Leveringsmåter
Trenger du mer informasjon om våre leveringsmåter og priser?
Viktig info!
Leveringstjenesten er kun tilgjengelig for leveringsadresser der lastebiler har fri veitilgang. Alle leveranser til steder som ikke har fast forbindelse eller ferjer som går regelmessig, vil bli levert til nærmeste ferjeleie eller kaiområde. Det er kundens ansvar å sikre at noen er til stede for å ta imot pakken.
Vi tilbyr mer enn kjøring og bæring
Trenger du hjelp til å komme raskere i gang med det nye produktet ditt, tilbyr vi en rekke tjenester:
- Utpakking: Vil du slippe styret med å pakke ut alle varene, samt kvitte deg med all emballasjen etterpå? Vi kan fikse det for deg! Husk å velge med utpakking dersom du bestiller på nett
- Montering, installering og klargjøring: Spør våre ansatte i butikk for mer informasjon om våre ulike installasjonstjenester.
- Resirkulering: Hvis du har en gammel vaskemaskin som du vil bli kvitt - så kan vi resirkulere den for deg. Du kan også returnere dine gamle produkter direkte til varehuset - uten at det koster deg noe.
FAQ - ofte stilte spørsmål
Alle varer som veier mer enn 35 kg kan leveres hjem til deg. Om du bestiller flere varer samtidig - som for eksempel en tung TV og noen spill, kan TV-en bli kjørt hjem til deg mens spillene sendes i posten.
På mindre pakker kan du også velge posten hjem på døren som leveringsmetode.
Bestilling av frakt og levering kan enten gjøres på nett eller i butikk:
- Når du kjøper varen i butikk kan du velge dag og tidsrom for når vi skal levere den. Det er dessverre ikke mulig å velge eksakt klokkeslett, men sjåføren vil ringe deg ca. 30 minutter før ankomst.
- Det er også mulig å bestille levering når du handler på nett. Du vil da få leveringsalternativene etter at varen er lagt i handlekurven.
Det finnes to leveringsalternativer: Uten innbæring eller med innbæring:
- Går du for leveringsalternativet "uten innbæring", leveres produktet til første hinder. Dette kan være til fortauskanten, porten, trapp, fastlands fergeleie eller lignende.
- Har du bestilt levering med innbæring - bærer vi produktet der du ønsker å plassere det, forutsatt at det er lagt til rette for plasseringen. På grunn av arbeidsmiljøbestemmelser må de ansatte ha på seg sko, så du må gjerne fjerne tepper eller dekke til gulvet på forhånd.
Prisen avhenger litt av hvor du ønsker varen levert og hva slags type levering du ønsker. Legger du et produkt i handlekurven, ser du nøyaktig hva det vil koste å få varen levert til din adresse
Problemer med din levering? Få svaret her:
Vi skal alltid gi deg beskjed om vi ser at det blir forsinkelser i leveringen. Ta kontakt med oss dersom sjåføren ikke dukker opp i det avtalte tidsrommet, så ser vi på mulighet for levering en annen dag.
Det er som oftest mulig å gjøre dette selv online. Logg inn på min side og klikk på din ordrehistorikk for å se mulighetene for din bestilling. Du er også velkommen til å kontakte oss, så hjelper vi deg videre!
Merk at avbestillinger må skje senest to virkedager før levering. Vi kan ikke refundere fraktkostnader dersom avbestilling skjer for sent. Postpakker kan kun kanselleres før bestillingen er sendt fra vårt lager.
Dersom du vil kansellere et produkt(er) solgt av en partner via Elkjøps Marketplace, må du kontakte partneren direkte fra min side.
Logg inn på Elkjøp (elkjop.no) for å velge en ny dato eller kontakt oss, så hjelper så hjelper vi deg med å booke en ny tid. Hvis problemet med leveransen skyldes hindringer hos deg, må dette utbedres. Det kan også tilkomme ekstra fraktkostnader ved en ny levering.
Ta kontakt med oss så fort som mulig, så vil vi finne ut av det og sørge for at du får alt du skal ha.
Har skade på produktet oppstått, skal Elkjøp selvfølgelig sørge for at du blir fornøyd uansett. Det er viktig at du dokumenterer skaden med én gang du har pakket opp – ta bilder og noter hva som er galt. Hvis det skulle oppstå skader i forbindelse med din levering må dette meldes til sjåføren med en gang. Ta også kontakt med kundesenteret vårt for å gi beskjed. Vi vil så raskt som mulig gi deg en ny vare, sørge for reparasjon eller gi deg prisavslag – litt avhengig av hvor stor skaden er. Les mer om transportskader her.