
Mange av oss har utfordringer med bruk av hverdagsteknologi som fører til et digitalt utenforskap. Det er grunnen til at Elkjøp startet Elkjøpfondet i 2017, og har siden da tatt imot søknader fra egne ansatte og fra foreninger og organisasjoner som jobber for å øke den digitale kompetansen i samfunnet.
- Vi er veldig glade for at vi de siste årene har mottatt så mange gode søknader til Elkjøpfondet. Dette er et viktig arbeid, som også gir oss mye glede internt, og som skaper enormt med engasjement! Siden vi startet opp har vi delt ut over fem millioner kroner, både til organisasjoner og foreninger – men også til større samarbeidspartnere som SOS Barnebyer, sier Madeleine Schøyen Bergly, kommunikasjonssjef i Elkjøp Norge.
Teknotrøbbelundersøkelsen, som Elkjøp gjør årlig, viser at eldre føler teknologien løper ifra dem, barn fra vanskeligstilte familier har ikke teknologien som trengs for å følge med jevnaldrende og mennesker med funksjonshemninger sliter med å ta i bruk teknologi som ikke er tilpasset dem. Disse forskjellene vil Elkjøpfondet jobbe med å minske.

Slik søker du om støtte fra Elkjøpfondet
I løpet av året har vi to ulike søknadsrunder. Neste søknadsrunder er 1. juli til 31. august 2022.
Etter vi mottar søknadene er det kolleger rundt om i våre varehus og butikker som deler ut midlene og deretter er tilgjengelige for støtte og spørsmål rundt produkter som doneres. For oss er det viktig at foreninger og organisasjoner som mottar støtte fra oss, har den lokale kompetansen i nærheten.
Informasjon som søknaden må inneholde:
- Kontaktinfo til søker og forening/organisasjon.
- Spesifiser om du søker økonomisk støtte eller produkter.
- Fortell oss hvorfor din hjertesak trenger støtte eller donasjon fra Elkjøpfondet.