Hopp over Gå til navigering

Som bedriftskunde hos Elkjøp ønsker vi at du skal ha et godt utvalg og konkurransedyktige priser. Samtidig ønsker vi også at du skal oppleve en enkel, rask og oversiktlig kjøpsprosess. I denne kjøpsguiden finner du informasjon om hvilke muligheter du har etter å ha registrert deg som bedriftskunde hos oss. Under "Mitt selskap" får du full kontroll over eget innhold, og kan styre tilganger, brukere, grupper, tilganger, budsjetter og liknende.

Slik registrerer du deg

Ved å klikke på "Registrer"-knappen i høyre hjørne på hovedsiden vår får du muligheten til å registrere ditt selskap. Start med å fylle inn nødvendig informasjon om selskapet og klikk "Registrer". Når passordet er registrert er din bedrift en registrert bedriftskunde hos oss.

Legg til brukere

Bedriften vil kunne dele opp de ansatte i ulike roller. Som administrator har du mulighet til å lage egne brukere for dine ansatte. Dette gjøres enten ved at du oppretter brukeren fra bunnen av eller at du sender de en invitasjon. Du har også mulighet til å endre brukernes informasjon, fjerne brukere som ikke skal ha tilgang lenger eller gi ulike brukere ulike roller.

Slik oppretter du en ny bruker og tildeler roller

Med invitasjon

Under "Mitt selskap" i høyre hjørne velger du "Brukere". Deretter kan du velge om du ønsker å invitere brukeren eller opprette brukeren selv. Ved å invitere brukeren trenger du kun å oppgi brukerens e-postadresse, hvilken gruppe brukeren hører til og rollen denne brukeren har. Da vil den nye brukeren selv kunne foreta resten av registreringen.

Legg til brukeren selv

Velger du å registrere brukeren selv er det du som fyller inn all den nødvendige informasjonen, slik som:

  • For- og etternavn
  • E-postadresse
  • Gruppe
  • Rolle
  • Godkjente betalingsmetoder

Tildel roller

Du kan opprette så mange brukere du ønsker. Når brukeren er opprettet vil brukeren få en e-post med nødvendig informasjon. For å endre informasjon om brukere, klikker du på brukerens navn og får opp de registrerte detaljene. Ved å klikke på "rediger"-funksjonen får du mulighet til å endre disse. Mulige roller er:

  • Administrator: Alle rettigheter. Kan endre selskapets opplysninger herunder adresser, administrere brukere og begrense andre brukeres rettigheter.
  • Vanlige kunderettigheter: Har muligheten til å bestille produkter, men ikke endre selskapets informasjon. Kan kun se egen kjøpshistorikk og budsjetteres av administrator.
  • Manager: Begrenset administratorrettigheter. Kan se selskapets ordrehistorikk.
  • Ordregodkjenner: Har ikke mulighet til å bestille, men kan godkjenne ordre.

Du kan også fjerne brukeren, endre godkjenninger, gi tilganger og legge brukeren til i nye grupper.

Kostnadssteder

Sett budsjetter for selskapets kostnadssteder

Kostnadssteder kan legges til på administratornivå. Dette gjøres fra "Mitt selskap"-siden og det er her du setter budsjettet for selskapets kostnadsteder. Dette er særlig praktisk om man har flere kostnadsteder som skal foreta bestillinger, da alle vil ha sitt budsjett å forholde seg til.

Slik legger du til nye kostnadssteder

Funksjonen for å legge til nye kostnadssteder finner man i første seksjonen for kostnadssteder under "Mitt selskap". Klikk på "Legg til ny" som du finner på toppen av oversikten over eksisterende kostnadssteder. Når kostnadsstedet er registrert, trykker du på kostnadsstedets ID. Her vil du ha mulighet til å endre innstillinger og å stoppe eller starte kostnadsstedets tilgang. Det er også på denne siden du har muligheten til å sette opp et budsjett.

Betalingsløsninger

Betaling med kort

Hvis man ikke ønsker å vente med betalingen er selvfølgelig betaling med kreditkort en mulighet. På vår side vil du både ha mulighet til å betale med Visa og Mastercard.

Slik søker du faktura hos oss:

  • Registrer ditt firma via "Registrer"
  • Trykk deg inn i menyen "Mitt selskap"
  • Velg "Søk om faktura" i dropdown-menyen
  • Trykk på "søk faktura"

Har du spørsmål?

Kontakt oss og vi hjelper deg med å komme i gang.
Telefon: 21 00 22 01
E-post: bedriftskunde@elkjop.no