
Viktig informasjon om falske meldinger
Vi er dessverre nødt til å informere deg om at det for tiden finnes falske e-poster, tekstmeldinger og sosiale medier-poster i sirkulasjon hvor det ser ut som Elkjøp er avsender. Disse e-postene/meldingene kommer IKKE fra oss. Dersom du skulle motta denne typen meldinger anbefaler vi deg at du sletter de, og unngår å klikke på noen av linkene.
Under vil du finne mer informasjon om hvordan du kan gjenkjenne en falsk melding, og hva du skal gjøre dersom du mottar en.

Hvordan ser du hva som er en falsk melding?
For å gjøre det enklere for deg å se om en melding er falsk eller ikke, kan du bruke denne sjekklista.
Den generelle regelen er at dersom noe ser for godt ut til å være sant, så er det gjerne det.
- Du må betale for å få en premie eller for å hente en pakke på posten.
- Du vil få hentemelding uten at du har bestilt noe
- Avsender ber om kortinformasjon
- Du blir utsatt for tidspress, ofte i form av en klokke som teller ned
- Avsenderadressen ser mystisk ut
- Konkurransen eller tilbudet finnes ikke på bedriftens offisielle sider

Slik kommuniserer vi:
All e-postkommunikasjon fra Elkjøp kommer fra følgende e-postadresser:
- Vårt nyhetsbrev sendes fra elkjop(at)email.elkjop.no
- Våre elektroniske kvitteringer sendes fra donotreply(at)elkjop.no
- Alle linker på meldinger er knyttet til en URL som begynner med https://www.elkjop.no eller en link til vår offisielle Facebook-sider
- Vi ber aldri om personlig informasjon, som kredittkortnummer eller personnummer, via e-post.
- Vi ber deg aldri betale noe for å få hentet ut premien din
- Du finner alle våre aktive konkurranser og tilbud på vår nettside eller Facebook-side





