Hopp over navigasjonen
Leverings- og installasjonsikon mot grønn bakgrunn

LEVERANSE

  • Elkjøp tilbyr to ulike leveringsalternativ, samt ulike tilvalg for kundens produkt, slik som installasjon, retur og andre typer service på stedet:
  • 1.     Levering til port/eiendomsgrense
  • 2.    Levering til anvist plass

LEVERANSE

Elkjøp tilbyr to ulike leveringsalternativ, samt ulike tilvalg for kundens produkt, slik som installasjon, retur og andre typer service på stedet:

  1. Levering til port/eiendomsgrense
  2. Levering til anvist plass

Kundens ansvar:

  • Kunden er ansvarlig for å informere Elkjøp om forhold som kan påvirke leveransen, slik som redusert fremkommelighet, port, etasje, heis, trange eller bratte trapper og så videre.
  • Kunden er også ansvarlig for å beskytte gulv og dørterskler, samt vegg og tak i trange rom. Elkjøps transportører benytter vernesko pga. arbeidsmiljø og sikkerhet.
  • Levering til port/eiendomsgrense og anvist plass skjer innenfor avtalt tidsrom. Kunden sikrer at det er «fri vei» og at eventuelle hindringer for personal og varebil er fjernet. 
  • Produktet samt leveringskostnad skal være betalt i sin helhet minimum 48 timer innen levering skal utføres. Ved alle typer leveranser skal den som mottar produktene være minst 18 år.
  • En eventuell avbestilling/ombooking skal skje minst 48 timer innen leveransens planlagte tidspunkt. I tilfelle leveransen ikke kan utføres eller fullføres og ansvaret er kundens, tilbakebetales ikke kostnaden for leveransen samt de tilvalg som er bestilt. Dette gjelder også dersom avbestilling/ombooking har skjedd for sent.
  • Du kan avbestille bestillingen din ved å kontakte vårt kundesenter. Avbestilling av kjøp som ikke er underlagt angrerett, kan gjøres kostnadsfritt inntil levering er påbegynt. Ved avbestilling etter dette tidspunktet vil fraktkostanden ikke bli refundert. I tillegg påløpet et avbestillingsgebyr på 100 kr, som vil bli trukket fra det refunderte beløpet. Avbestillingsgebyret er basert på våre håndteringskostnader ved retur.