Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter

Informasjon om COVID-19 til våre kunder

Helse og sikkerhet for våre kunder og medarbeidere har vår høyeste prioritet. Vi følger utviklingen tett, og forholder oss til gjeldende anbefalinger og retningslinjer. Her kan du finne den viktigste informasjonen for deg som kunde hos Elkjøp.

Trykk her for "Ofte stilte spørsmål"

Trygg handel hos Elkjøp

Klikk & hent på parkeringsplass

 I mange av våre butikker kan du nå bestille og betale med Klikk & hent på elkjop.no, så leverer vi varene slik du måtte ønske på vår parkeringsplass etter en time.

Egen åpningstid for risikogrupper

Hos våre butikker Elkjøp Alna (Oslo), Elkjøp Nordre Gate (Trondheim) og Elkjøp Gullgruven (Bergen) holder vi hver dag åpent fra kl. 09.00-09.45 kun for kunder som etter FHI (Folkehelseinstituttet) sine retningslinjer er i risikogruppen.

LIVE Shopping

Besøk vår butikk. Uten å være i vår butikk. Denne tjenesten er perfekt for deg som er usikker på hvilket produkt du skal velge og trenger veiledning hjemmefra. Les mer her.

Hygienetiltak i alle våre butikker

Vi følger situasjonen tett og følger retningslinjene til myndighetene nøye. Vi har innført strenge smittevernsprosedyrer slik at man skal føle seg mest mulig trygg i våre butikker.

Se åpningstider og informasjon for din butikk

Elkjøpfondet

Den Digitale Dugnaden

Nå er det viktigere enn noen gang at teknologien fungerer. Har du spørsmål så er det mange som står klare til å hjelpe degKlikk her for å besøke Den Digitale Dugnaden på Facebook.

Send søknad om støtte!

Digitalt utenforskap er i disse tider en kilde til isolasjon og ensomhet. Det må vi bekjempe! Vi deler ut 500 000 kroner til foreninger, organisasjoner eller andre tiltak hvor teknologi eller digital kompetanse er tiltrengt. Les mer og send søknad her.

FAQ - Elkjøp & COVID-19

Grunnet den pågående situasjonen knyttet til koronaviruset (COVID-19) opprettholder vi dessverre ikke våre kundefordeler åpent kjøp og annonsegaranti. Vi beklager ulemper dette måtte medføre.
Unntak fra annonsegaranti innebærer at dersom vi er tomme for tilbudsvaren du er på utkikk etter, så kan vi ikke garantere at vi kan tilby deg en tilsvarende vare til samme pris eller bestille opp varen for deg til tilbudspris. Dette fordi både Elkjøp og våre leverandører er rammet av dagens situasjon, og tilgang på varer er mer usikker enn vanlig.
Unntak fra 50 dager åpent kjøp innebærer at vi ikke tar imot varer du har tatt med hjem/testet hjemme. Dette gjelder alle kjøp fra og med 16. mars. Øvrige rettigheter slik som reklamasjon gjelder selvsagt fortsatt.

Vårt kundesenter påvirkes dessverre av situasjonen vi befinner oss i og du kan derfor oppleve noe ventetid. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer.
Dette innebærer blant annet hyppigere vask, bruk av hansker ved kasseområdet, restriksjoner rundt våre gamingområder, oppfordring til kontaktfri betaling og synlig informasjon i varehusene på forholdsregler vi ønsker du som kunde skal ta når du besøker oss av hensyn til deg, medkunder og våre medarbeidere.

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI.

  • Hjelp med å forebygge smitte ved å hoste i papirlommetørkle eller alternativt albuekrok.
  • Vask hender ofte og grundig, spesielt når du har vært ute blant folk.
  • Hånddesinfeksjon med alkoholholdige midler er et godt alternativ når håndvask ikke er mulig.
  • Vær vennlig å holde en meters avstand til dine medkunder og våre ansatte.
  • Vennligst unngå å ta på produkter og andre flater annet enn når det er nødvendig.
  • Selv om det er hyggelig, så ber vi om at det ikke håndhilses.

For å gjøre handelen mest mulig trygg, oppfordrer vi til å benytte kontaktløse betalingsløsninger når det er mulig:
VIPPS – i mange av våre butikker kan du betale med Vipps. Oppgi telefonnummer i kassen, og vi fikser resten.
KONTAKTLØS BETALING – Berør bankterminalen med kortet på beløp under 400kr.
Vi tar også GOOGLE PAY og APPLE PAY.

Ja, vi har endrede åpningstider i en del av våre butikker. Sjekk åpningstider for butikken du skal besøke med «finn butikk» på elkjop.no eller via Google.

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Se mer informasjon om Epoq-ordre her.
Vi tilbyr nå gratis tegnetimer over Microsoft Teams til alle som ønsker det. Du kan da være hjemme og trenger ikke møte i butikk om du ikke ønsker det. Les mer her.

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Elkjøp og våre samarbeidspartnere har derfor besluttet å ikke lenger utføre innbæring eller installasjonstjenester fra og med onsdag 18. mars.
Dersom du har bestilt leveranse med innbæring, der leveringsdato er 18. mars eller senere, vil vi levere produktet rett utenfor døren din. Som tidligere avtalt er det to ansatte som utfører leveransen, hvilket betyr at vi kan bære produktet til for eksempel tredje etasje, men vi vil ikke gå inn i boligen.
Dersom du har kjøpt med tjenesten «Retur av vare til gjenvinning», tar sjåføren med den gamle varen dersom den plasseres utenfor hus/leilighet før vi ankommer.
Dersom du eller noen i husstanden er i karantene eller har påvist smitte, ber vi om at denne tjenesten ikke benyttes av hensyn til våre ansatte.
Dersom du allerede har bestilt installasjon/montering kan du kontakte vårt kundesenter for refusjon.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp.

Alternativer for hjemlevering:

1. Hjemlevering uten innbæring – dette er hjemlevering til første hindring (eksempelvis fortauskant eller bom)
2. Hjemlevering med innbæring til dør – varen blir satt foran din inngangsdør. Bor du i boligkompleks kan vi bære opp til din inngangsdør.

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.
Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.




Viktig informasjon angående våre kundefordeler 

Grunnet den pågående situasjonen knyttet til koronaviruset (COVID-19) opprettholder vi dessverre ikke våre kundefordeler åpent kjøp og annonsegaranti. Vi beklager ulemper dette måtte medføre.  

Unntak fra annonsegaranti innebærer at dersom vi er tomme for tilbudsvaren du er på utkikk etter, så kan vi ikke garantere at vi kan tilby deg en tilsvarende vare til samme pris eller bestille opp varen for deg til tilbudspris. Dette fordi både Elkjøp og våre leverandører er rammet av dagens situasjon, og tilgang på varer er mer usikker enn vanlig.  

Unntak fra 50 dager åpent kjøp innebærer at vi ikke tar imot varer du har tatt med hjem/testet hjemme. Dette gjelder alle kjøp fra og med 16. mars. Øvrige rettigheter slik som reklamasjon gjelder selvsagt fortsatt. 

Tar dere forholdsregler for å minske faren for smitte i Elkjøp-butikkene?

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene. Vaskerutiner av butikkene gjennomføres med hyppigere frekvens.

Hva bør jeg tenke på når jeg besøker butikk?

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI.

-        Hjelp med å forebygge smitte ved å hoste i papirlommetørkle eller alternativt albuekrok.

-        Vask hender ofte og grundig, spesielt når du har vært ute blant folk.

-        Hånddesinfeksjon med alkoholholdige midler er et godt alternativ når håndvask ikke er mulig.

-        Vær vennlig å holde en meters avstand til dine medkunder og våre ansatte.

-        Vennligst unngå å ta på produkter og andre flater annet enn når det er nødvendig.

-        Selv om det er hyggelig, så ber vi om at det ikke håndhilses.

Jeg ønsker ikke å benytte bankterminalen

Du kan betale kontaktløst på våre terminaler. Berør bankterminalen med kortet, og du slipper pin på alle kjøp under 400 kr.

Vi tar også betalt med Vipps i mange av våre varehus. Oppgi telefonnummeret ditt i kassen, og vi fikser resten.  

Har dere endret på åpningstider?

Ja, vi har endrede åpningstider i en del av våre butikker. Sjekk åpningstider for butikken du skal besøke med «finn butikk» på elkjop.no eller via Google. 

Jeg har bestilt kjøkken, eller har planlagt å gjøre det

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Se mer informasjon om Epoq-ordre her.

LEVERING

Jeg har bestilt varer på nett, vil disse komme som planlagt?

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Jeg har bestilt hjemleveranse med Elkjøp, men er syk og /eller satt i karantene, hva gjør jeg?

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp.

Jeg har bestilt hjemlevering, retur av vare eller installasjon/montering av hvitevare/TV hos Elkjøp. Er det trygt?

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Elkjøp og våre samarbeidspartnere har derfor besluttet å ikke lenger utføre innbæring eller installasjonstjenester fra og med onsdag 18. mars.

Dersom du har bestilt leveranse med innbæring, der leveringsdato er 18. mars eller senere, vil vi levere produktet rett utenfor døren din. Som tidligere avtalt er det to ansatte som utfører leveransen, hvilket betyr at vi kan bære produktet til for eksempel tredje etasje, men vi vil ikke gå inn i boligen.

Dersom du har kjøpt med tjenesten «Retur av vare til gjenvinning», tar sjåføren med den gamle varen dersom den plasseres utenfor hus/leilighet før vi ankommer. Dersom du eller noen i husstanden er i karantene eller har påvist smitte, ber vi om at denne tjenesten ikke benyttes av hensyn til våre ansatte.

Dersom du allerede har bestilt installasjon/montering kan du kontakte vårt kundesenter for refusjon.

Alternativer for hjemlevering:

1. Hjemlevering uten innbæring – dette er hjemlevering til første hindring (eksempelvis fortauskant eller bom)

2. Hjemlevering med innbæring til dør – varen blir satt foran din inngangsdør. Bor du i boligkompleks kan vi bære opp til din inngangsdør.

Har dere mulighet til å utsette hjemleveransen til meg?

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Jeg har bestilt montering av mitt kjøkken gjennom Montera. Er det trygt?

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.

Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.

Er Elkjøps kundeservice tilgjengelig i alle kontaktkanaler som normalt?

Vårt kundesenter påvirkes dessverre av situasjonen vi befinner oss i og du kan derfor oppleve noe ventetid. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.