllelse av salgsavtalen Kunde og Partneren har inngått. Kunden må derfor alltid kontakte den Partneren direkte (og ikke Elkjøp), dersom Kunden har spørsmål om bestillingen, levering eller ønsker å returnere varen. Ved behov vil Elkjøp bistå Kunden og Partneren for å løse eventuelle tvister ol.

2.2.4      Mer informasjon om Marketplace og forholdet til Partneren, er tilgjengelig her. Kontaktdetaljer til Partneren finnes ved å følge linken for hver Partner som fremkommer i forbindelse med varen i nettbutikken. 

2.3         Abonnement 

2.3.1      Dersom Kunden har kjøpt et abonnement eller en vare inkl. abonnement, godtar Kunden både leverandørens abonnementsbetingelser og denne Avtalen.

2.4         Outlet-produkter

2.4.1      Elkjøp tilbyr enkelte produkter til nedsatt pris, i tilfeller hvor disse produktene er brukt eller åpnet, har mangler eller skadet emballasje (outlet-varer). Noen outlet-varer kan også være reparert. Outlet-varer selges “som de er”, uten noen garanti fra Elkjøp annet enn eventuell gjenværende garanti fra produsenten.

Nærmere opplysninger om outlet-varer finnes på Elkjøps nettside. Elkjøp tilbyr ingen garanti når det gjelder korrekt statusbeskrivelse på outlet-varer.

2.5         Kjøp av pakkeløsning 

2.5.1      Elkjøp tilbyr flere pakkeløsninger for møterom og kontorplass til våre bedriftskunder. For info om pakkeløsningene se her.

2.5.2      Dersom Kunden endrer produktene eller tjenestene som inngår i en pakkeløsning, kan Elkjøp ikke garantere at produktene leveres samlet. Endrer Kunden produktene i en pakkeløsning og legger til produkter som ikke er omfattet av installasjonstjenestene som inngår i pakkeløsningen, forbeholder Elkjøp seg retten til å kansellere den delen av pakkeløsningen som ikke kan leveres som følge av endringen i pakkeløsningen.

2.5.3      Ved levering må Kunde kontrollere vareleveransen mot bestilling/vareliste og påse at det ikke forekommer mangler, feillevering eller transportskader. Kunde må uten ugrunnet opphold melde ifra til Elkjøp dersom den oppdager feil eller mangler i leveransen.

2.5.4      Vedrørende Elkjøps HelpDesk-tjeneste, se punkt 5.4 nedenfor. 

2.5.5     Dersom Kunden har bestilt en pakkeløsning inkludert montering, leveres monteringen av Elkjøps underleverandør Onitio. Montering dekker produktene i pakken Kunden har kjøpt. Montering inkluderer ikke konfigurering av programmer. Hvis Kunden ønsker montering av produkter utenom den kjøpte pakken, må dette avtales med Onitio særskilt. Slik tilleggsmontering vil faktureres separat. 

2.5.6     Det er en forutsetning for montering at: 

•    Strømuttak (230V) er maksimalt to meter unna skjerm. 

•    Nettverksuttak (hvis relevant) er maksimalt to meter unna skjerm. 

•    Type vegg må være beskrevet mht. festemateriell for utstyr som skal henges opp (gips, tre eller mur) 

•    Skjermen kan monteres maksimalt 2 meter fra gulvet. 

•    Gammelt møteromsutstyr må være tatt ned/fjernet. 

Kunden er ansvarlig for å sørge for at ovennevnte forutsetninger er på plass før montering starter, og Elkjøp og/eller Onitio kan ikke holdes ansvarlig dersom montering ikke kan utføres som planlagt fordi en eller flere av forutsetningene ikke er oppfylt. 

Dersom gammelt utstyr ikke er fjernet, risikerer Kunden at montering ikke kan finne sted og at ny montering må avtales på Kundens regning og risiko. Elkjøp og/eller Onitio vil ikke stå til ansvar for potensielle skader som oppstår på gammelt utstyr som ikke er fjernet før montering. 

2.5.7     Kunden må bekrefte at varene er mottatt før montering kan påbegynnes. Onitio vil ta kontakt med Kunden direkte for å avtale tidspunkt for montering. Onitio vil videre kontakte Kunden før utkjøring dagen monteringen finner sted. Dersom Onitio ikke får kontakt med Kunden vil de ikke kjøre ut for montering og ny montering må avtales på Kundens regning og risiko. 

2.5.8     Kunden kan kansellere eller endre tidspunktet for montering uten ekstra kostnad, forutsatt at dette skjer minst fem (5) virkedager før den planlagte utførelsesdatoen. Hvis du avbestiller senere enn dette, kan det påløpe en avgift for avbrutt installasjon. Kansellering av montering medfører ikke at Kundens betalingsplikt bortfaller. 

2.5.9     Ansvarlig representant for Kunden må være tilstede ved oppstart av montering, for å gå igjennom møterommet med montør, samt ved siste monteringsdag. Dette er viktig for å unngå eventuelle misforståelser rundt monteringen. Dersom ingen er tilstede ved oppstart kan Onitio på Kundens regning og risiko velge å utsette monteringen til et senere tidspunkt. Ved siste monteringsdag skal Kundens representant gå gjennom møterommet eller kontorplassen, og godkjenne monteringen skriftlig.

3.         Priser og betaling

3.1         Prisene som er annonsert og på andre måter fastsatt av Elkjøp, er ikke inkludert merverdiavgift (“MVA”). På det tidspunktet hvor Kunden utfører bestillingen, kan prisen på varene og tjenestene ha endret seg. Kunden må kontrollere prisen på alle artiklene før Kunden sender inn bestillingen.

3.2         Elkjøp aksepterer betaling via bankoverføring samt de fleste typer kreditt- eller debetkort. Elkjøp belaster kreditt- og debetkort på bestillingstidspunktet. Hvis Kunden i kjøpsprosessen velger å lagre kortnummer for fremtidige kjøp, vil betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos Elkjøps betalingsformidler og kunne brukes til å gjennomføre fremtidige transaksjoner. Elkjøp aksepterer kontanter på utvalgte salgssteder i Elkjøps fysiske butikker.

For abonnementskjøp der en avtalt sum skal trekkes for eksempel månedlig, vil Kundens betalingsdetaljer lagres kryptert og sikkert hos vår betalingsformidler og kunne brukes av Elkjøps leverandør til å gjennomføre transaksjonen. Samtykke til dette innhentes også fra Kunden i kjøpsprosessen.

3.3         Dersom Kunden ønsker å søke om kreditt, vil Elkjøp dele Kundens kreditthistorie med relevante kredittopplysningsbyråer. Elkjøp forbeholder oss videre retten til å foreta en kredittsjekk ved hjelp av et relevant kredittopplysningsbyrå, samt å validere enhver innehaver av kredittkortkonto eller opplysninger om leveringsadresse. Kreditt vil ytes både av Elkjøp og gjennom tredjeparter Elkjøp samarbeider med som del av kredittprosessen. 

3.4         Varer eller tjenester som kjøpes på kreditt, må i utgangspunktet betales innen 14 dager etter fakturadato med mindre det uttrykkelig er avtalt andre betalingsbetingelser. Avtalte betalingsbetingelser fremkommer på faktura. Elkjøp kan på ethvert tidspunkt og på hvilket som helst grunnlag trekke tilbake muligheten til å betale på kreditt.

Dersom en tredjepart overtar og/eller yter kreditten følger alle fakturarettighetene som følge av disse kjøpsbetingelsene for tredjeparten.

3.5         Hvis Kunden ikke betaler en faktura innen betalingsfristen, forbeholder Elkjøp seg retten, i tillegg til enhver annen mulig rettighet eller løsning, til å kreve alle utestående fakturaer betalt umiddelbart. Dette gjelder også for eventuell tredjepart som yter kreditten på vegne av Elkjøp.

3.6         For det tilfellet at Elkjøp har ytet Kunden kreditt, aksepterer Kunden at Elkjøp har salgspant i de leverte produktene inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet (salgspant). Dette danner et individuelt grunnlag for tvangsfullbyrdelse av gjeld, hvilket gir Elkjøp rett til å begjære en avgjørelse fra relevante myndigheter samt tilbakelevering av løsøre.

3.7         I henhold til gjeldende lov om renter på forsinket betaling og rettslig inkasso, kan Elkjøp utøve sin lovbestemte rett til å kreve renter og erstatningsgebyr på alle forfalte fakturaer.

3.8         Dersom Kunden har valgt å finansiere kjøpet med delbetaling aksepterer Kunden at den ordinære returretten bortfaller, se punkt 5.2.3. 

4.         Levering

4.1         Levering skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen/kvitteringen. Risikoen for varene går over på Kunden når varen er levert. Dersom ikke annet er avtalt, skjer levering EXW i selgers lokaler, Incoterms 2020. Følgeseddel eller transportørens kjøreseddel anses som tilstrekkelig dokumentasjon for levering. 

4.2         Dersom partene avtaler at Elkjøp skal levere varene hos Kunden, er vanlig leveringssted på egnet sted hos Kunden, i resepsjon eller bedriftsområde i første etasje. Kunden må informere Elkjøp på forhånd dersom Kunden har særskilte krav til levering. Dette vil kunne medføre en tilleggsavgift.

4.3         Dersom Kunden ikke mottar eller henter varene på det avtalte sted og til avtalt tid, har Elkjøp rett til å oppbevare produktene for Kundens regning og risiko, inntil levering kan skje. Utgifter til forgjeves levering og ny levering kan avkreves Kunden. 

4.4         Elkjøp kan ikke holdes ansvarlig overfor Kunden i tilfeller hvor vår oppfyllelse av Avtalen forsinkes eller forhindres på grunn av handlinger eller utelatelser som skyldes Kunden eller Kundens ansatte, leverandører eller underleverandører.

5.         Kansellering, retur og feil

5.1          Kansellering av ordre 

5.1.1      Det er ikke mulig å kansellere en innsendt ordre etter at varene er blitt sendt, med mindre dette godkjennes skriftlig av Elkjøps autoriserte representant.

5.1.2      Elkjøp forbeholder seg retten til å kansellere eller avvise bestillinger av varer og tjenester, helt eller delvis, frem til levering finner sted, dersom produktet er for eksempel er utsolgt, prisen oppgitt på nettsiden eller i butikk ikke er korrekt eller markedsføringen av produktet eller tjenesten på andre måter inneholder uriktig informasjon som nødvendiggjør kansellering av lagt ordre. Dersom bestillingen kanselleres eller avvises som følge av feil på Elkjøps side, vil Kunden i) få informasjon om alternative produkter/løsninger, ii) motta refusjon for eventuelle forhåndsbetalte beløp; og/eller (ii) få mulighet til å utføre bestillingen på nytt til riktig pris/under riktige betingelser. 

5.1.3      I tillegg til kansellering som nevnt ovenfor, kan Elkjøp kansellere utestående bestillinger av varer, utsette leveringen av tjenestene, og/eller avbryte bestillingene umiddelbart (uten noe ansvar overfor dere) dersom noen av følgende hendelser finner sted:

- Kunden unnlater å betale et beløp innen tidsfristen;

- Kunden oppgir feilaktig eller villedende informasjon;

- Elkjøp mistenker at varene kjøpes for videresalg i strid med denne Avtalen; 

- Kunden er betalingsudyktig;

- Kunden bryter denne avtalen;

- Avbestillingsreglene under en eventuell leasingavtale som Kunden skulle ha inngått, påberopes av det aktuelle leasingselskapet.

5.2          Åpent kjøp og retur av varer

5.2.1      Noen produkter kan returneres under Elkjøps regel om åpent kjøp. Se den siste versjonen av disse reglene på vår nettside. Spesielle regler og begrensninger gjelder for B2B-kjøp. 

5.2.2      Ved retur av varer, må Kunden har laget sikkerhetskopi og/eller slettet egen data på produktene, avhengig av hva situasjonen krever. Elkjøp er ikke ansvarlige for eventuell data som går tapt eller som blir værende igjen på utstyret. Ingen av Elkjøps ansatte myndighet til å påta seg selv eller Elkjøp ansvar i forbindelse med tap av data.

5.2.3      Elkjøp aksepterer ikke retur av særskilte eller spesialfremstilte varer, forbruksvarer, varer finansiering med delbetaling, programvare i åpen pakke, forhåndsnedlastede programvarelisenser eller produkter som Kunden på forhånd godkjenner at ikke kan kanselleres eller returneres. Disse begrensningene gjelder ikke for produkter med feil eller mangler.

5.3          Reklamasjon og garanti

5.3.1      Når Kunden har mottatt produktene, må Kunden så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transport eller om produktene har feil eller mangler. 

5.3.2      Melding om feil eller mangler ved produktene må skje så raskt som mulig etter at Kunden oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reklamasjon må skje senest 2 år etter at Kunden overtok produktet. Elkjøp forbeholder seg retten til å selv vurdere og avgjøre hvordan en feil eller mangel skal avhjelpes, for eksempel reparasjon av produktet, omlevering til et nytt produkt eller prisavslag. 

5.3.3     Elkjøp yter ingen garanti på produktene. Garanti fra produsenten kan komme i tillegg til Kundens reklamasjonsrett, og følger produsentens særskilte garantivilkår. Garanti fra produsenten må gjøres gjeldende av Kunden direkte mot produsenten/utstederen av garantien. Vær oppmerksom på at for varer beregnet for husholdningsbruk kan bruk av dem til kommersielle formål gjøre produsentgarantien ugyldig.

5.3.4      Hvis Kunden skulle være misfornøyde med en eller flere av Elkjøps tjenester, må Kunden skriftlig melde ifra om dette til Elkjøp snarest mulig og innen 30 dager etter at tjenesten er utført. Elkjøps eneste ansvar overfor Kunden vil være å utføre eventuelle mangelfulle tjenester på nytt.

5.4         Elkjøps Help Desk 

5.4.1      Ved kjøp av Elkjøps Teknisk Help Desk-tjeneste har Kunden krav på ubegrenset teknisk support over telefon for det aktuelle produktet tjenesten er kjøpt for. Dette gjelder for kritiske feil eller mangler ved det gjeldende produktet eller tilhørende produkter som er en del av en pakke. Kunden vil også ha krav på support rundt programvare som er inkludert i pakken og operativsystemet. 

5.4.2      Elkjøps Teknisk Help Desk-tjeneste inkluderer ikke assistanse ved installering av programvare eller oppsett av e-post. Det gjelder heller ikke bistand til oppsett av printer, trådløst nettverk eller annen hardvare som ikke er inkludert i en kjøpt pakkeløsning.

6.         Ansvar og ansvarsbegrensninger

6.1         Elkjøp påtar seg intet ansvar for eventuell vederlagsfri muntlig eller skriftlig veiledning eller support, måltagning, beregning osv., som Elkjøp har ytt til Kunden i forbindelse med kjøp av produkter fra Elkjøp. 

6.2         Elkjøp fraskriver seg ethvert ansvar for enhver form for særskilte-, indirekte- eller følgetap, herunder enhver form for tap av fortjeneste, tap av inntekt, tap av forventet oppsparing, tap eller ødeleggelse av data, tap eller skade av goodwill, forretninger eller omdømme.

6.3          Elkjøps ansvar begrenses i alle tilfeller til verdien av varene eller tjenestene som er opphav til kravet.

6.4         Elkjøp kan ikke holdes ansvarlig for leveringsforsinkelser, mangler eller feil på varer eller tjenester dersom dette skyldes forhold utenfor vår rimelige kontroll (“force majeure”). Ansvarsfriheten gjelder så lenge force majeure-hendelsen består. Som force majeure regnes forhold som er uten for Elkjøps kontroll og som Elkjøp ikke kunne forutse på tidspunktet for avtalens inngåelse. Eksempler på force majeure er naturkatastrofer, krig, terror, brann, oversvømmelse, hærverk, pandemi, streik og andre ekstraordinære forhold. 

6.5         Elkjøp er kun ansvarlig for produktansvar for de leverte produktene i det omfang et slikt ansvar følger av ufravikelig lovgivning. Hvis Elkjøp skulle bli holdt ansvarlig for produktskader i forhold til tredjepart, er Kunden forpliktet til å holde Elkjøp skadesløs for det ansvaret som pålegges Elkjøp. 

7.         Bedriftskonto

7.1         Bedriftskonto er en egen tjeneste levert av Elkjøp. Bedriftskonto er laget for å gi bedrifter tilgang til tjenester som tilpasser, forenkler og forbedrer kjøpsprosessen. 

Tjenestene inkluderer: 

  • Egen adressebok og komplett ordrehistorikk for bedriften med muligheten for fakturabetaling.
  • Flere ulike typer roller som muliggjør det å personalisere brukeres rettigheter innad i bedriften.
  • Admin-kontoer kan for eksempel lage lister med favorittprodukter, som kan deles med resten av bedriften.
  • Kunden og Kundens ansatte med registrert bedriftskonto vil også få skreddersydde tilbud tilpasset Kundens bedrift. 

7.2         Når Kundens ansatt registrerer en bedriftskonto hos Elkjøp er Elkjøp nødt til å benytte seg av enkelte data og informasjon, inkludert personopplysninger som er knyttet til kontoen, bedriften og brukeradferd. Dette er nødvendig for at Elkjøp skal kunne gi Kunden og Kundens ansatte de tjenestene Bedriftskonto innebærer, herunder skreddersydde tilbud og priser til Kundens bedrift. Hvis Kundens ansatte også har en privatkonto hos Elkjøp, vil Elkjøp sammenstille informasjonen Elkjøp har om den ansatte, på tvers av kontoene for å forbedre den ansattes kundeopplevelse, både som bedriftskunde og som privatkunde.

7.3         For mer informasjon om hvordan Elkjøp ivaretar Kundens ansattes personvern, se Elkjøps personvernerklæring for bedrift

8.         Opphavsrett

8.1         Elkjøp (og/eller Elkjøps lisensgivere) beholder alle rettigheter, titler og interesser i enhver opphavsrett knyttet til varer, programvare eller tjenester som Elkjøp tilbyr og selger til Kunden i forbindelse med denne Avtalen. Enhver opphavsrett som oppstår under utførelsen av Elkjøps tjenester, skal tilhøre Elkjøp og/eller Elkjøps konsesjonsgivere.

9.         Tredjepartsrettigheter

9.1         Salgsbetingelsene skal ikke utgjøre grunnlag for rettigheter eller fordeler til noen personer som ikke er en del av dem.


10.       Overdragelse og bruk av underleverandør 

10.1       Kunden kan ikke overføre sine rettigheter eller forpliktelser under denne Avtalen uten forutgående samtykke fra Elkjøp. Elkjøp har rett til å overføre sine rettigheter og forpliktelser under denne Avtalen, uten Kundens forutgående samtykke. 

10.2       Elkjøp har rett til å bruke underleverandører til å oppfylle alle eller deler av Elkjøps forpliktelser under Avtalen. Elkjøp forblir ansvarlige overfor Kunden, i samsvar med denne Avtalen, for Elkjøps underleverandørers handlinger og mangler, men kun i den utstrekning Elkjøps underleverandør kan holdes ansvarlig.

11        Kontaktinformasjon og varsling

11.1       Elkjøps kontaktinfo er: 

Kundestøtte eller kontaktinformasjon:
E-post: bedriftskunde@elkjop.no
Telefonnummer: 21 00 22 01

11.2       Elkjøps selskapsinformasjon er: 

Navn: Elkjøp Norge AS
Organisasjonsnummer: 947 054 600
Kontoradresse: Nydalsveien 12B, 0484 Oslo, Norge
Postadresse: Postboks 4303 Nydalen, 0402 Oslo, Norge

11.3       Ethvert varsel som er nødvendig i henhold til denne Avtalen, må sendes skriftlig og på lokalt språk eller engelsk, til Elkjøps e-postadresse eller postadresse nevnt ovenfor. Alle varsler må være merket med Kundens kontaktperson. 

12        Endringer

12.1       Elkjøp forbeholder seg retten til å endre disse Salgsbetingelser fra tid til annen, og dersom dette gjøres, vil de oppdateres på vår nettside. Hver gang kunden gjør en bestilling fra Elkjøps nettside, vil det anses som aksept av den seneste versjonen av betingelsene på Elkjøps nettside, som vises før bestillingen utføres.


13        Lovvalg og verneting 

13.1       Denne Avtalen og enhver kontrakt som inngås som en del av den, er underlagt norsk lov, og Oslo tingrett har eksklusiv jurisdiksjon i forbindelse med alle saker (enten det er basert på kontraktsmessige eller ikke-kontraktsmessige rettigheter og forpliktelser).