Hopp over navigasjonen
51402732395_a6e9bc4ca6_k

Organisert gamingtilbud: Utdanning

Gaming og e-sport er noe nesten alle unge i dag har en tilknytning til i en eller annen grad. Derfor er det også naturlig at man ser bruk av gaming der man møter de unge mest, nemlig på skolen. Vi i Elkjøp Bedrift heier på en positiv digital utvikling i skolesystemet, der man tilrettelegger for å bruke metoder og verktøy som elevene kan kjenne seg igjen i i dagens teknologiske samfunn. 

Den siste tiden har vi sett en økning i skoler og lærere som tar i bruk gaming som pedagogiske læringsverktøy i klasserommet. Disse ser stor positiv effekt av å bruke dataspill i undervisningen. Disse metodene er allikevel fortsatt på et stadie der det er opp til ildsjeler blant lærere hvorvidt det tas i bruk eller ikke. Vi har sett stort engasjement rundt omkring i landet i dialoger med lokale aktører rundt det å få gaming inn i pensum på skolene på alle nivåer. 

Mange skoler henger etter i den digitale utviklingen, og når det kommer til å teste gaming som pedagogisk verktøy. Det henger nok ofte sammen med at mange ikke har nok kompetanse rundt temaene gaming, de ulike spillene og selve teknikken som kreves for å bruke gamingprodukter.

Elkjøp Bedrift ønsker å bistå skoler med veiledning på gaming og utstyr, og så kan lærerne gjøre det de gjør best uten å måtte bekymre seg for det tekniske. 

Vi kan skille på to ulike måter å benytte gaming i utdanning:

Fordeler med gaming som pedagogisk verktøy:

Kilde: Vestlandet e-sport vesp.no

Organisert gaming og e-sport
Tilbake til startsiden for "Organisert gaming og e-sport"