Hopp over Gå til navigering

Det digitale skiftet i håndverkerbransjen

Slik går du frem når du registrerer deg

Her finner du informasjon om hvilke muligheter du har etter å ha registrert deg som bedriftskunde hos oss. Under "Mitt selskap" får du full kontroll over eget innhold, og kan styre tilganger, brukere, grupper, budsjetter og liknende.

Slik registrerer du deg:

  • Registrer ditt firma via Registrer ditt selskap øverst i høyre hjørne eller ved å klikke på linken
  • Fyll inn nødvendig informasjon

Når du har opprettet passord er du registert som kunde hos oss.

Betal med kort eller faktura

Du velger selv om du vil betale med kort eller faktura. Velger du faktura må du søke om dette først;


  • Gå til menyen "Mitt selskap"
  • Velg "Søk om faktura" i dropdown-menyen
  • Trykk på "søk faktura"

Legg til ansatte i bedriften din og tildel roller

Med invitasjon

Under "Mitt selskap" i høyre hjørne velger du "Brukere". Deretter kan du velge om du ønsker å invitere brukeren eller opprette brukeren selv. Ved å invitere brukeren trenger du kun å oppgi brukerens e-postadresse, hvilken gruppe brukeren hører til og rollen denne brukeren har. Da vil den nye brukeren selv kunne foreta resten av registreringen.

Legg til brukeren selv

Velger du å registrere brukeren selv er det du som fyller inn all den nødvendige informasjonen, slik som:

  • For- og etternavn
  • E-postadresse
  • Gruppe
  • Rolle
  • Godkjente betalingsmetoder

Tildel roller

Du kan opprette så mange brukere du ønsker. Når brukeren er opprettet vil brukeren få en e-post med nødvendig informasjon. For å endre informasjon om brukere, klikker du på brukerens navn og får opp de registrerte detaljene. Ved å klikke på "rediger"-funksjonen får du mulighet til å endre disse. Mulige roller er:

  • Administrator: Har alle rettigheter. Kan endre selskapets opplysninger, administrere brukere og begrense andre brukeres rettigheter.
  • Vanlige kunderettigheter: Har muligheten til å bestille produkter, men ikke endre selskapets informasjon. Kan kun se egen kjøpshistorikk og budsjetteres av administrator.
  • Manager: Begrenset administratorrettigheter. Kan se selskapets ordrehistorikk.
  • Ordregodkjenner: Har ikke mulighet til å bestille, men kan godkjenne ordre.

Har du spørsmål?

Kontakt oss og vi hjelper deg med å komme i gang.
Telefon: 21 00 22 01
E-post: bedriftskunde@elkjop.no