Hopp over Gå til navigering

Kontakt oss

På denne siden vil du finne spørsmål som vi ofte vet forekommer i en kjøpsprosess, vi har også gitt dem svar som vi håper vil være med på å gjøre din kjøpsopplevelse enklere. Vi har delt opp spørsmålene i fire kategorier: Vanlige spørsmål og vilkår, ordre, pris og faktura, levering og garanti og service.

  • Vanlige spørsmål og vilkår
  • Ordre, pris og faktura
  • Levering
  • Garanti og service

Finner du ikke ditt spørsmål i listen under, så tar du kontakt med vårt kundesenter på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no.

 


 

Vanlige spørsmål og vilkår:

 

Elkjøp Bedrift gjennomfører en kredittsjekk før kontoen din aktiveres. Klikk her for å søke om faktura.

Kunden gis rett til å returnere levert produkt innen 14 dager fra levering under forutsetning av at produktet er uåpnet og det ikke gjelder mer enn ti produkter.

Vi er pliktig å informere i henhold til forskrifter om fjernsynsmottakere når vi selger apparater med TV-mottaker. Dette innebærer at vi straks etter kjøpet sender navn, adresse og telefonnummer på innehaver og avgiftspliktig. Alle saker vedrørende oppsigelse må skje direkte med NRK ettersom Elkjøp ikke har mulighet til å gjøre dette for deg.

Lagersaldoen oppdateres kontinuerlig og skal til enhver tid stemme. Vi forbeholder oss om at det ved perioder med økt trykk på enkelt produkter kan forekomme feil.

Henvendelser til våre varehus tas imot hos gjennom vårt kundesenter. De kan nås på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no hvor de kan hjelpe deg med det du lurer på.

Du kontakter oss på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no, så hjelper vi deg med dine spørsmål rundt faktura.

Ukeskampanjer gjelder også for bedrifter, men timestilbud, åpningstilbud eller dagstilbud gjelder kun for privatkunder.

Kontakt oss angående din ordre på; 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no. så kontakter vi deg med et tilbud innen 24 timer.

Vi har salgsrepresentanter som besitter stor kunnskap innenfor alle produktkategorier, og de er klare til å bistå deg i jakten det beste produktet til din bedrift. 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no. så hjelper vi deg.

 

Ordre, pris og faktura:

 

Faktura vil sendes til fakturaadresse etter bestillingen er effektuert hos oss.

Elkjøp tilbyr alle bedriftskunder 30 dager kredit fra leveringsdato. Les mer om faktura under priser og betaling i våre vilkår

Elkjøp Bedrift tilbyr kun direkte kjøp eller leasing av produkter. Les mer om dette her!

Ja, hvis produktet har blitt forsinket hjelper vi deg gjerne med det. Ved øvrige omstendigheter kan vi ikke flytte forfallsdato.

Alle bedrifter som ønsker å handle på faktura må gjennom en kredittvurdering. Søknaden finner du her! Om man allerede har gått gjennom søknaden kan det være bedriften er gitt avslag på søknaden. Kontakt oss gjerne for en manuell vurdering på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no.

Hvis du bruker betalingskort om betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og leveringen er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.

Etter at en ordre blir lagt inn vil denne behandles så raskt at det ikke vil være mulig å foreta korrigeringer av denne. Vi anbefaler deg å legge inn en ny ordre dersom du ønsker å legge til flere produkter.

Kontakt oss på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no innen 14 dager etter at levering har funnet sted, så kan vi hjelpe til med dette. Merk at vi må gjennomføre ny kredittsjekk hvis fakturaen skal flyttes over på et annet firma. Blir ikke kredittsjekken godkjent så avvises endringen.

 

Levering

 

Fraktpriser fremkommer i check out-prosessen . Fraktpriser kan variere i henhold til valgt tidspunkt og dag.

Vi tilbyr tjenester som innbæring av varer, utpakking og retur av emballasje, retur av gammel defekt vare og en rekke monteringstjenester. Ønsker du å legge til leveringstjenester til din ordre eller mer info, kontakt oss på

Kontakt oss på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no.

Små og mellomstore varer sendes som bedriftspakke, om ikke annet er valgt, på dør og leveres mellom 08.00 og 16.00. Store hvitevarer, TVer eller lignende leveres med hjemkjøring innenfor et tidsintervall som oppgis på ordrebekreftelsen. Les mer om leveringstjenstene våre her!

Om leveringen er utført etter bekretet avtale vil sjåføren informere oss. Deretter kontakter vi deg for avtaling av ny levering. Vi står for alle kostnader for bekreftede leveringer som ikke blir levert etter avtale, dette gjelder ikke avtaler som er er utsatt for forsinkelser. Hvis det skyldes hindringer hos deg, må dette utbedres. Du må også betale for neste utkjøring.

Dersom du har kjøpt med tjenesten «Retur av vare til gjenvinning», tar sjåføren med den gamle varen. Hvis du glemte det da du bestilte varene kan du kontakte oss på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.noså kan dette legges til din ordre.

Vi skal holde orden på leveranser og ringe deg på forhånd hvis noe skulle bli forsinket. Oppstår det en forsinkelse, prøver vi å finne en ny levering. Skulle det ta for lang tid, vil vi kunne se på andre alternativer.

Våre sjåfører skal alltid ringe minst 30 minutter før levering for å varsle at varene nærmer seg.

Kontakt oss på 21 00 22 01 eller bedriftskunde@elkjop.no så vil vi hjelpe deg med å reservere produktet i butikke så fremt det er tilgjengelig.

Du kan få et nytt produkt dersom du ønsker det, men det er også mulig å få kompensasjon mot at produktet beholdes. Siden hvert tilfelle er unikt, ber vi deg ta bilder av skaden, tar vare på emballasjen og kontakt oss så fort som mulig.

Kontakt oss og så hjelper vi deg med dette! Husk at avbestilling må skje senest to dager før levering. Ved for sene avbestillinger har vi dessverre ikke mulighet til å refundere fraktkostnaden. Vi tar forbehold om at eventuelle bestillingsvarer ikke kan returneres.

Kontakt oss, så undersøker vi hva som har skjedd og sørger for at du får det som mangler.

Dersom du ikke er tilgjengelig ved det avtalte leveringstidspunktet vil du selv måtte betale for ny utkjøring. Kontakt oss, så hjelper vi deg å finne et nytt tidspunkt.

Du vil kunne returnere et produkt du har handlet i vår nettbutikk til våre varehus innenfor 14 dager. Medbring produktet uåpnet til nærmeste butikk så vil vi hjelpe deg videre. Husk også å medbringe kvitteringen. Dette gjelder ikke mobiltelefoner, produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje.

 

Garanti og service:

 

Start gjerne med å kontakte produsentens produktsupport . Det kan hende de kan hjelpe deg direkte via telefon, eller sende en reparatør hjem til deg. For store TV-er vil vi kunne organisere slik at produktet hentes og fraktes videre til verkstedet. Ved service på hvitevarer vil produsenten selv sørge for at tekniker blir utsendt. Ved problemer på mindre produkter anbefaler vi at du kommer innom et av våre varehus.

Du vil få den garantien produsenten setter på sine produkter for alle varene vi selger. Vær oppmerksom på at vi ikke selv gir noen garantier med hensyn til varene, og at alle andre garantier og representasjoner. Dermed vil garantiene alltid følge det maksimale omfang loven tillater. Vi kan imidlertid være villige til å selge deg en ekstra tilleggs garanti for å supplere produsentens garanti. Vær oppmerksom på at husholdningsapparater, og varer som er beregnet for husholdningsbruk, som blir brukt i kommersielt formål kan føre til ugyldiggjøring av produsentens garanti.

Vanlig servicetid vil være 2-3 uker.

Det beste er å kontakte produsenten, men kontakt oss gjerne så hjelper vi deg.