Bestill før 18. desember for å få julegavene i tide! Les mer her>> 

Sammenlign produkter Du kan sammenligne inntil 3 produkter
Få de nye hvitevarene, TV-en eller PC-en levert på døren!

Vi sørger for hjemlevering - enkelt og greit

Om du har kjøpt blytung tørketrommel eller diger TV hos oss, skal du slippe å bakse den ut i bilen selv. Elkjøp sørger for hjemlevering, slik at du bare kan slappe av og glede deg!

Hva kan leveres?

Alle varer som veier mer enn 35 kg kan leveres hjem til deg. Om du bestiller flere ting samtidig – for eksempel en tung TV pluss noen spill – kan det være at TV-en blir kjørt hjem, mens spillene blir levert pr. post. Sjekk dette med kundesenteret ved bestilling, det kommer litt an på om de bestilte varene blir levert av en tredje part eller ikke.

Hvordan bestiller jeg?

Bestilling av hjemkjøring kan skje på to måter – på nett eller i butikk:

  • Når du kjøper varen i butikken kan du velge dag og tidsrom for når vi skal komme til deg. Det er dessverre ikke mulig å velge et helt eksakt klokkeslett, men sjåføren vil alltid ringe deg 30 minutter før ankomst.
  • Det er også mulig å bestille hjemlevering når du handler på nett. Da får du opp mange alternativer etter at du har lagt varen i handlekurven.

Bærer dere helt inn?

Det finnes to leveringsalternativer: Til dør eller til rom.

  • Om du går for leveringsalternativet "Hjem til dør/tomt", bærer vi varen til første hinder. Dette kan være til inngangsdøra di, fortauskanten, porten eller lignende.
  • Hvis du har bestilt levering til rom, bærer vi helt inn dit du vil ha varen. Men da må du også sørge for at det er lagt til rette for det. På grunn av arbeidsmiljøbestemmelser må de ansatte ha på seg sko, så sørg for å fjerne tepper eller å dekke til gulvet på forhånd.

Hva koster levering?

Prisen avhenger litt av hvor du bor og hva slags type levering du ønsker. Om du legger et produkt i handlekurven, kan du få se nøyaktig hva det vil koste å få varen levert hjem til deg. For oppdaterte priser, se her.

NB!

Hjemleveringstjenesten er kun tilgjengelig for leveringsadresser hvor lastebiler har fri veitilgang. Alle leveranser til øyer som ikke har fast forbindelse eller ferjer som går regelmessig, vil bli levert til nærmeste ferjeleie eller kaiområde. Det er kundens ansvar å sikre at noen er til stede for å ta imot pakken.

Mer enn kjøring og bæring!

Trenger du mer hjelp, slik at du kan komme raskere i gang med å spille, se på TV eller vaske klær? Da står Elkjøp til tjeneste! I tillegg til hjemlevering, kan vi også gjøre dette for deg (kjøpes separat):

  • Pakke ut av eske: Får du fnatt av å måtte åpne esker og kvitte deg med all pappen etterpå? Vi kan fikse det for deg!
  • Montere: Vi henger gjerne opp TV-en på veggen, eller kobler til vann og strøm på vaskemaskinen – for å nevne noe. Sjekk denne oversikten for å se alt vi kan montere!
  • Installere: Vi kan hjelpe deg med å få blant annet TV, PC, mobil, varmepumpe eller treningsarmbånd fiks ferdig til bruk, slik at du slipper å gå igjennom hele prosessen selv.
  • Resirkulere: Har du en gammel vaskemaskin som skal kasseres, tar vi den med til resirkulering for deg. Husk at du alltid kan levere gamle produkter direkte til varehuset – dette koster ingenting!
Finn all info om hjemlevering her

Problemer med levering? Få svaret her

PROBLEM: Sjåføren er forsinket eller kom ikke på avtalt dag

LØSNING: Vi skal alltid gi deg beskjed om vi ser at det blir forsinkelser i leveringen. Ta kontakt med oss dersom sjåføren ikke dukker opp i det avtalte tidsrommet, så ser vi på mulighet for levering en annen dag.

PROBLEM: Jeg må avbestille eller endre på leveringen

LØSNING: Om du gir beskjed minst 48 timer i forveien, går det helt fint å endre detaljene – ta kontakt med kundesenteret, så fikser vi saken.

PROBLEM: Jeg var ikke hjemme til avtalt tid

LØSNING: Om vi ikke får levert varen fordi du ikke var hjemme, må du bestille og betale for en ny hjemlevering fra oss. Dersom feilen imidlertid skyldes at sjåføren var forsinket og du ikke fikk beskjed om dette, tar vi på oss kostnaden med ny levering.

Finn all info om hjemlevering her

PROBLEM: Det mangler noe i pakken!

LØSNING: Ta kontakt med oss så fort som mulig, så vil vi finne ut av det og sørge for at du får alt du skal ha.

PROBLEM: Varen ble skadet under transport

LØSNING: Om uhellet har vært ute, skal Elkjøp selvfølgelig sørge for at du blir fornøyd uansett. Det er viktig at du dokumenterer skaden med én gang du har pakket opp – ta bilder og noter hva som er galt. Hvis mulig er det topp om du melder fra til sjåføren om skaden. Ta også kontakt med kundesenteret vårt for å gi beskjed. Vi vil så fort som mulig gi deg en ny vare, sørge for reparasjon eller gi deg prisavslag – litt avhengig av hvor stor skaden er. Les mer om transportskader her.

Har du fortsatt spørsmål? Sjekk under Levering, opphenting og retur her.

Finn all info om hjemlevering her