Få et bedre inneklima på arbeidsplassen
Visste du at et sunt inneklima kan øke produktiviteten på arbeidsplassen? Uansett hvilken bransje du jobber i, bør luftkvalitet og inneklima alltid stå på agendaen. Her er fire tips til hvordan smarte valg og produkter kan sikre allergenfri luft og det beste inneklimaet for dine ansatte.
Studier har vist at ventilasjon, luftkvalitet og termiske forhold er viktig både for helse, trivsel, arbeidsevne og læring. Et dårlig inneklima kan bidra til sykdom og plager hos mange mennesker, både sårbare med astma og allergier, men også friske. For høy og for lav temperatur vil rett og slett redusere konsentrasjon og arbeidsevne. Lufttemperaturen bør ikke overstige 22 °C i oppvarmingssesongen. Selv en liten økning over dette har negativ effekt på arbeidskapasiteten.
Kilde: Inneklima og luftkvalitet på arbeidsplassen (arbeidstilsynet.no)
PS...
Visste du at mangelfull eller dårlig belysning kan gi en del av de samme symptomene som er knyttet til dårlig inneklima? Dårlig lys kan også gi såre øyne, hodepine og trøtthet. Vil du lese mer? Sjekk ut Arbeidstilsynets anbefalinger: Belysning (arbeidstilsynet.no)