Hvordan bli bedriftskunde hos Elkjøp Bedrift?
Elkjøp Bedrift er for alle typer bedrifter, store som små. For å komme i gang trenger du bare et organisasjonsnummer for å registrere deg som bedriftskunde, og for å bruke våre tilbud og tjenester. Her viser vi deg hvordan du registrerer deg som bedriftskunde, og hvordan du administrerer bedriftskontoen din.
1. Bli bedriftskunde
Lag bedriftskontoDu trenger bare et organisasjonsnummer for å bli bedriftskunde hos Elkjøp. Følg lenken nedenfor og start i dag.
2. Søk om fakturabetaling
Søk om fakturabetalingDu kan selvsagt velge faktura som betaling hos Elkjøp Bedrift; Logg inn, gå til profilen din, klikk på «Be om faktura», og søk.
3. Hold deg oppdatert
Motta nyhetsbrevMeld deg på vårt nyhetsbrev for bedriftskunder og hold deg oppdatert med nyttige tips og råd, guider og selvfølgelig gode tilbud.
Hvordan få administrator- og fakturarettigheter
Når du har registrert din bedriftskonto så blir du også registrert som bedriftskunde. Da vil du ha tilgang til normal kortbetaling, din egen adressebok og ordrehistorikk. Ønsker du kontroll over firmaets andre brukere, komplett ordrehistorikk og redigeringsrettigheter i tillegg, så krever det en Administratorrolle. I tilfeller der din bruker er firmaets eneste, kan du søke om dette ved å gjøre følgende:
- Logg inn og gå inn på din side ved å klikke på "Hei, (ditt bedriftsnavn)" øverst i høyre hjørne
- Trykk på fanen Profil og gå til feltet Rolle
- Trykk på Søk om administratorrettigheter, her kan du samtidig søke om fakturabetaling ved å krysse av for dette i pop-up'en
- Etter å ha fullført dette steget så må du verifisere informasjonen gjennom en pop-up. Dette gjøres gjennom BankID og må fullføres for å bli godkjent som administrator.
Hvordan søke om fakturabetaling
Hvis du har blitt godkjent som administrator, men ennå ikke for fakturabetaling, kan du søke slik:
- Logg inn og gå deretter til «Min profil» ved å klikke øverst til høyre
- Klikk på Søk om «Administratorrettigheter og kreditt». Dersom du allerede står oppført som administrator kan du søke om kreditt på «Min side».
- Fullfør søknaden med BankID-verifisering.
Rettigheter for ulike B2B-roller
Bedriftskunde
Har mulighet til å bestille produkter med kortbetaling, men har ikke rettigheter til å se eller endre firmaet sin informasjon for andre enn dem selv.
Godkjent bedriftskunde med fakturabetaling:
Har mulighet til å bestille produkter med både kort- og fakturabetaling, og kan se firmaets faktura- og leveringsadresser. Har tilgang til eventuelle avtalepriser som firmaet har med Elkjøp AS.
B2B-Administrator:
Har mulighet til å bestille produkter med både kort- og fakturabetaling. Kan både se og endre firmaets faktura- og leveringsadresser, i tillegg til å kunne se og endre brukere på firmaet. Har tilgang til eventuelle avtalepriser som firmaet har med Elkjøp AS.
Hvorfor vi benytter bankID-verifisering
Vi benytter BankID-verifisering som et sikkerhetstiltak for å redusere svindel og svindelforsøk. Dette bidrar til økt sikkerhet for deg som kunde hos oss.
Verifisering gjennom BankID gjør at vi kan være sikre på at identiteten til de brukerne som kan handle med faktura faktisk er den de oppgir seg for å være.
Alle roller som skal ha muligheten til å handle med faktura må BankID-verifisere seg. Dette er rollene «administrator» og «bruker med faktura»
Elkjøp Bedrift
Les merEnten du tilhører en liten gründerbedrift eller et stort selskap, vil behovet for elektronikk og utstyr til bedriften dukke opp før eller senere. Vårt mål er å gjøre det så enkelt som mulig for din bedrift å anskaffe det dere trenger til driften.
Hvordan bli mer effektiv på hjemmekontoret?
Les merHvordan tilrettelegge hybridkontoret for de ansatte, uten at det går på bekostning av effektiviteten? Her er våre tips til hvordan du rigger bedriften best mulig for den hybride arbeidshverdagen.
Bedriftskunde: Fordeler og løsninger
Les merElkjøp Bedrift er en pålitelig partner som kan hjelpe deg med å velge de riktige teknologiske løsningene for din bedrift. Les mer om hvilke fordeler du får som bedriftskunde.