
LEVERANSE
Elkjøp tilbyr to ulike leveringsalternativ, samt ulike tilvalg for kundens produkt, slik som installasjon, retur og andre typer service på stedet:
- Levering til port/eiendomsgrense
- Levering til anvist plass
Kundens ansvar:
- Kunden er ansvarlig for å informere Elkjøp om forhold som kan påvirke leveransen, slik som redusert fremkommelighet, port, etasje, heis, trange eller bratte trapper og så videre.
- Kunden er også ansvarlig for å beskytte gulv og dørterskler, samt vegg og tak i trange rom. Elkjøps transportører benytter vernesko pga. arbeidsmiljø og sikkerhet.
- Levering til port/eiendomsgrense og anvist plass skjer innenfor avtalt tidsrom. Kunden sikrer at det er «fri vei» og at eventuelle hindringer for personal og varebil er fjernet.
- Produktet samt leveringskostnad skal være betalt i sin helhet minimum 48 timer innen levering skal utføres. Ved alle typer leveranser skal den som mottar produktene være minst 18 år.
- En eventuell avbestilling/ombooking skal skje minst 48 timer innen leveransens planlagte tidspunkt. I tilfelle leveransen ikke kan utføres eller fullføres og ansvaret er kundens, tilbakebetales ikke kostnaden for leveransen samt de tilvalg som er bestilt. Dette gjelder også dersom avbestilling/ombooking har skjedd for sent.
- Du kan avbestille bestillingen din ved å kontakte vårt kundesenter. Avbestilling av kjøp som ikke er underlagt angrerett, kan gjøres kostnadsfritt inntil levering er påbegynt. Ved avbestilling etter dette tidspunktet vil fraktkostanden ikke bli refundert. I tillegg påløpet et avbestillingsgebyr på 100 kr, som vil bli trukket fra det refunderte beløpet. Avbestillingsgebyret er basert på våre håndteringskostnader ved retur.