Hopp over navigasjonen
man in office

Hvor lang tid bør det ta å reparere en PC?

Når bedriftens elektroniske utstyr går i sort, holder utvidet garanti hjulene i gang. Det handler om å få utstyret levert raskt tilbake, slik at produktiviteten kan holdes oppe.

B2B - Elcare Extended Warranty - A frustrated man in front of his laptop

Unngå stopp

Elektronisk utstyr er en stor del av jobbhverdagen i de fleste små og mellomstore bedrifter. Alt fra kaffetrakteren til telefoner. Når en ting går i stykker merkes det godt jobbhverdagen, enten det er en PC som går i sort, eller at oppvaskmaskinen stopper opp. Uforutsigbare problemer er frustrerende nok i seg selv, men verre er ventetiden og uforutsigbarheten som følger ved en reparasjon. Må du vente en dag, en uke eller en måned?

– Med Elkjøp slipper du heldigvis å bekymre deg. Vi vet hvilken viktig rolle disse produktene spiller i arbeidshverdagen, forklarer Jabir Farah. Han er bedriftskonsulent hos Elkjøp bedrift i Oslo.

Han forteller at Elkjøp har utviklet en egen tjeneste: Utvidet garanti som sørger for at du får fikset ødelagt utstyr på kortest mulig tid. 

Kundeservicemedarbeider i samtale med kunde

Slik fungerer det

Når produkter leveres til reparasjon, vil Elkjøps teknikere kontakte deg allerede neste arbeidsdag for å avtale et servicetidspunkt. De fleste reparasjoner vil bli gjennomført innen 1-3 virkedager.

– Tar det lengre tid å skaffe deler, eller andre forhold som er utenfor vår kontroll, strekker vi oss svært langt for å tilby et låneprodukt gjennom servicetiden, sier Farah.

Alt av logistikk er forenklet, og utstyret kan hentes og leveres hos bedriften. Vi holder også orden på kvitteringer og annet papirarbeid. I mellomtiden får kunden en egen link der status på reparasjonen blir løpende oppdatert, forsikrer Farah.

– Vi får gode tilbakemeldinger på denne tjenesten, og kundene er særlig fornøyde med den smidige håndteringen av reparasjoner, fortsetter kundekonsulenten.

To ulike garantier:

Med utvidet garanti-tjenesten kan du velge mellom to ulike garantier, skreddersydd for ditt behov:

  1. Workshop: Du bringer selv produktet til butikken, eller sender det til et reparasjonssenter.
  2. On-site: Garantireparasjoner utføres på din arbeidsplass.

Våre IT-tjenester:

Les mer