Når fikk den IT-ansvarlige sist skryt fra de ansatte?
Denne tjenesten gjør jobben enkel for IT-avdelingen og enda enklere for de ansatte.

Kort om Apple Business Manager:
- Utstyret leveres ferdig konfigurert direkte til den ansatte.
- Et par tastetrykk er alt som trengs for å legge inn programvare, apper, policyer og restriksjoner.
- Administratoren kan når som helst gjøre endringer og installere oppdateringer på alle enheter.
For alle bedrifter i vekst er det en glede å ta imot nye ansatte. Men for den IT-ansvarlige betyr det mye ekstra jobb. Hver nye ansatt trenger egen mobil med riktig konfigurasjon, programvare og overvåking. Med Elkjøps DEP-autorisasjon og Apple Business Manager kan de ansatte få utstyret ferdig konfigurert og klart til bruk – rett ut av esken. Enklere blir det ikke.
Uansett om bedriften har 5, 20 eller 100 ansatte, er håndtering av det tekniske utstyret en stor og tidkrevende oppgave for IT-avdelingen. Med hver ny enhet følger installasjon, distribusjon, tillegging i inventarlisten og løpende administrasjon og oppdatering.
– Dette er enda et problem som Apple har løst med DEP-programmet sitt (Device Enrolment Program), som fungerer sammen med bedriftens eget MDM-system (Mobile Device Management System) og sikrer smidig og forenklet utrulling av utstyr og programvare, forklarer Jabir Farah. Han er bedriftskonsulent hos Elkjøp Bedrift i Oslo.

Egen IT-avdeling med Elkjøp
Uansett om bedriften er stor eller liten, må utstyret distribueres, vedlikeholdes og skiftes ut. Programvare må installeres og oppdateres. For IT-ansvarlige i mindre bedrifter er enhver effektivisering av arbeidsoppgavene gull verdt.
– Vi i Elkjøp kan gjøre bedriften i stand til å håndtere utstyr og programvare like effektivt som en stor bedrift med egen IT-avdeling, sier Farah.
Apple Business Manager gjør jobben enklere for de IT-ansvarlige, men de ansatte vil også merke fordelene med en slik løsning:
– For det første kommer de raskt i gang med jobbingen. For det andre er responstiden kort når det dukker opp nye behov, forklarer Farah.
Slik fungerer det
Med Apple Business Manager leveres utstyret ferdig konfigurert til hver enkelt medarbeider. De åpner esken og logger seg på, så er de i gang. Enheten er konfigurert med den programvaren og de appene som trengs. Policyer og restriksjoner kan også legges inn på dette stadiet. Alt den ansatte trenger, og alt bedriften trenger for å ivareta datasikkerheten, følger med. Administratoren har full tilgang og kan gjøre endringer og installere oppdateringer på alle enhetene.
Hva er DEP og MDM?
Apple Device Enrolment Program (DEP) er et program som støtter opp under bedriftens eget MDM-system (Mobile Device Management). MDM-systemet gjør det mulig for administratoren å konfigurere alle enhetene i bedriften – helt trådløst, helt trygt.

Steg for steg:
1. Registrer deg for Apple Business Manager her
https://www.apple.com/no/business/it/
2. Bestill nye enheter fra Elkjøp Bedrift som skal være "Registrert til ABM"
3. Enhetene konfigureres og konfigureres i MDM-løsningen
4. De nye enhetene leveres fra Elkjøp til deg
5. Enhetene er nå forhåndskonfigurert og klare til bruk.
Anbefalte Apple-produkter:

Elkjøp Bedrift
Visste du at Elkjøp har en egen bedriftsavdeling? Både på nettsiden, i butikkene og ute hos deg. Du velger det som passer deg best. Uansett hva som passer deg best, får du hjelp av folk som raskt forstår hva du trenger, og som hjelper deg å finne de beste løsningene for deg og din bedrift.

Møt en ekspert. Besøk våre butikker.
Oppdag hele utvalget vårt av Apple-produkter, og få råd og støtte fra Apple-ekspertene våre i butikken. Velkommen!

Lag en bedriftskonto
Du trenger bare et organisasjonsnummer for å kunne registrere deg som bedriftskunde. Vi ser frem til å ønske deg velkommen.

Kontakt våre salgsteam
Ikke nøl med å ta kontakt hvis du har spørsmål. Våre salgsrådgivere kan hjelpe deg.