Levering - vi hjelper deg hele veien
På denne siden finner du all nødvendig informasjon om levering. Vi sørger for at ditt produkt kommer trygt frem.
Viktig info!
Leveringstjenesten er kun tilgjengelig for leveringsadresser der lastebiler har fri veitilgang. Alle leveranser til steder som ikke har fast forbindelse eller ferjer som går regelmessig, vil bli levert til nærmeste ferjeleie eller kaiområde. Det er kundens ansvar å sikre at noen er til stede for å ta imot pakken.

Vi tilbyr mer enn kjøring og bæring
Trenger du mer hjelp, slik at du kan komme raskere i gang med å spille, se på TV eller vaske klær? Da står Elkjøp til tjeneste! I tillegg til levering, kan vi også gjøre dette for deg (kjøpes separat):
- Utpakking: Vil du slippe styret med å pakke ut alle varene, samt kvitte deg med all emballasjen etterpå? Vi kan fikse det for deg! Husk å velge med utpakking dersom du bestiller på nett
- Montere: Vi monterer din nye TV på fot, eller kobler til vann og strøm på vaskemaskinen – for å nevne noe.
- Klargjøring: Vi kan hjelpe deg med å få blant annet TV, PC, mobil eller treningsarmbånd fiks ferdig til bruk, slik at du slipper å gå igjennom hele prosessen selv.
- Resirkulere: Har du en gammel vaskemaskin som du vil kvitte deg med, tar vi den med til resirkulering for deg. Husk at du alltid kan levere gamle produkter direkte til varehuset – dette koster ingenting!
FAQ - ofte stilte spørsmål
Alle varer som veier mer enn 35 kg kan leveres hjem til deg. Om du bestiller flere varer samtidig - som for eksempel en tung TV og noen spill, kan TV-en bli kjørt hjem til deg mens spillene sendes i posten.
På mindre pakker kan du også velge posten hjem på døren som leveringsmetode.
Bestilling av frakt og levering kan enten gjøres på nett eller i butikk:
- Når du kjøper varen i butikk kan du velge dag og tidsrom for når vi skal levere den. Det er dessverre ikke mulig å velge eksakt klokkeslett, men sjåføren vil ringe deg ca. 30 minutter før ankomst.
- Det er også mulig å bestille levering når du handler på nett. Du vil da få leveringsalternativene etter at varen er lagt i handlekurven.
Det finnes to leveringsalternativer: Til første hindring eller med innbæring:
- Går du for leveringsalternativet "til første hindring", bærer vi produktet til første hinder. Dette kan være til fortauskanten, porten, trapp eller lignende.
- Har du bestilt levering med innbæring - bærer vi produktet der du ønsker å plassere det, forutsatt at det er lagt til rette for plasseringen. På grunn av arbeidsmiljøbestemmelser må de ansatte ha på seg sko, så du må gjerne fjerne tepper eller dekke til gulvet på forhånd.
I områder hvor det er smitterestriksjoner på innbæring vil produktet bli båret til inngangsdøren.
Prisen avhenger litt av hvor du ønsker varen levert og hva slags type levering du ønsker. Legger du et produkt i handlekurven, ser du nøyaktig hva det vil koste å få varen levert til din adresse
Problemer med din levering? Få svaret her:
Vi skal alltid gi deg beskjed om vi ser at det blir forsinkelser i leveringen. Ta kontakt med oss dersom sjåføren ikke dukker opp i det avtalte tidsrommet, så ser vi på mulighet for levering en annen dag.
Gå inn på "Min side", finn den ordren du ønsker å endre. Velg ordredetaljer og Endre bestilling. Hvis det er mulig vil her få muligheten til endre leveringstiden eller kansellere ordren.
Gir du beskjed minst 48 timer i forveien, går det helt fint å endre detaljene - ta kontakt med kundesenteret, så fikser vi saken.
Får vi ikke levert varen fordi du ikke var tlstede, må du bestille og betale for en ny levering fra oss. Om feilen skyldes at sjåføren var forsinket og du ikke fikk beskjed, dekker vi omkostningene for en ny levering.
Ta kontakt med oss så fort som mulig, så vil vi finne ut av det og sørge for at du får alt du skal ha.
Har skade på produktet oppstått, skal Elkjøp selvfølgelig sørge for at du blir fornøyd uansett. Det er viktig at du dokumenterer skaden med én gang du har pakket opp – ta bilder og noter hva som er galt. Hvis det skulle oppstå skader i forbindelse med din levering må dette meldes til sjåføren med en gang. Ta også kontakt med kundesenteret vårt for å gi beskjed. Vi vil så raskt som mulig gi deg en ny vare, sørge for reparasjon eller gi deg prisavslag – litt avhengig av hvor stor skaden er. Les mer om transportskader her.