Elkjøp BedriftKundehistorier fra Elkjøp Bedrift
Slik har vi hjulpet norske bedrifter spare tid og kostnader
– Det kan være utfordrende å holde seg oppdatert på alle de teknologiske trendene og løsningene som finnes. La oss være techsperten i bedriften din, sier Key Account Manager i Elkjøp Bedrift, Waqas Ahmad. Les om hvordan vi har hjulpet blant annet Oslobygg KF og Sparebank1 Østlandet med en enklere arbeidshverdag.



– Min rolle som rådgiver er å analysere våre kunders behov grundig, for å maksimere verdiskapningen. Fra IT-løsninger, profesjonelle hvitevarer og til ulike innkjøpsstrategier. Jeg fokuserer også på hvordan bedrifter kan engasjere seg i det grønne skiftet gjennom smarte innkjøpsbeslutninger, sier Waqas Ahmad, Key Account Manager i Elkjøp Bedrift.

Oslobygg KF avlaster renholdere
Oslobygg KF hadde et mål om å øke effektiviteten og avlaste sine renholdere. Gjennom god veiledning fra Waqas anskaffet de 15 roboter, som støvsuger i 3 timer daglig. Dette frigjorde tid for renholderne, som nå kan konsentrere seg om andre renholdsoppgaver – som for eksempel skjermvask, rengjøring av pulter og fjerning av støv.
– Den fysiske belastningen for renholderne har blitt redusert, og det er observert en reduksjon i sykefraværet. Dette har vært en svært vellykket investering, som har bidratt til å forbedre arbeidsmiljøet i Oslobygg KF, sier Waqas.

Sparebank1 sparer tid på innkjøp med Elkjøp Control
Sparebank1 Østlandet har iverksatt en løsning der de ansatte kan kjøpe bedre mobiltelefoner og valgfritt tilbehør gjennom tjenesten Elkjøp Control . Dette har ført til at de ansatte nå har muligheten til å velge de mobilene de selv ønsker, i tillegg til at datasikkerheten blir ivaretatt etter bedriftens standarder.
– Samtidig sparer dette betydelig tid på innkjøp av mobilutstyr, både for de ansatte og for IT-avdelingen, som er hele formålet med tjenesten. I tillegg har de nå full oversikt over utstyr, kostnader og innkjøpsdato for alle ansatte, sier Waqas.

Enkel og fleksibel kjøpsprosess for Autogruppen
Autogruppen, med hele 380 selskaper spredt over hele Norge, benytter Elkjøps 154 butikker som hentepunkter for varer de kjøper i nettbutikken vår. Med Klikk og Hent kan de enkelt bestille på nett, og hente varene på nærmeste hentepunkt innen 30 minutter – forutsatt at varene er på lager.
– Uavhengig av bedriftens størrelse, anbefaler vi å benytte seg av Klikk og Hent. Du velger selv hvor du vil hente varene dine, sier Waqas.

Skreddersydde løsninger
– Som bedriftskunde hos Elkjøp får du en verdifull partner som hjelper deg med å velge riktig, i en jungel av produkter og tjenester. Det kan være utfordrende å holde seg oppdatert på alle de teknologiske trendene. Derfor anbefaler jeg å benytte seg av personlig rådgivning. Da får bedriften skreddersydde løsninger til sine behov, sier Waqas.
Elkjøp Bedrift hjelper deg gjennom hele prosessen. Fra å identifisere behov og gi råd, tilby produkter og tjenester, til å ta oss av drift og vedlikehold.
– Hos oss får du stor fleksibilitet rundt hvordan du ønsker å handle – enten i nettbutikken, via kundesenter, eller ved å bruke en portal der du kan skreddersy bedriftens eget varesortiment, sier Waqas.