Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter

Trygg handel hos Elkjøp
Trygg handel - informasjon vedrørende COVID-19 til våre kunder

Helse og sikkerhet for våre kunder og medarbeidere har vår høyeste prioritet. Vi følger utviklingen tett, og forholder oss til gjeldende anbefalinger og retningslinjer fra helsemyndighetene. Her finner du den viktigste informasjonen for deg som kunde hos Elkjøp.

Vi tilbyr nå hjemlevering fra kr. 0,- for å bistå FHI med smitteverntiltak. Fri hjemlevering gjelder t.o.m. 18. januar.

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI. Besøk FHI.no for mer informasjon.

Trykk her for "Ofte stilte spørsmål"

Klikk & Hent - Få varen på parkeringsplassen

Med Klikk & Hent slipper du å stå i lange køer. Nå kan du raskt og enkelt reservere varen på elkjop.no og hente i butikken etter bare én time. Husk at vi også i de fleste butikker kan leverer varene slik du måtte ønske på vår parkeringsplass etter én time. Klikk & Hent på parkeringsplass gjelder ikke for Phonehouse. 
Se her for hvilke butikker som tilbyr Klikk & hent på parkeringsplass.

Hent på parkeringen

Slik fungerer det:
• Finn din vare på elkjop.no handle med Klikk & Hent som normalt.
• Om du ikke betaler din vare på elkjop.no forutsetter levering på parkeringsplass at du kan betale med Vipps.
• Du mottar SMS med hvor du skal parkere og et telefonnummer.
• Når du er på plass, ringer du til oppgitt nummer og avtaler hvordan varen skal leveres (eks. direkte i bagasjerom eller gjennom vindu).

Live Shopping - vi gjør det enklere å handle på nett

Det kan være mange grunner til at man ønsker å handle på nett, og vi ønsker å gjøre det enklere for deg å kjøpe akkurat det du trenger – der du er. Med Live Shopping får du veiledningen og informasjonen du trenger, via videochat hjemme i din egen stue. På denne måten kan en av våre selgere hjelpe deg til å finne det perfekte produktet for deg.
Les mer om live shopping her.

Live shopping

Slik fungerer Live Shopping:
Når du er inne på en produktside vil du se Live Shopping-ikonet. Du kommer enkelt i kontakt med en av våre selgere ved å trykke på ikonet, selgeren vil være synlig via video og vil dermed gjøre det enkelt å vise frem, sammenlikne og guide deg. Det eneste du trenger for å sette i gang med Live Shopping er nettilgang og en enhet med mikrofon. Du kan se oss, men vi kommer ikke til å se deg.
Live Shopping er tilgjengelig mandag - fredag kl. 12-19 og lørdag kl. 12-18.

Ansatte bruker munnbind
For å gjøre handelen mest mulig trygg bruker alle ansatte i Elkjøps butikker i dag munnbind der myndighetene krever det. Vi anbefaler også kunder å bruke munnbind når de er i butikk i henhold til anbefalinger fra FHI. Er du i risikogruppen og ønsker større avstand til vårt personale, gi beskjed så vil vi følge opp ønsket.
Kontaktløs betaling
Så langt det er mulig bør betaling skje kontaktløst, med «tæpping», Vipps, eller andre digitale betalingsløsninger. Alternativt bør betalingskort benyttes. Kontanter skal kun benyttes unntaksvis.
Bruk håndsprit og hold avstand
Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer. Dette innebærer blant annet hyppigere vask og flere stasjoner med hånddesinfeksjon ved inngangen og rundt om i alle våre varehus. Husk også å hold avstand til ansatte og andre kunder.
Kundeverdier
Vi anbefaler kundene våre å handle i tidsrommene 10–14 og 19–21 for å begrense antall kunder i butikken samtidig. Se åpningstider og mer informasjon om din nærmeste butikk.
Grunnet smittereduserende tiltak så gjelder 50 dagers åpent kjøp på uåpnede produkter. Les mer om våre kundefordeler.

Se åpningstider og informasjon for din butikk

FAQ - Elkjøp & COVID-19

Vi har lettet på restriksjonene rundt åpent kjøp og ønsker våre kunder velkommen til å returnere uåpnede varer i 50 dager etter kjøp. Øvrige rettigheter slik som reklamasjon gjelder selvsagt som vanlig.

Ja, vi og våre samarbeidspartnere gjennomfører reparasjoner som normalt, men merk at flere verksteder i opplever noe mer reparasjonstid enn vanlig pga. COVID-19. Finn serviceinformasjon for ditt produkt her.

Vårt kundesenter påvirkes dessverre av situasjonen vi befinner oss i og du kan derfor oppleve noe ventetid. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer.
Dette innebærer blant annet hyppigere vask, bruk av hansker ved kasseområdet, restriksjoner rundt våre gamingområder, oppfordring til kontaktfri betaling og synlig informasjon i varehusene på forholdsregler vi ønsker du som kunde skal ta når du besøker oss av hensyn til deg, medkunder og våre medarbeidere.

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI.

  • Hjelp med å forebygge smitte ved å hoste i papirlommetørkle eller alternativt albuekrok.
  • Vask hender ofte og grundig, spesielt når du har vært ute blant folk.
  • Hånddesinfeksjon med alkoholholdige midler er et godt alternativ når håndvask ikke er mulig.
  • Vær vennlig å holde en meters avstand til dine medkunder og våre ansatte.
  • Vennligst unngå å ta på produkter og andre flater annet enn når det er nødvendig.
  • Selv om det er hyggelig, så ber vi om at det ikke håndhilses.

For å gjøre handelen mest mulig trygg, oppfordrer vi til å benytte kontaktløse betalingsløsninger når det er mulig:
VIPPS – i mange av våre butikker kan du betale med Vipps. Oppgi telefonnummer i kassen, og vi fikser resten.
KONTAKTLØS BETALING – Berør bankterminalen med kortet på beløp under 400kr.
Vi tar også GOOGLE PAY og APPLE PAY.

Ja, vi har endrede åpningstider i en del av våre butikker. Sjekk åpningstider for butikken du skal besøke med «finn butikk» på elkjop.no eller via Google.

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Se mer informasjon om Epoq-ordre her.
Vi tilbyr nå gratis tegnetimer over Microsoft Teams til alle som ønsker det. Du kan da være hjemme og trenger ikke møte i butikk om du ikke ønsker det. Les mer her.

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbryte din leveranse dersom det er mistanke om COVID-19 smitte eller noen i husstanden er i karantene. Ny levering må avtales nærmere med Elkjøp kundesenter.

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.
Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.




Viktig informasjon angående våre kundefordeler 

Unntak fra annonsegaranti innebærer at dersom vi er tomme for tilbudsvaren du er på utkikk etter, så kan vi ikke garantere at vi kan tilby deg en tilsvarende vare til samme pris eller bestille opp varen for deg til tilbudspris. Dette fordi både Elkjøp og våre leverandører er rammet av dagens situasjon, og tilgang på varer er mer usikker enn vanlig.  

Vi har lettet på restriksjonene rundt åpent kjøp og ønsker våre kunder velkommen til å returnere uåpnede varer i 50 dager etter kjøp. Øvrige rettigheter slik som reklamasjon gjelder selvsagt som vanlig.  

Tar dere forholdsregler for å minske faren for smitte i Elkjøp-butikkene?

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene. Vaskerutiner av butikkene gjennomføres med hyppigere frekvens.

Hva bør jeg tenke på når jeg besøker butikk?

Vi oppfordrer alle til å holde seg oppdatert på gjeldende retningslinjer fra FHI.

-        Hjelp med å forebygge smitte ved å hoste i papirlommetørkle eller alternativt albuekrok.

-        Vask hender ofte og grundig, spesielt når du har vært ute blant folk.

-        Hånddesinfeksjon med alkoholholdige midler er et godt alternativ når håndvask ikke er mulig.

-        Vær vennlig å holde en meters avstand til dine medkunder og våre ansatte.

-        Vennligst unngå å ta på produkter og andre flater annet enn når det er nødvendig.

-        Selv om det er hyggelig, så ber vi om at det ikke håndhilses.

Jeg ønsker ikke å benytte bankterminalen

Du kan betale kontaktløst på våre terminaler. Berør bankterminalen med kortet, og du slipper pin på alle kjøp under 400 kr.

Vi tar også betalt med Vipps i mange av våre varehus. Oppgi telefonnummeret ditt i kassen, og vi fikser resten.  

Har dere endret på åpningstider?

Ja, vi har endrede åpningstider i en del av våre butikker. Sjekk åpningstider for butikken du skal besøke med «finn butikk» på elkjop.no eller via Google. 

Jeg har bestilt kjøkken, eller har planlagt å gjøre det

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Se mer informasjon om Epoq-ordre her.

LEVERING

Jeg har bestilt varer på nett, vil disse komme som planlagt?

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Jeg har bestilt hjemleveranse med Elkjøp, men er syk og /eller satt i karantene, hva gjør jeg?

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbryte din leveranse dersom det er mistanke om COVID-19 smitte eller noen i husstanden er i karantene. Ny levering må avtales nærmere med Elkjøp kundesenter.

Har dere mulighet til å utsette hjemleveransen til meg?

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Jeg har bestilt montering av mitt kjøkken gjennom Montera. Er det trygt?

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.

Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.

Er Elkjøps kundeservice tilgjengelig i alle kontaktkanaler som normalt?

Vårt kundesenter påvirkes dessverre av situasjonen vi befinner oss i og du kan derfor oppleve noe ventetid. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.

Unngå smitte plakat