Elkjøp Bedrift - Punch-out løsning
Gjør det enklere å holde oversikt over bedriftens kjøp med Punch-out-løsningen.
Elkjøp Bedrifts EDI-integrasjon gjør det raskere og enklere å administrere bestillinger og kjøp. Du vil samtidig få bedre kontroll på fakturaer og oppfølging av ulike kontrakter.
Hva er en Punch-out-løsning?
Punch out er en løsning som gjør det mulig for bedrifter å kjøpe produkter og rekvisita gjennom Elkjøp Bedrifts EDI-plattform. En Punch-out-katalog er et system der e-innkjøpsapplikasjonen gjør det mulig for en kunde å få tilgang til en Elkjøps nettside fra sin egen innkjøpsapplikasjon.
Med Elkjøp Bedrifts EDI-løsning slipper din bedrift å bruke tidkrevende og manuelle innkjøps- og administrasjonsrutiner. Prosessene for bestillinger, kjøp og fakturahåndtering er automatisert. Dette muliggjør enklere styring, gir større kontroll og bedre muligheter for for eksempel kontraktsoppfølging.
Hvordan fungerer Punch-out?
Etter at integrasjonen til Elkjøps punch-out-løsning er fullført, er kunden nå klar til å bruke løsningen. Kunden logger inn på sitt eget kjøp/innkjøp/økonomisystem og finner Elkjøp som tilkoblet leverandør.
Kunden forlater da sitt eget system, eller blir «punched-out», til Elkjøps nettportal hvor de kan gjøre sine kjøp. Dette er som å være på den vanlige Elkjøp nettsiden hvor du for eksempel ser alle produkter eller avtalte produkter, lagerinformasjon og leveringsmuligheter.
Når kunden har lagt alle produktene i handlekurven, og er klar til å gjennomføre bestillingen, blir kunden returnert (punch-back) til sitt eget system. Bestillingen godkjennes deretter internt, og i interne systemer av selskapet, og bestillingen sendes elektronisk til Elkjøp for fullføring og levering.
Fordeler
En punch-out-løsning gir mange fordeler, inkludert tilgang til sanntidsdata om lager, pris og rekkevidde, uten å måtte laste inn store mengder data i selskapets eget innkjøpssystem.
- Elektroniske og automatiserte prosesser
- Heldigital løsning
- Mindre administrativt arbeid
- Bedre kontroll over selskapets innkjøp
Elkjøp Bedrift
Enten du tilhører en liten gründerbedrift eller et stort selskap, vil behovet for elektronikk og utstyr til bedriften dukke opp før eller senere. Vårt mål er å gjøre det så enkelt som mulig for din bedrift å anskaffe det dere trenger til driften.
Slik blir du bedriftskunde hos Elkjøp
Ved å bli bedriftskunde hos Elkjøp kan du enkelt tilpasse kontoen basert på bedriftens behov. Få god oversikt over ordrehistorikk, og ansatte med konto på samme selskap.
5 grunner til at Elkjøp er det beste valget for små bedrifter
Elkjøp Bedrift tilbyr ikke bare et stort produktutvalg og lave priser. Vi har også mange tjenester og rådgivning som gjør arbeidsdagen enklere for deg og de ansatte.