Har IT-avdelingen stålkontroll på alt utstyret?
Med dette enkle grepet får du 100 % kontroll på utstyret, samtidig som medarbeiderne blir 100 % fornøyde.
Dette får du med Elkjøp Control:
- Egen nettbutikk for medarbeiderne.
- 100 % kontroll på alle produkter.
- Automatisert håndtering av kostnadsdeling, lønnstrekk og rapportering av skatt.
Full kontroll og oversikt
Selv om IT-avdelingen er aldri så veldrevet, kan det være vanskelig å ha 100 % kontroll på utstyret. Særlig når det finnes ulike behov, og mange jobber på hjemmekontor. Derfor har Elkjøp utviklet en enkel tjeneste for små og mellomstore bedrifter som lar medarbeidere velge eget utstyr, samtidig som du får total oversikt på kostnadsdeling mellom bedriften og de ansatte.
Automatisert håndtering ved on- og offboarding
– Elkjøp Control gir, som navnet sier, full kontroll på alt IT-utstyr i bedriften, forteller selger for bedriftsavdelingen, Jabir Farah. Han er bedriftskonsulent hos Elkjøp Bedrift i Oslo.
Systemet viser hva hver enkelt medarbeider har av produkter, samtidig som du også får 100 % automatisert håndtering av arbeidsverktøyene når ansatte slutter eller begynner - uten noen manuelle operasjoner.
– Kundene oppdager fort at vi har tenkt på alt for at det skal bli så enkelt som mulig for dem å holde oversikt over utstyret, sier Farah.
Slik fungerer det
Medarbeiderne styrer alle innkjøpene selv. Tjenesten fremstår som en brukervennlig nettbutikk, der de kan handle utstyret de trenger. I den andre enden har leder full kontroll på utstyr og kostnader.
– Utstyret kan også leveres rett hjem til den ansatte, ferdig satt opp klar til bruk, sier Farah og legger til at logistikken definitivt blir gjort enklere.
Vil de ansatte ha noe annet, eller mer avansert utstyr enn det bedriften tilbyr, kan bedriften dekke det som er avtalt. Den ansatte dekker resten selv. Elkjøp Control holder styr på det hele: kostnadsdeling, lønnstrekk og rapportering av skatt.
– At medarbeiderne gjør store deler av jobben selv oppleves ikke som ekstraarbeid, heller tvert imot. Vår erfaring er at det resulterer i mer fornøyde medarbeidere. Samtidig frigjør det tid for IT-avdelingen. En klassisk vinn-vinn situasjon, sier Farah.
– Hele tjenesten er modulbasert, som betyr at vi kan skreddersy et eget opplegg for mindre bedrifter, avslutter kunderådgiveren.