Hopp over Gå til navigering

Samarbeid: Ved å bruke skytjenester er det enkelt å samarbeide innad i bedriften.



Slik får din bedrift mest ut av skybaserte tjenester

Mange har hørt om skybaserte tjenester, men hva er det egentlig? Enkelt forklart så er det databaserte tjenester, slik som programvarer og lagringsplass, som gjøres i en «sky» – altså på servere og datamaskiner med enorm kapasitet et annet sted enn der du er.

Skybaserte tjenester gir din bedrift en unik fleksibilitet hvor du bare betaler for de tjenestene du benytter. Tjenstestene sørger for at du alltid har siste versjon av programvaren og med riktig sikkerhetsnivå, forteller Adeel Kausar, kategoriansvarlig data for bedriftsmarkedet i Elkjøp Norge.

Tilgang til alle filer – uansett hvor du er

Ved å lagre filer, arbeidsdokumenter og bilder i en sky, så lagres dokumentene på et trygt sted utenfor din datamaskin – men du og din bedrift har hele tiden tilgang. En bedrift kan ha områder i skyen som alle ansatte har tilgang til, og private områder som kun hver enkelt ansatt ser. Dermed er det enkelt med fildeling mellom ansatte, samt at det frigis lagringsplass på maskinene lokalt. I tillegg har du tilgang til alle filene dine, uansett hvor du er – og du kan få tak i de på ulike enheter.

Det finnes flere ulike skytjenester for bedrifter, og fellesnevneren blant disse tjenestene er at de kan gjøre din arbeidshverdag enklere.


Hva er skytjenester?

Skybaserte tjenester legger til rette for forbedret samarbeid og produktivitet, forskjellige arbeidsstiler og reduserte kostnader. Det vil gi selskapet en mer problemfri hverdag, forutsigbare kostnader og lave oppstartskostnader. Ansatte vil i tillegg få en sikker tilgang til og redigering av dokumenter i sanntid på tvers av enheter, slik at gruppen alltid arbeider på den nyeste versjonen, forklarer Kausar videre.

Office 365 er en Microsoft skytjeneste som lar din bedrift effektivisere teamarbeidet og beskytte bedriftens data. Gjennom Office 365-programmer som Word, Excel, PowerPoint, Outlook og andre produktivitetsprogrammer, er det enkelt å kommunisere og samarbeide på nye måter.

Ifølge en undersøkelse utført av Dimensional Research blant IT-eksperter i 300 små og mellomstore bedrifter i 2014, svarte hele 97 prosent at ansatte som bruker programmer som gir tilgang til data til en hver tid og hvor som helst, er mer effektive.


Gjør idémyldring sammen

Liker de ansatte i din bedrift å tenke høyt og gjøre idémyldring på prosjekter? Ikke noe problem! Ved å bruke Microsoft OneNote-notatblokker og dele disse mellom ansatte, kan alle dele prosjektinformasjon, inkludert bilder, videoer, tegninger, maskinskrevne eller håndskrevne notater, skjermbilder og nettsider. OneNote synkroniserer endringer i løpet av sekunder og det er derfor enkelt å samarbeide. Det er også mulig å dele notatblokker med partnere, leverandører og kunder.


Gjør møter enklere

Mange sitter i uproduktive møter, eller bruker mye tid på å flytte seg fra A til B for å delta på møter. Med Skype for Business, trenger ikke møtedeltagerne å fysisk være på samme sted – det blir derfor både enklere og mer produktivt. I videosamtaleverktøyet kan dere dele presentasjon, dele skjermbilde og gjøre notater i delte dokumenter – slike møter vil garantert gjøre arbeidsdagen til din bedrift mer effektiv.

Enkel deling av dokumenter og muligheter til å holde produktive møter fra flere steder samtidig vil også bidra til å øke samarbeidet internt i bedriften, forteller Kausar.


Egen supporttjeneste

For mange bedrifter dukker det opp små eller større spørsmål knyttet til IT-tjenester. For at din bedrift skal kunne konsentrere seg om det dere er best på, kan det være lurt å investere i en supporttjeneste. Flinke IT-eksperter er bare en telefon unna, og ansatte i din bedrift får rask og god hjelp.

Din bedrift vil ha anledning til å få brukersupport ved behov og dermed frigjøre tid på feil, nedetid og andre irrelevante arbeidsoppgaver. Med en supporttjeneste vil du føle deg trygg på blant annet sikker fillagring, backup, vedlikehold og siste oppdatering av systemer, sier Kausar, og legger til:
En supportpakke sørger for tilgang til verdifull kompetanse som vil gi deg den tryggheten og sikkerheten som trengs for å være fokusert og effektiv i en arbeidshverdag. Ekspertene er lett tilgjengelig og kan kontaktes ved å sende e-post eller ringe, du kan også benytte deg av en selvbetjeningsportal.

 

Har du spørsmål rundt Skybaserte tjenester eller ønsker å bestille?

Kontakt oss og vi hjelper deg med å velge produktet eller supportpakken som passer ditt bruksområde.

Telefon
21 00 21 21
E-post
bedriftskunde@elkjop.no