Hvor lang tid bør det ta å reparere en PC?
Når bedriftens elektroniske utstyr går i sort, holder utvidet garanti hjulene i gang. Det handler om å få utstyret levert raskt tilbake, slik at produktiviteten kan holdes oppe.
Unngå stopp
Elektronisk utstyr er en stor del av jobbhverdagen i de fleste små og mellomstore bedrifter. Alt fra kaffetrakteren til telefoner. Når en ting går i stykker merkes det godt jobbhverdagen, enten det er en PC som går i sort, eller at oppvaskmaskinen stopper opp. Uforutsigbare problemer er frustrerende nok i seg selv, men verre er ventetiden og uforutsigbarheten som følger ved en reparasjon. Må du vente en dag, en uke eller en måned?
– Med Elkjøp slipper du heldigvis å bekymre deg. Vi vet hvilken viktig rolle disse produktene spiller i arbeidshverdagen, forklarer Jabir Farah. Han er bedriftskonsulent hos Elkjøp bedrift i Oslo.
Han forteller at Elkjøp har utviklet en egen tjeneste: Utvidet garanti som sørger for at du får fikset ødelagt utstyr på kortest mulig tid.
Slik fungerer det
Når produkter leveres til reparasjon, vil Elkjøps teknikere kontakte deg allerede neste arbeidsdag for å avtale et servicetidspunkt. De fleste reparasjoner vil bli gjennomført innen 1-3 virkedager.
– Tar det lengre tid å skaffe deler, eller andre forhold som er utenfor vår kontroll, strekker vi oss svært langt for å tilby et låneprodukt gjennom servicetiden, sier Farah.
Alt av logistikk er forenklet, og utstyret kan hentes og leveres hos bedriften. Vi holder også orden på kvitteringer og annet papirarbeid. I mellomtiden får kunden en egen link der status på reparasjonen blir løpende oppdatert, forsikrer Farah.
– Vi får gode tilbakemeldinger på denne tjenesten, og kundene er særlig fornøyde med den smidige håndteringen av reparasjoner, fortsetter kundekonsulenten.
Kjøpes som tillegg
Tjenesten kjøpes som et tillegg når du handler produkter til bedriften, og at avtalen er 100% fleksibel slik at garantiperioden kan avtales individuelt for de ulike produktkategoriene.
– Uansett hvilke merker det er på produktene du har kjøpt, vil garanti- og reparasjonsspørsmål kun behandles ett sted: Hos oss. Da får du mindre å forholde deg til, og prosessen går mye fortere.
To ulike garantier:
Med utvidet garanti-tjenesten kan du velge mellom to ulike garantier, skreddersydd for ditt behov:
- Workshop: Du bringer selv produktet til butikken, eller sender det til et reparasjonssenter.
- On-site: Garantireparasjoner utføres på din arbeidsplass.
Våre IT-tjenester:
Les merElkjøp Bedrift - Guider og artikler
Trenger bedriften nytt utstyr? Få hjelp til å kartlegge organisasjonens behov og finne de rette produktene i våre guider og artikler.
Visste du at alle bedrifter kan opprette en konto hos Elkjøp Bedrift?
Alt som trengs er et organisasjonsnummer, og du kan opprette kontoen din og søke om å betale med faktura.
Punch-out hos Elkjøp Bedrift
Gjør det enklere å holde oversikt over bedriftens innkjøp med Punch-out. Med EDI-integrasjonen kan dere enklere administrere bestillinger, fakturaer og kontrakter.