Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter

Ofte stilte spørsmål og svar

Trygg handel hos Elkjøp

FAQ - Oppdatert informasjon 23. januar 2021

Våre varehus: to butikker i Moss, Vinterbro, Ski, Skøyen, Alna, Storo, Ullevål, Gulskogen, Glasmagasinet, Slependen, Sandvika og Strømmen
Våre Phonehouse-butikker i: Ski, Grønland, Storo, Manglerud, Stovner, Tveita, Arkaden, Nydalen (ikke Klikk & hent tilgjengelig), Oslo City, CC-Vest, Carl-Berner, Bogstadveien, Lambertseter, Triaden og Sandvika.

Vi bidrar i dugnaden om å begrense smitte. Vi forholder oss til helsemyndighetenes råd og forskrifter, og har derfor stengt ned våre fysiske butikker i områdene hvor dette er pålagt oss. Nettbutikken vår er åpen, og vi har lagt til rette for at varer fra oss kan leveres eller hentes trygt.

Ja, vi vil ha «Klikk og Hent på parkeringsplassen» tilgjengelig for våre kunder. Her vil man kunne hente sine produkter uten å ha fysisk kontakt med våre medarbeidere.

Betaling kan skje på nett når din vare bestilles, eller med Vipps på parkeringsplassen når varene hentes.

Klikk & Hent med levering på parkeringsplass er tilgjengelig innenfor ordinær åpningstid også i de fleste stengte butikker. Se oversikt over hvilke her.

Vi tilbyr Live-shopping hvor en av våremedarbeidere kan veilede deg digitalt over video. Klikk deg inn på ønsket produkt og se etter ikonet nede til venstre. Les mer om Live shopping her.

Vi har ikke mulighet til å ta imot varer i våre stengte butikker, vi kan kun levere ut varer med «Klikk og Hent på parkeringsplass» i den gitte perioden som restriksjonene varer.

Ja, vi leverer din vare hjem til deg, men bare til utenfor døren i de berørte områdene. I resten av landet kan man bestille med innbæring og montering som normalt.

FAQ - Elkjøp & COVID-19

Vi har lettet på restriksjonene rundt åpent kjøp og ønsker våre kunder velkommen til å returnere uåpnede varer i 50 dager etter kjøp. Øvrige rettigheter slik som reklamasjon gjelder selvsagt som vanlig.

Ja, men på Østlandet hvor butikker er midlertidig stengt tar får vi ikke tatt i mot nye servicesaker. Ellers i landet vil vi og våre samarbeidspartnere gjennomfører reparasjoner som normalt, men merk at flere verksteder i opplever noe mer reparasjonstid enn vanlig pga. COVID-19. Finn serviceinformasjon for ditt produkt her.

For hjelp kan du kontakte teknisk support. Vår tekniker har mulighet til å koble seg på din datamaskin ved behov. Se oppdatert liste over varehus som er stengt under spørsmålet «Hvilke Elkjøp butikker er stengt?» ovenfor.

Vårt kundesenter påvirkes dessverre av situasjonen vi befinner oss i og du kan derfor oppleve noe ventetid. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer.Dette innebærer blant annet hyppigere vask, bruk av hansker ved kasseområdet, restriksjoner rundt våre gamingområder, oppfordring til kontaktfri betaling og synlig informasjon i varehusene på forholdsregler vi ønsker du som kunde skal ta når du besøker oss av hensyn til deg, medkunder og våre medarbeidere.

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI.

  • Hjelp med å forebygge smitte ved å hoste i papirlommetørkle eller alternativt albuekrok.
  • Vask hender ofte og grundig, spesielt når du har vært ute blant folk.
  • Hånddesinfeksjon med alkoholholdige midler er et godt alternativ når håndvask ikke er mulig.
  • Vær vennlig å holde en meters avstand til dine medkunder og våre ansatte.
  • Vennligst unngå å ta på produkter og andre flater annet enn når det er nødvendig.
  • Selv om det er hyggelig, så ber vi om at det ikke håndhilses.

For å gjøre handelen mest mulig trygg, oppfordrer vi til å benytte kontaktløse betalingsløsninger når det er mulig:VIPPS – i mange av våre butikker kan du betale med Vipps. Oppgi telefonnummer i kassen, og vi fikser resten.KONTAKTLØS BETALING – Berør bankterminalen med kortet på beløp under 400kr.Vi tar også GOOGLE PAY og APPLE PAY.

Ja, vi har endrede åpningstider i en del av våre butikker. Sjekk åpningstider for butikken du skal besøke med «finn butikk» på elkjop.no eller via Google.

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Se mer informasjon om Epoq-ordre her. Vi tilbyr nå gratis tegnetimer over Microsoft Teams til alle som ønsker det. Du kan da være hjemme og trenger ikke møte i butikk om du ikke ønsker det. Les mer her.

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbryte din leveranse dersom det er mistanke om COVID-19 smitte eller noen i husstanden er i karantene. Ny levering må avtales nærmere med Elkjøp kundesenter.

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.