COVID-19: INFORMASJON TIL VÅRE KUNDER >>

Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter
Kontakt oss

Kontakt oss

Chat

Chat med oss

Chatroboten vår hjelper deg 24/7, og kan sette deg over til en kundekonsulent innenfor åpningstiden, dersom det er nødvendig.

Chat

Chat med oss

Chatroboten vår hjelper deg 24/7, og kan sette deg over til en kundekonsulent mandag til fredag 08.30-22.00 om det trengs.

Chat

Ring Elkjøp


(+47) 21 00 21 21 Mandag til fredag: 08:30 - 20:00
Lørdag og søndag: Stengt

For deg som har supportavtale eller trenger teknisk hjelp - klikk her
Chat

Epoq kjøkken


(+47) 21 00 22 07 Kundeservice:
Mandag til fredag: 09:00 - 18:00
Lørdag og søndag: Stengt
Chat

Bedrift


(+47) 21 00 22 01 Kundeservice Elkjøp B2B
Salgsavdelingen
Mandag til fredag: 09:00 - 16:00
Les mer på vår bedriftsside
Les mer om å levere og hente servicesaker

FAQ - Elkjøp & Covid-19

Alle våre butikker er åpne som normalt fra og med 6.5.21, utenom Elkjøp Skøyen som åpner mandag 10. mai.

Vi bidrar i dugnaden om å begrense smitte. Vi forholder oss til helsemyndighetenes råd og forskrifter, og har derfor stengt ned våre fysiske butikker i områdene hvor dette er pålagt oss. Nettbutikken vår er åpen, og vi har lagt til rette for at varer fra oss kan leveres eller hentes trygt.

Ja, vi vil ha kontaktløs «Klikk & Hent på parkeringsplassen» tilgjengelig for våre kunder. Her vil man kunne hente sine produkter uten å forlate bilen og uten nærkontakt med våre medarbeidere. Se oversikt over alle butikker som tilbyr Klikk & Hent på parkeringsplass.

Betaling kan skje på nett når din vare bestilles, eller med Vipps på parkeringsplassen når varene hentes.

Kontaktløs Klikk & Hent med levering på parkeringsplass er tilgjengelig innenfor ordinær åpningstid også i de fleste stengte butikker. Se oversikt over hvilke her.

Vi tilbyr Live-shopping hvor en av våremedarbeidere kan veilede deg digitalt over video. Klikk deg inn på ønsket produkt og se etter ikonet nede til venstre i åpningstiden til Live Shopping. Les mer om Live shopping her.

Vi har ikke mulighet til å ta imot varer i våre stengte butikker, vi kan kun levere ut varer med «Klikk og Hent på parkeringsplass» i den gitte perioden som restriksjonene varer.

Ja, vi leverer din vare hjem til deg, men bare til utenfor døren i de berørte områdene. I resten av landet kan man bestille med innbæring og montering som normalt.

Elkjøpbutikker i covid-19-belastede områder kan for øyeblikket ikke motta produkter til reparasjon. Om du ønsker kan produkter sendes til oss.

OBS: Gjelder kun ved mindre produkter som kan sendes per post. Ved reparasjon av større produkter som TV, hvitevarer etc, klikk her.

Slik fungerer det:

1. Finn frem din kvittering og sjekk at produktet er kjøpt hos Elkjøp

2. Registrer din service her

3. Du vil nå motta en forhåndsbetalt fraktseddel

4. Send inn produktet til reparasjon

5. Serviceverkstedet kontrollerer og feilsøker produktet

Du slipper kostnader hvis produktet dekkes av reklamasjonsretten. Hvis det viser seg at feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, vil det påløpe kostnader i forbindelse med undersøkelse og eventuell reparasjon av produktet. Les mer om garanti og reklamasjon her.

I butikker som er midlertidig stengt kan ferdige servicesaker hentes på butikkens parkeringsplass. Når produktet er ferdig på service blir du kontaktet av butikken som gir deg informasjon om nøyaktig hvordan hente produktet, hvor på parkeringsplassen, og hvordan komme i kontakt med butikken når du er fremme på parkeringsplassen.

For hjelp kan du kontakte teknisk support. Vår tekniker har mulighet til å koble seg på din datamaskin ved behov. Se oppdatert liste over varehus som er stengt under spørsmålet «Hvilke Elkjøp butikker er stengt?» ovenfor.

Det er ekstra mange som kontakter oss nå for tiden. Vi opplever dessverre lengre ventetid på telefon. Sjekk derfor "Ofte stilte spørsmål" først. For raskest mulig hjelp, bruk vår chat-tjeneste eller kontakt oss.

Ja, Elkjøp følger anbefalinger fra myndighetene for å minske spredning av koronaviruset (COVID-19). Vårt personale er nøye informert om å ta alle forholdsregler med hensyn til hygiene og vi følger strenge smittevernsprosedyrer.Dette innebærer blant annet hyppigere vask, bruk av hansker ved kasseområdet, restriksjoner rundt våre gamingområder, oppfordring til kontaktfri betaling og synlig informasjon i varehusene på forholdsregler vi ønsker du som kunde skal ta når du besøker oss av hensyn til deg, medkunder og våre medarbeidere.

Det kan oppstår utfordringer med leveranse på produkter som følge av Coronaviruset, men når og i hvilken grad vet vi ikke enda. Vi følger situasjonen løpende og oppdaterer dersom vi ser at det vil komme forsinkelser.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Ta kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig, så vil vi enten levere varen på utsiden av døren din, i garasjen eller lignende, uten at du behøver å gå ut. Sjåfør vil ikke be om en signatur fra deg, men vil selv kvittere for at den er levert. Det er også mulig at sjåføren vil ta bilde av varen hos deg. Alternativt kan leveransen ombookes etter nærmere avtale med Elkjøp. Vi forbeholder oss retten til å avbryte din leveranse dersom det er mistanke om COVID-19 smitte eller noen i husstanden er i karantene. Ny levering må avtales nærmere med Elkjøp kundesenter.

Vi har svært begrenset mulighet for å lagre hvitevarer eller andre store produkter hos våre samarbeidspartnere. Dette vil kun skje etter nærmere avtale med Elkjøp. Det vil kunne påløpe ekstrakostnader for denne oppbevaringen.

Vi tilbyr gratis tegnetimer enten i butikk eller over videosamtale med Microsoft Teams. Etter at du har bestilt en tegnetime, vil en konsulent ringe deg og dere avtaler videre om gjennomføringen. I butikker som er midlertidig stengt gjennomføres tegnetimen som videosamtale med Microsoft Teams. Les hvilke butikker som har restriksjoner og bestill en gratis tegnetime her.

Du blir kontaktet av din konsulent og dere avtaler nærmere tid for en oppfølgningstime og om den skal være i butikk eller via videosamtale.

For øyeblikket har vi god kontroll over leveringssituasjonen. Men situasjonen endres hver dag etter hvert som ny informasjon kommer inn og nye restriksjoner innføres. Du vil bli kontaktet av vårt kundesenter om din leveranse blir flyttet på. Vil du snakke med oss? Finn videre kontaktpunkt her.

Vi ønsker naturligvis ikke å utsette hverken våre kunder, sjåfører eller kollegaer for smittefare. Som følge av dette vil enkelte kunder oppleve at montering må flyttes/ombookes da Montera har montører som er i karantene.Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet for flytting av avtale.

Les mer om svindelforsøk

Se opp for falske meldinger

Se opp for falske meldinger via e-post, tekstmelding, sosiale medier og på nett. Lær hvordan du kan gjenkende de ulike svindelmetodene her.

Les mer om svindelforsøk

Trygghetsavtale

Har du trygghetsavtale?

Har du en trygghetsavtale på produktet ditt og produktet er ødelagt eller stjålet?

Du kan registrere på www.trygghetsavtale.com

Eller Tel: (+47) 23 29 84 10
Mandag til fredag 09.00-20.00
Lørdag 10.00-17.00

Les mer om trygghetsavtale

Supportavtale og Fjernhjelp

Supportavtale og Fjernhjelp

For deg som har kjøpt Supportavtale, Fjernhjelp eller har problem med din datamaskin. Husk å ha din kvittering klar for verifisering.

Les mer om supportavtale
Les mer om Fjernhjelp

Før du bestiller

Se alle

Etter kjøp

Se alle

Generell info

Se alle