Fjernhjelp: enkel og rask support
Har du trøbbel med PC-en, mobiltelefonen, nettbrettet eller TV-en? Med tjenesten Fjernhjelp kan du ringe en servicetekniker som vil hjelpe deg.
Slik fungerer Fjernhjelp
Når du ringer til oss, får du prate med en servicetekniker. Du får to valg, avhengig av om det er PC-en, nettbrettet eller mobiltelefonen du trenger hjelp med, da vi kan hjelpe deg både med og uten fjernstyring. Med fjernstyring kobler vi oss til din enhet og løser problemene over nett og fra avstand.
Eller er det TV-en som er problemet? Via en app kan vår servicetekniker se nøyaktig det samme som du ser ved hjelp av kameraet på mobiltelefonen din. Ved å filme TV-en din kan vi skrive direkte på skjermen og vise deg hvor kablene skal kobles til. Enkelt, raskt og sikkert!
Problemløsning med sikkerhet i høysetet
All kommunikasjon skjer via mobiltelefon, og for at sikkerheten skal være optimal, benyttes samme avanserte kryptering som bankene bruker. Tjenesten utføres kun av kvalifisert personell som er ilagt full taushetsplikt, og de kan kun utføre Fjernhjelp fra våre lokaler. Alt overvåkes og kontrolleres av Elkjøp, og du og din enhet er derfor i trygge hender.
Når serviceteknikeren får tilgang til enheten din, fremgår det tydelig at noen er tilkoblet enheten din. Når problemet så er løst, avsluttes tilkoblingen, og det er umulig for noen å opprette forbindelsen igjen uten en ny kode.
Fjernhjelp ser flere problemer enn du oppdager selv
Gjennom Fjernhjelp-systemet får serviceteknikeren mer informasjon enn det privatpersoner kan finne på egen hånd. Hvis det for eksempel gjelder mobiltelefonen din, kan vedkommende umiddelbart se hvor mye batteritid der er igjen, hvilken temperatur enheten har og hvor mye lagringsplass og RAM som benyttes. Teknikeren vil derfor raskt kunne finne løsninger. Svært mange problemer med mobiler, PC-er og nettbrett er knyttet til programvare, og er derfor ofte mulig å løse der og da.
Serviceteknikeren har også andre verktøy tilgjengelig, som for eksempel kan benyttes til å optimalisere batteriet ditt.
Kan kjøpes separat
Fjernhjelp inngår i alle supportavtaler, men du kan også kjøpe Fjernhjelp separat. Med andre ord trenger ikke mobiltelefonen eller PC-en din å være ny, og de trenger heller ikke være kjøpt hos Elkjøp.
Hvor kan Fjernhjelp benyttes?
Fjernhjelp kan brukes på alle smarttelefoner, PC-er, nettbrett, Chromebooker og TV-apparater. Den lille applikasjonen som må installeres på din enhet, kan også overføres til deg ved hjelp av en lenke som vi sender til deg på SMS.