Hopp over navigasjonen
Finger trykker tast med ISO 9001

Elkjøp er ISO 9001-sertifisert

I dag har Elkjøp bedriftskunder i alle segmenter. Fra små bedrifter som setter pris på personlige møter og råd i våre butikker eller på nett, til store og offentlige kunder som stiller høye krav til kvalitative, skalerbare og robuste løsninger. Som et ledd i vårt arbeid med å levere et kvalitetsprodukt og tjenesteleveranse, er Elkjøp sertifisert i henhold til ISO 9001 av DNV, som er et akkreditert tredjeparts sertifiseringsorgan.

Treklosser med ISO 9001-sertifiseringstekst

Hva er ISO 9001-sertifisering?

Med en ISO 9001-sertifisering utfordres vi til kontinuerlig å strebe etter å skape og opprettholde kvalitative og effektive prosesser der risikoen for feil minimeres.

ISO 9001-sertifisering er verdens mest respekterte standard for kvalitetsstyring og brukes til å sikre bedrifters forpliktelse til kontinuerlig forbedring, kundetilfredshet og konsistent tjenestelevering.

For at en bedrift skal kunne kvalifisere for sertifisering, må virksomheten oppfylle visse krav. Bedriften må ha formulert en kvalitetspolicy og etablert kvalitetsmål som styrer aktiviteter, produkter og tjenester. Målet med sertifiseringen er å hele tiden forbedre selskapets kvalitetsarbeid og samtidig legge grunnlaget for økt kunde- og medarbeidertilfredshet og gjøre bedriften i stand til å møte kvalitetskrav fra kunder, leverandører og underleverandører. Det som gjør denne standarden unik er at den krever kontinuerlig forbedring av kvalitetsarbeidet som utføres i selskapet.

Les mer om ISO 9001