Medarbeiderne styrer alle innkjøpene selv. Tjenesten fremstår som en brukervennlig nettbutikk, der de kan handle utstyret de trenger. I den andre enden har leder full kontroll på utstyr og kostnader.
– Utstyret kan også leveres rett hjem til den ansatte, ferdig satt opp klar til bruk, sier Farah og legger til at logistikken definitivt blir gjort enklere.
Vil de ansatte ha noe annet, eller mer avansert utstyr enn det bedriften tilbyr, kan bedriften dekke det som er avtalt. Den ansatte dekker resten selv. Elkjøp Control holder styr på det hele: kostnadsdeling, lønnstrekk og rapportering av skatt.
– At medarbeiderne gjør store deler av jobben selv oppleves ikke som ekstraarbeid, heller tvert imot. Vår erfaring er at det resulterer i mer fornøyde medarbeidere. Samtidig frigjør det tid for IT-avdelingen. En klassisk vinn-vinn situasjon, sier Farah.
– Hele tjenesten er modulbasert, som betyr at vi kan skreddersy et eget opplegg for mindre bedrifter, avslutter kunderådgiveren.