Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter

Trygg handel hos Elkjøp
Trygg handel - informasjon vedrørende COVID-19 til våre kunder

Helse og sikkerhet for våre kunder og medarbeidere har vår høyeste prioritet. Vi følger utviklingen tett, og forholder oss til gjeldende anbefalinger og retningslinjer fra helsemyndighetene. Her finner du den viktigste informasjonen for deg som kunde hos Elkjøp.

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI. Besøk FHI.no for mer informasjon.

FAQ

Oppdatert informasjon:

Alle våre butikker er åpne som normalt.

Levering

Informasjon om hjemlevering

Du kan fortsatt handle på nett som normalt. Hjemleveringer vil skje til avtalt dag og tid. Innbæring og montering skjer som normalt i de alle fleste områder. Les mer om hvordan vi hjelper deg med levering helt hjem.

Kontaktløs Klikk & Hent - Få varen på parkeringsplassen

Med Klikk & Hent slipper du å stå i lange køer. Nå kan du raskt og enkelt reservere varen på elkjop.no og hente i butikken etter bare én time. Husk at vi også i de fleste butikker kan leverer varene slik du måtte ønske på vår parkeringsplass etter én time. Klikk & Hent på parkeringsplass helt uten kontakt med våre medarbeidere gjelder også for midlertidig stengte butikker. 
Se her for hvilke butikker som tilbyr Klikk & hent på parkeringsplass.

Hent på parkeringen

Slik fungerer det:
• Finn din vare på elkjop.no handle med Klikk & Hent som normalt.
• Om du ikke betaler din vare på elkjop.no forutsetter levering på parkeringsplass at du kan betale med Vipps.
• Du mottar SMS med hvor du skal parkere og et telefonnummer.
• Når du er på plass, ringer du til oppgitt nummer og avtaler hvordan varen skal leveres (eks. direkte i bagasjerom eller gjennom vindu).

Live Shopping - vi gjør det enklere å handle på nett

Det kan være mange grunner til at man ønsker å handle på nett, og vi ønsker å gjøre det enklere for deg å kjøpe akkurat det du trenger – der du er. Med Live Shopping får du veiledningen og informasjonen du trenger, via videochat hjemme i din egen stue. På denne måten kan en av våre selgere hjelpe deg til å finne det perfekte produktet for deg.
Les mer om live shopping her.


Se hvor enkelt det er å bruke Live Shopping

Slik fungerer Live Shopping:
Når du er inne på en produktside vil du se Live Shopping-ikonet. Du kommer enkelt i kontakt med en av våre selgere ved å trykke på ikonet, selgeren vil være synlig via video og vil dermed gjøre det enkelt å vise frem, sammenlikne og guide deg. Det eneste du trenger for å sette i gang med Live Shopping er nettilgang og en enhet med mikrofon. Du kan se oss, men vi kommer ikke til å se deg.
Live Shopping er tilgjengelig mandag - fredag kl. 10-20.30 og lørdag kl. 10-17.30.

Levering

Informasjon om hjemlevering

Du kan fortsatt handle på nett som normalt. Hjemleveringer vil skje til avtalt dag og tid. Innbæring og montering skjer som normalt i de alle fleste områder. Les mer om hvordan vi hjelper deg med levering helt hjem.

Kontakt oss

Vil du komme i kontakt med oss?

Trenger du å komme i kontakt med oss så finner du informasjon her

Elkjøps kundesenter:
Mandag til fredag: 08:30 - 20:00
Lørdag og søndag: Stengt

Det er ekstra mange som kontakter oss nå for tiden. Vi opplever dessverre lengre ventetid på telefon. Sjekk derfor "Ofte stilte spørsmål" først.
Det er også mulig å benytte chat-funksjonen nede i høyre hjørnet. 

Ansatte bruker munnbind
For å gjøre handelen mest mulig trygg bruker alle ansatte i Elkjøps butikker i dag munnbind der myndighetene krever det. Vi anbefaler også kunder å bruke munnbind når de er i butikk i henhold til anbefalinger fra FHI. Er du i risikogruppen og ønsker større avstand til vårt personale, gi beskjed så vil vi følge opp ønsket.
Kontaktløs betaling
Så langt det er mulig bør betaling skje kontaktløst, med «tæpping», Vipps, eller andre digitale betalingsløsninger. Alternativt bør betalingskort benyttes. Kontanter skal kun benyttes unntaksvis.
Bruk håndsprit og hold avstand
Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer. Dette innebærer blant annet hyppigere vask og flere stasjoner med hånddesinfeksjon ved inngangen og rundt om i alle våre varehus. Husk også å hold avstand til ansatte og andre kunder.
Kundeverdier
Vi anbefaler kundene våre å handle i tidsrommene 10–14 og 19–21 for å begrense antall kunder i butikken samtidig. Se åpningstider og mer informasjon om din nærmeste butikk.

Se åpningstider og informasjon for din butikk

De fleste butikker som er påvirket av de nye restriksjonene og holdes stengt inntil videre har kontaktløs Klikk & hent på parkeringsplass tilgjengelig.

FAQ - Elkjøp & Covid-19

Alle våre butikker er åpne som normalt.

Vi bidrar i dugnaden om å begrense smitte. Vi forholder oss til helsemyndighetenes råd og forskrifter. Nettbutikken vår er åpen, og vi har lagt til rette for at varer fra oss kan leveres eller hentes trygt.

Ja, vi vil ha kontaktløs «Klikk & Hent på parkeringsplassen» tilgjengelig for våre kunder. Her vil man kunne hente sine produkter uten å forlate bilen og uten nærkontakt med våre medarbeidere. Se oversikt over alle butikker som tilbyr Klikk & Hent på parkeringsplass.

Betaling kan skje på nett når din vare bestilles, eller med Vipps på parkeringsplassen når varene hentes.

Kontaktløs Klikk & Hent med levering på parkeringsplass er tilgjengelig innenfor ordinær åpningstid også i de fleste stengte butikker. Se oversikt over hvilke her.

Vi tilbyr Live-shopping hvor en av våremedarbeidere kan veilede deg digitalt over video. Klikk deg inn på ønsket produkt og se etter ikonet nede til venstre i åpningstiden til Live Shopping. Les mer om Live shopping her.

Vi har ikke mulighet til å ta imot varer i våre stengte butikker, vi kan kun levere ut varer med «Klikk og Hent på parkeringsplass» i den gitte perioden som restriksjonene varer.

Ja, vi leverer din vare hjem til deg, men bare til utenfor døren i de berørte områdene. I resten av landet kan man bestille med innbæring og montering som normalt.

Elkjøpbutikker i covid-19-belastede områder kan for øyeblikket ikke motta produkter til reparasjon. Om du ønsker kan produkter sendes til oss.

OBS: Gjelder kun ved mindre produkter som kan sendes per post. Ved reparasjon av større produkter som TV, hvitevarer etc, klikk her.

Slik fungerer det:

1. Finn frem din kvittering og sjekk at produktet er kjøpt hos Elkjøp

2. Registrer din service her

3. Du vil nå motta en forhåndsbetalt fraktseddel

4. Send inn produktet til reparasjon

5. Serviceverkstedet kontrollerer og feilsøker produktet

Du slipper kostnader hvis produktet dekkes av reklamasjonsretten. Hvis det viser seg at feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, vil det påløpe kostnader i forbindelse med undersøkelse og eventuell reparasjon av produktet. Les mer om garanti og reklamasjon her.

I butikker som er midlertidig stengt kan ferdige servicesaker hentes på butikkens parkeringsplass. Når produktet er ferdig på service blir du kontaktet av butikken som gir deg informasjon om nøyaktig hvordan hente produktet, hvor på parkeringsplassen, og hvordan komme i kontakt med butikken når du er fremme på parkeringsplassen.

For hjelp kan du kontakte teknisk support. Vår tekniker har mulighet til å koble seg på din datamaskin ved behov. Se oppdatert liste over varehus som er stengt under spørsmålet «Hvilke Elkjøp butikker er stengt?» ovenfor.

Det er ekstra mange som kontakter oss nå for tiden. Vi opplever dessverre lengre ventetid på telefon. Sjekk derfor "Ofte stilte spørsmål" først. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer. Dette innebærer blant annet hyppigere vask, bruk av hansker ved kasseområdet, restriksjoner rundt våre gamingområder, oppfordring til kontaktfri betaling og synlig informasjon i varehusene på forholdsregler vi ønsker du som kunde skal ta når du besøker oss av hensyn til deg, medkunder og våre medarbeidere.

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbryte din leveranse dersom det er mistanke om COVID-19 smitte eller noen i husstanden er i karantene. Ny levering må avtales nærmere med Elkjøp kundesenter.

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Vi tilbyr gratis tegnetimer enten i butikk eller over videosamtale med Microsoft Teams. Etter at du har bestilt en tegnetime, vil en konsulent ringe deg og dere avtaler videre om gjennomføringen. I butikker som er midlertidig stengt gjennomføres tegnetimen som videosamtale med Microsoft Teams. Les hvilke butikker som har restriksjoner og bestill en gratis tegnetime her.

Du blir kontaktet av din konsulent og dere avtaler nærmere tid for en oppfølgningstime og om den skal være i butikk eller via videosamtale.

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Du vil bli kontaktet av vårt kundesenter om din leveranse blir flyttet på. Vil du snakke med oss? Finn videre kontaktpunkt her.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.

Unngå smitte plakat