Bestill før 18. desember for å få julegavene i tide! Les mer her>> 

Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter
Elkjøp er mer enn bare ting

Slik hjelper vi kundene våre

Hos Elkjøp kan vi mer enn å selge produkter. Vi kan hjelpe deg med alt fra hjemlevering, montering og installasjon til å finne filer du trodde du hadde mistet fra PC-en din. På denne siden kan du lese mer om noen av de mange kundene vi har hjulpet gjennom årene.
Elkjøp er mer enn bare ting

Elkjøps backup reddet forfatterens bok

En forfatter i panikk over tapt bokmanuskript. En snarrådig KnowHow-medarbeider hos Elkjøp. Et drama med backup, ekstranummer og lykkelig slutt.

– Det føles veldig godt å kunne hjelpe kundene med å gå fra panikk til glede, sier Johnny Berlin, KnowHow-medarbeider på Elkjøp i Eskilstuna.

I jobben møter han stadig fortvilte kunder med PC-er som ikke oppfører seg. Spesielt godt husker han forfatteren som ikke hadde tatt backup av boken sin. Og forlaget ventet.

Forfatteren kom inn i panikk med en død PC.

– Jeg klarte raskt å finne manuskriptet, men datamaskinen hans kunne dessverre ikke reddes, sier Johnny.

Visste du at du kan levere inn dine gamle produkter til resirkulering hos Elkjøp?

Gikk for backup

– Forfatteren lurte på om han kunne kjøpe en ny maskin på Elkjøp og få filene overført til den. Det syntes Johnny var en god plan, og slik ble det. Samtidig foreslo han at forfatteren kanskje burde tegne en supportavtale med Cloud-backup hvis uhellet skulle ramme igjen.

– Han fikk virkelig valuta for pengene, ler Johnny. For det viste seg snart at forfatteren skulle ha maks uflaks ...

Elkjøps backup reddet forfatterens bok

Nok en død maskin

Historien kunne ha sluttet med en svært lettet og glad forfatter, en fornøyd forlegger og Johnny smilende over å ha hjulpet nok en kunde. Men noen måneder senere kommer forfatteren tilbake til Elkjøp i Eskilstuna.

Nå var den nye datamaskinen død, og igjen ventet forleggeren på bokmanuset. Denne gangen var det trolig uforsiktige barnebarn som hadde mistet datamaskinen i bakken og ødelagt harddisken. Denne gangen var problemet lett å løse for Johnny. Forfatteren hadde jo backup på Elkjøp Cloud. Backup-filene ble lastet inn på en låne-PC, mens den ødelagte ble sendt til reparasjon.

Elkjøp fikser reparasjon – les mer her!

Det er gøy å hjelpe

En stund etterpå kom forfatteren innom butikken igjen. Ingenting var ødelagt, boken gitt ut og han var strålende fornøyd.

– Det er gøy å kunne hjelpe. I tillegg er det utviklende for meg personlig. Det dukker jo stadig opp nye utfordringer og nye problemer som må løses for kundene, så jeg lærer noe nytt hele tiden. Boken har jeg derimot ikke lest – den var på spansk, sier Johnny Berlin.

Elkjøps backup reddet forfatterens bok
Elkjøp er mer enn bare ting

– Kunden gråt av glede da vi reddet familiebildene

Christian reddet familiens kjæreste minner fra asken. En smeltet pc var ingen match for Elkjøps reparasjons- og gjenopprettingsteam.

– Det er en utrolig god følelse å være grunnen til at noen blir så glade. Da føler jeg virkelig at jeg har gjort en forskjell, sier KnowHow-medarbeider Christian Gren Hansen.

Mange tror at filene er tapt hvis man trykker «delete», PC-en går i svart eller datamaskinen brenner opp. Sistnevnte burde i hvert fall stemme? Nei. Christian Gren Hansen på Elkjøp i Horsens lar seg ikke stoppe av ild.

Kunden gråt av glede da vi reddet familiebildene

PC-en hadde smeltet helt

– Jeg kommer aldri til å glemme kunden som kom inn med en fullstendig smeltet PC. Huset deres hadde brent ned, og bilder fra bryllup, graviditeter og barnas oppvekst var lagret på maskinen, sier Christian. Sammen med kollegene i Elkjøp KnowHow begynte han på den tilsynelatende umulige oppgaven med å få reddet de dyrebare bildene.

Slik sikrer du bildene dine – vi hjelper deg med backup!

– Vanligvis jobber vi med å flytte data fra gamle til nye datamaskiner, eller hente tilbake filer som kundene har slettet ved uhell. Med dette brannvraket sto vi overfor en skikkelig utfordring, sier Christian Gren 

Alt kan repareres?

Med et så dårlig utgangspunkt kunne de ikke gi kunden noen løfter. Det eneste teamet kunne love var å gjøre sitt beste. De klarte å brekke ut harddisken fra den deformerte klumpen som en gang var en PC – og harddisken hadde naturlig nok sett bedre dager. Til tross for dette lyktes Christian i å hente ut de kjære familieminnene. Ikke ett bilde hadde gått tapt i brannen.

Defekt elektronikk? Les mer her om alt Elkjøp kan hjelpe deg med.

– Da jeg ringte med de gode nyhetene, klarte ikke kunden å slutte å gråte. Etter en liten stund gikk gråten over til endeløse takksigelser, forteller Christian.

Senere kom kunden innom butikken med både klemmer, vin og plante. Den dag i dag er den lykkelige damen fast kunde hos Elkjøp.

– Vi nerder kan dessverre ikke noe om planter, så den lever ikke lenger. Familiens minner er derimot trygge. Kloke av skade valgte de å kjøpe en Trygghetsavtale hos Elkjøp, sier Christian.

Elkjøp er mer enn bare ting

Fikk hjelp til installasjon i egen stue

Da det eldre ekteparet trengte ekstra installasjonshjelp, dro den Elkjøp-ansatte på hjemmebesøk. På fritiden sin. Det var enklest sånn.

– Fornøyde kunder er viktig for meg, og den enkleste løsningen var å hjelpe dem etter jobb, sier Marcus Selberg.

Det å skulle få ny teknologi til å virke kan være en utfordring for mange av oss. Da er det godt å vite at hjelpen finnes. Noen ganger kan det sågar vanke spesialservice.

Marcus Selberg jobber på Elkjøp Phonehouse i Luleå. Dit kom et eldre ektepar som gjerne ville ha internett hjemme. I samråd med Marcus kom de fram til en pakke med både nett og mobil, som passet deres behov. Enkelt sagt, ikke fullt så enkelt gjort.

Synes du også installering kan være vanskelig? Les mer her om hva vi i Elkjøp kan hjelpe deg med!

Vanskelig installasjon

Når det kom til installasjon og konfigurering ble det trøblete for det eldre paret. Det var heller ikke så lett å forklare hvordan alt skulle gjøres over telefon. For Marcus var løsningen åpenbar:

– De var veldig hyggelige og bodde ikke langt unna jobben, så jeg bestemte meg for å dra hjem til dem. Jeg var ferdig med skiftet mitt og det føltes som den beste løsningen, sier han.

 Fikk hjelp til installasjon i egen stue

Gøy å yte god service

På fritiden troppet Marcus opp hjemme hos det eldre ekteparet. Han hjalp til med installering av mobil-router, sørget for at alle enhetene kommuniserte riktig, og bisto med innlogging her og der.

Hjelp til tv, mobil eller pc? Sjekk ut tjenestene som gjør det enklere for deg å få maks ut av produktene dine!

– Det var ingen stor sak. Enkelt for meg og veldig nyttig for dem. Jeg synes det er gøy med kunder som kommer tilbake, og det gjør de jo fordi servicen er bra. Jeg liker å bygge gode kundeforhold, sier Marcus.

Ekteparet var naturlig nok svært fornøyde, og fortsatte å vise sin takknemlighet. Ikke bare ved å være faste kunder, men også med bakverk:

– Vi hadde mer eller mindre konstant leveranse av nybakte boller i butikken i minst seks måneder etterpå, avslutter Marcus.

 Fikk hjelp til installasjon i egen stue
Elkjøp er mer enn bare ting

Kjøpte for liten TV - fikk pengene tilbake

Hos Elkjøp får du åpent kjøp i 50 dager – til stor glede for kunden som opplevde at han hadde kjøpt for liten TV.

– Han måpte litt og ble veldig glad da jeg fortalte at han ville få tilbake alle pengene sine, sier Tony Undrum på Elkjøp i Horten.

Hos Elkjøp får du nemlig hele 50 dagers åpent kjøp. Har du kjøpt en vare du ikke er fornøyd med, kan du altså levere den inn og få tilbake hele beløpet. Dermed har du nesten tre uker lengre tid til å bli kjent med produktet enn hos andre forhandlere.

Kjøpte for liten tv - fikk pengene tilbake

Kjekt med angrefrist

Det er fort gjort at du ryker på en smell og angrer deg når du shopper – særlig om handelen skjer på impuls. Hva om produktet ikke svarer til forventningene – eller om du plutselig får en spillkonsoll i gave rett etter at du har kjøpt deg ny selv? Da er det smart med 50 dagers åpent kjøp.

Åpent kjøp hos Elkjøp gjør det lettere å angre – les mer om hva det innebærer her!

– Kunden hadde kjøpt en tv han ikke var fornøyd med. Han syntes den var litt for liten og ville gjerne kjøpe en ny og større TV hos Elkjøp, forteller Tony.

Leverte tilbake brukt TV

Den lille, nyinnkjøpte TV-en hadde kunden tenkt til å selge på nett. Han regnet selvfølgelig ikke med å få tilbake alt han hadde betalt. Det var jo tross alt en brukt vare. Gleden ble derfor stor da Tony kunne fortelle at han bare kunne levere TV-en tilbake til Elkjøp.

– Han ble strålende fornøyd. Kunden visste jo åpenbart ikke om at vi har 50 dagers åpent kjøp. Dermed tok jeg tilbake TV-en som ble for liten, slik at han kunne kjøpe seg en ny og større i stedet, sier Tony Undrum.

Ny TV som er for stor til bilen? Elkjøp sørger også for hjemlevering – les mer her!

Elkjøp er More Than Things